Jag har nog stött på de flesta problemen med posten.
Borttappat paket - Jag besökte både utlämningsställe och postterminal utan att lyckas hitta paketet. Då jag tidigare haft mycket strul med mitt utlämningsställe gick jag dit och rent utsagt tvingad två i personalen att tillsammans gå igenom varenda paket och dubbelkolla mot mitt namn. Efter mycket bråk så hittade dom tillslut mitt paket som dom glömt att ankomstregistrera, tråkigt att man ska behöva bli förbannad för att dom ska hjälpa.
Redan uthämtat paket - Paketet är för stort för brevlådan och jag får en AVI för att hämta det på mitt utlämningsställe. När jag kommer dit med AVIn säger dom att paketet redan är uthämtat

Då det handlar om ett vanligt paket som brevbäraren har lämnat in som "avisering" så krävs det ingen legitimation för att hämta ut det. Påpekar att det måste blivit något fel och att dom får gå igenom alla paketen igen, får ett blankt nej då paketet redan är uthämtat. Jag får återigen starta krig med posten och utlämningsstället, efter mycket om och men visar det sig att dom på något sätt har skickat ut en AVI med ett gammalt AVI-nummer som självklart redan var utlämnat. Jag får återigen mitt paket efter MYCKET krångel och bråkande.
Aviserat paket borta hos utlämningsställeFår AVI för en beställning innehållande 3 kollin. På utlämningsstället hittar dom bara ett av tre kollin trots att alla är ankomstregistrerade.

Dom går igenom alla paketen men hittar inte mina kollin trots att dom är ankomstregistrerade endast 2timmar tidigare samma dag. Ingen vet var mina paket är. Det är bara för mig att börja kriga återigen, denna gången visade det sig att mina paket var såpass stora så att någon hade ställt dom inne på deras eget lager där dom har sitt egna ankommna gods.
Det ska inte vara enkelt att ta emot paket