View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 18:43

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Posten- aaghh! 
Author Message

Eller ja, det ska väl egentligen stå Posthelvete i topicen.
Jag väntar på en grön förfrankerad påse som imorgon har varit på resande fot i en vecka. Jag har en olustig känsla. Litar på säljaren i det här fallet och skyller på leverantören.

Vad har ni för erfarenheter av sånt här? Försvinner mycket hos Posten? Långa leveranstider?

08 Apr 2013, 22:11
Profile ICQ YIM WWW

Svar ja, ja och ja.

"Som ett brev på Posten" har inte längre samma innebörd som när jag var liten.

08 Apr 2013, 22:39
Profile ICQ WWW

Post Re: Posten- aaghh!
Har säkert skickat en tvåhundra postens gröna och har aldrig strula

09 Apr 2013, 01:19
Profile WWW

Även jag har skickat mycket och det värsta som hänt var att ett paket snurrade runt i knappt två veckor innan det dök upp så ha lite tålamod så löser det sig nog.

09 Apr 2013, 07:23
Profile

Jag har nog stött på de flesta problemen med posten.

Borttappat paket - Jag besökte både utlämningsställe och postterminal utan att lyckas hitta paketet. Då jag tidigare haft mycket strul med mitt utlämningsställe gick jag dit och rent utsagt tvingad två i personalen att tillsammans gå igenom varenda paket och dubbelkolla mot mitt namn. Efter mycket bråk så hittade dom tillslut mitt paket som dom glömt att ankomstregistrera, tråkigt att man ska behöva bli förbannad för att dom ska hjälpa.

Redan uthämtat paket - Paketet är för stort för brevlådan och jag får en AVI för att hämta det på mitt utlämningsställe. När jag kommer dit med AVIn säger dom att paketet redan är uthämtat :shock: :shock: Då det handlar om ett vanligt paket som brevbäraren har lämnat in som "avisering" så krävs det ingen legitimation för att hämta ut det. Påpekar att det måste blivit något fel och att dom får gå igenom alla paketen igen, får ett blankt nej då paketet redan är uthämtat. Jag får återigen starta krig med posten och utlämningsstället, efter mycket om och men visar det sig att dom på något sätt har skickat ut en AVI med ett gammalt AVI-nummer som självklart redan var utlämnat. Jag får återigen mitt paket efter MYCKET krångel och bråkande.

Aviserat paket borta hos utlämningsställe
Får AVI för en beställning innehållande 3 kollin. På utlämningsstället hittar dom bara ett av tre kollin trots att alla är ankomstregistrerade. :evil: Dom går igenom alla paketen men hittar inte mina kollin trots att dom är ankomstregistrerade endast 2timmar tidigare samma dag. Ingen vet var mina paket är. Det är bara för mig att börja kriga återigen, denna gången visade det sig att mina paket var såpass stora så att någon hade ställt dom inne på deras eget lager där dom har sitt egna ankommna gods.

Det ska inte vara enkelt att ta emot paket :!:

09 Apr 2013, 09:13
Profile

jag köper väldigt sällan beggat, men har sålt drivvis av pedaler med hjälp av Posten. Jag har aldrig haft några bekymmer frånsett där någon mottagare missat att få avi. Men men..

När jag läser era kommentarer får man lite känslan att man inte är särskilt skyddad ens genom att välja REK. Posten verkar skaka på huvudet ändå i vissa lägen.

09 Apr 2013, 09:43
Profile ICQ YIM WWW

snutstrut wrote:
jag köper väldigt sällan beggat, men har sålt drivvis av pedaler med hjälp av Posten. Jag har aldrig haft några bekymmer frånsett där någon mottagare missat att få avi. Men men..

När jag läser era kommentarer får man lite känslan att man inte är särskilt skyddad ens genom att välja REK. Posten verkar skaka på huvudet ändå i vissa lägen.

Problemet jag har haft är att posten skyller på utlämningsstället och utlämningsstället skakar på huvudet och vet inte vad dom ska göra.

Jag skickar väldigt mycket paket så procentuellt sett är det inte ofta jag får problem, men när det väl händer är det surt då det ofta handlar om dyra prylar när man handlar med musikutrustning.

09 Apr 2013, 10:08
Profile

tobol wrote:
Jag har nog stött på de flesta problemen med posten.

Borttappat paket - Jag besökte både utlämningsställe och postterminal utan att lyckas hitta paketet. Då jag tidigare haft mycket strul med mitt utlämningsställe gick jag dit och rent utsagt tvingad två i personalen att tillsammans gå igenom varenda paket och dubbelkolla mot mitt namn. Efter mycket bråk så hittade dom tillslut mitt paket som dom glömt att ankomstregistrera, tråkigt att man ska behöva bli förbannad för att dom ska hjälpa.

Redan uthämtat paket - Paketet är för stort för brevlådan och jag får en AVI för att hämta det på mitt utlämningsställe. När jag kommer dit med AVIn säger dom att paketet redan är uthämtat :shock: :shock: Då det handlar om ett vanligt paket som brevbäraren har lämnat in som "avisering" så krävs det ingen legitimation för att hämta ut det. Påpekar att det måste blivit något fel och att dom får gå igenom alla paketen igen, får ett blankt nej då paketet redan är uthämtat. Jag får återigen starta krig med posten och utlämningsstället, efter mycket om och men visar det sig att dom på något sätt har skickat ut en AVI med ett gammalt AVI-nummer som självklart redan var utlämnat. Jag får återigen mitt paket efter MYCKET krångel och bråkande.

Aviserat paket borta hos utlämningsställe
Får AVI för en beställning innehållande 3 kollin. På utlämningsstället hittar dom bara ett av tre kollin trots att alla är ankomstregistrerade. :evil: Dom går igenom alla paketen men hittar inte mina kollin trots att dom är ankomstregistrerade endast 2timmar tidigare samma dag. Ingen vet var mina paket är. Det är bara för mig att börja kriga återigen, denna gången visade det sig att mina paket var såpass stora så att någon hade ställt dom inne på deras eget lager där dom har sitt egna ankommna gods.

Det ska inte vara enkelt att ta emot paket :!:

Verkar ju mest som att det är ditt utlämningsställe som är problemet.

12 Apr 2013, 14:55
Profile

9 dagar tog det! Levererat till egen postlåda dessutom. Hurra!

12 Apr 2013, 17:28
Profile ICQ YIM WWW

snutstrut wrote:
9 dagar tog det! Levererat till egen postlåda dessutom. Hurra!

Tre veckor tog det för ett brev och ett paket att komma fram häromsistens... jo det blev fint med avregleringen ja... :x

12 Apr 2013, 17:39
Profile

Jag gillar dera policy att om nåt går sönder så är det för dåligt packat. Vet inte om det har blivit värre senate året för i princip allt jag skickat med posten sen ett år tillbaka har blivit krossat bla pickuper och utgångstransformatorer. Fick berättat av en postanställd hur hanteringen går till och att man tippar breven från vagnar och om man då råkas ha en pickup som ligger i botten och den får tex en 2 kg hantel på sig från ett par meters höjd kan man ju räkna ut vad som händer om man inte packat den i en ståltub eller likande.

Nu mera skickar jag det mesta med schenker vet inte om dom hanterar paketen varsammare men dom har ju lägre priser så man kan embalera bättre för samma pengar.

12 Apr 2013, 22:26
Profile

gillar din bild med en hantel från några meter....tack för det skrattet !! :D

13 Apr 2013, 09:32
Profile
Reply to topic   [ 12 posts ]