<font size="5"><b>10.000 bagis!</b></font id="size5">
Min bantning går vidare och nu ska en bil bort. Hustrun har köpt bil med dragkrok och därmed faller huvudargumentet med att vi ska ha JEEPen (den har dragkrok)
en snygg vinröd sak med beige skinninredning. el-stolar, el-speglar och elhissar och centrallås med fjärr och larm och dragkrok och säkert ngt mer som jag inte kommer på just nu
Den har gått 18000 mil, varav ca 2000 i min ägo. JAg har haft den sedan nyår 2003/2004 dvs snart 4 år. Alltid besiktigad ua, men nu är det snart dags igen (får köras Mars ut tror jag (den har en nolla som slutsiffra)
Issues finns det såklart när den är så billig:
höger el-stol rör sig inte. 100% säker på att det är ngn säkring, men min sabbade axel förbjuder mig att krypa under instrumentbrädor..
rosthål på sparklåddan bägge sidor nere i södra hörnen. Besiktningen skiter i detta eftersom denna bil är byggd på en ram, det är mest en utseendefråga. Just nu har jag tejpat Gaffa över hålen så att inte vägstänket kommer in i lådorna. Hålen är ca 1kvdm stora och bör lappas med lite ditsvetsat plåt. Enkelt och billigt att fixa
Bensinvärmaren tänder inte (säkert nåt lättfixat, men vem faan behöver bensinvärmare när skinnsätena värmer så gott?[8D] )
Den drar mycket soppa, helt klart. JAg lyckas aldrig få den un der 1,6 liter. När frun körde den ett par månader kom hon under 1.5 i blandad körning i stan men hon rejsar ju aldrig med GTIerna vid trafikljusen som jag alltid måste göra [8D]
Den behöver antagligen nya broms-kuddar till frambromsarna innan nästa besiktning. HAndbromsen behöver justeras också, den tar lite långt upp. En bakre dämpare med tillhörande slutrörö skulle nog inte skada det heller, även om den nog går igenom besiktningen utan denna åtgärd
På plussidan:
Fyra feta snygga alufälgar i nyskick till sommardäcken (egentligen "allround"-däck)
Fyra dubbade vinterdäck som gått max 200mil. På original JEEP alufälgar
Förra sommaren (vid 17500mil) fick JEEPen:
* Ny (beggad) kardanaxel med knutar (den mellan motor och fördelningslådan)
* Ny (ny)kylare
* Nya oljor i låddor och motor
* Ny (beggad) torkarmotor fram
Övrigt:
Denna bil startar jämnt, går som ett skott (185hk från en rak 4-liters 6:a). Motorn är nog faan outslitlig och spinner som en puma, men råmar som ett Lejon när det krävs
Växellådan (Automat med "Power"-läge) går kanon
Kanonkul att köra när det är snökaos. Ju mer kaos, desto roligare!
Tar sig fram överallt pga 4-hjulsdrift, diffspärr, lågväxel, hög markfrigång etc. Detta är en riktig terrängbil till skillnad från Stureplans-JEEparna Grand Cherokee och liknande
Ett utsökt tillfälle för dig som vill ha en arbetshäst som alltid startar och som går i alla väder och har tid och lust att fixa rosthålen och byta bromsbelägg
-----------------

The beat goes on and I´m so wrong