Re: Fender Dual Showman reverb
Mm.

Begrundade det hela och beslöt att tomten där kan få skämmas för sitt ingrepp resten av maskinens liv. Mao,jag kapade till en bit plåt å svetsade dit som det stod.
Nu är ju poängen den att i det som satts dit skall det eg sitta en sockel till. En noval,men i dialog med Claes är han inte helt övertygad om att han vill ha igen reverbet. Nåja. Skit sak samma,för det riktigt väsentliga är att ingen kan få in halva huvudet där å få sig en sketen.

Som det heter,"sometimes a little knowledge is a dangerous thing". Jomen. Den där säkringen har ju evisats med att gå sönder. DUM säkring! FUL säkring!! Så för att hantera det hela har man alltså resolut lappat ihop det hela med tenn.
Att det sedan haft sin botten i att man dels använt den artificiella centertappen maskin har och jordat den bryggas minus man lagt uppepå alltihop för att köra reläer e fan underordnat.
DUM säkring!!

Så...jag gjorde sådär. VÄL medveten om att det ställer krav på hållarens förmåga till inspänning över säkringen i ljuset av de strömstyrkor som ligger för handen. Men..hellre det än motsatsen iaf. Lätt nog att byta om det ballar ur antar jag..

Samma här faktiskt. Kablaget till glöden är skadat av "VM i löda med mammas strykjärn",men då inte till graden att det är farligt (efter att verkligen ha synat skiten). Så..ptja. Det får vara tills vidare helt enkelt. I princip har jag sett över lödningarna vid socklarna och säkrat kablaget lite mer än normalt.
På det har varenda lödöra på varenda sockel flätats rent. Återigen...mammas strykjärn. Kabeln från OT´ns ena sida kunde man bokstavligt bara dra ur...
Skärmgallermotstånd av mer normal art då iom att det trots allt handlar om en "100 wattare". I stort är det kring slutrören klart.
PI´n har jag satt om med BF värden rakt över. Tanken och ambitionen är att förse även denna maskin med PPIMV,och jag vet med mig hur en mer eller mindre original kanal på en Twin/Dual/Bassman osv låter när den pressas mot en BF å se..det är användbart i min bok. Därför..blir det som det blir nu.
På det har chassit fått en första grovtvätt invändigt. En diger sådan. Gjorde av med 5dl T-sprit rakt av..

Å även det där har setts över. Behöver som synes göras rent bättre,men nu fungerar skiten som tänkt iaf.
Han tomtefar där hade ju gjort "en Marshall" av det hela,dvs dit med en 150k resistor från ena sidan av HT osv.. Så bias tappen var försedd med krympslang och var undanlagd. Nu hade det iofs då fungerat bättre om tomtefar hade vänt dioden för biaskretsen åt rätt håll. Det blir liksom mer rätt potential för bruket ifråga då...
Lyten,den första,för bias e ngt jag bara hängt dit för att kunna koppla upp skiten och prova så att PT´n ger vad den skall.
Å se..det gjorde den! Tom då glöden...
Jaja. "To be continued..."
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.