Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
Egnater tweaker 40
böt till mig en sådan ! ååå den låter gott men när jag switchar över till ch 2 för att anv som solokanal med mer gain /volym såååå då liksom storknar den den orkar inte ! det ska vara bytta rör i den till något hetare? hmm jag har orginalrören kvar! är det bara att byta eller måste det Bias fixas oxo?......
Re: Egnater tweaker 40
Hej VIP Tweaker 40 har egentligen inte 2 fullständigt oberoende kanaler utan använder samma rör i båda kanalerna och kopplar bara om motstånd o kondensatorer runt rören . De båda "kanalerna" har identiska komponenter så de borde låta likadant med samma inställningar. "both channels on the Tweaker-40 are identical. Same gain, same tone, same everything for a seamless transition between sounds" För övrigt så verkar den ju konstruktionsmässigt vara väldigt lik Tweaker 15, men med ett kraftigare PA . dvs 1 st 12AX7 i pre-amp, 1 st 12AX7 i loop, 1 st 12AX7 i PI o 2 st 6L6 i slutsteget (PA). Gissningsvis så har den också en kaskodkopplad FET transistor som första ingångsteg.. /Kalle
16 Jun 2015, 10:15
Tubis
Blir det samma om du kör på "tight"?
_________________ Johan Hansson
16 Jun 2015, 10:33
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
Tubis wrote:
Blir det samma om du kör på "tight"?
ja har för mig att jag har "tight" på hmmm man får liksom känslan av att den "skiter på sig" hmmm även delayet blev konstigt i loopen tyckte jag ........
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum