Tubetowns "lilla" loopsats.
Fick i uppdrag att muttra ihop en sådan.
Monterades sedan i en Marshall 2204 (800)
Kitet man får levererat känns genomarbetat,och för de pengar de betingar så tar det som jag ser det bort alla ekonomiska orsaker att leka med att skapa ngt liknande själv.
Det jag kan tycka är svagt är att kitet levereras utan byggbeskrivning. Iofs inte världens ände i vår digitaliserade värld,var bara att googla fram en PDF på kitet,men jag kan ändå känna att ett A4 liksom...vad hade det kostat.?
Ngr principlayout finns inte gjord. Det man har att utgå ifrån är TT´s BOM. Inte mer med det,men dessvärre är även BOM´en full av fel..
Nåja. Med lite insikt och fantasi så löser sig själva ihopmuttrandet av kitet enkelt får man säga.
En loop innebär ju på gott å ont ett par telejack. I detta fallet en enkel sak då det är gott om utrymme under huven på en JCM-800 i detta fallet,men oavsett är kortet/PCB´n såpass kompakt tillverkat att jag betvivlar att man skulle få problem med installationen även i mer trånga utrymmen.
Rent praktiskt då?
Jodå. Det hela fungerar och fungerar bra. E inte mkt att orda om. Sitter ett par trimpotentiometrar invändigt. En för att justera send och en för att justera return. Samma där,inga direkta konstigheter i ngn form.
http://www.tube-town.net/ttstore/Kits/Misc-Kits/Kit-Seriel-FX-Loop-LND150::5973.html?MODsid=4eilt2tpqllr46018kckpk5ug2Kort sagt känns detta genomtänkt.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.