|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Lördagsskål?
jorå, tidig middag ikväll. Strax en Ribeye steak från Taylors & Jones (rekommenderar den butiken f.ö.) och en lådda bestående av aubergine, squash, paprika, chili, rödlök, vitlök, pärltomater, timjan och riven Parmesan Till detta ett brutalt gott Brolio från 1971. Jorå, ni såg rätt och nej jag har inte betalt för den själv Skål BOJs!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 06 Oct 2012, 18:04 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Re: Lördagsskål?
Tog en långpromenad (nåja  ) med frun och avslutade den med en öl på Pub 19 i stan. Josh - berätta mer om Brolion. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 06 Oct 2012, 18:10 |
|
 |
|
kjelle
|
Visst vill vi höra mer om Brolion. Har några Brolio på lager, men ingen från 19XX. Castello de Brolio är en riktig höjdare, som jag passat på att köpa några årgångar av, som får ligga några få år. Lagra inte vin utan att testa någon flaska per år (efter de första åren). Jag, liksom Josh, köpte lådvis med Soraighe Ripasso. Bra vin för pengarna, men det märks att det precis passerat toppen smakmässigt, och börjat dala lite. Drack en av de kvarvarande ikväll, helt OK men ska inte sparas mer.
Smaskigt med långkokt högrev och gott om rött vin till, efter att ha tillbringat en dag vid sommarstugan med att stänga vatten, koppla ur frysar m.m. Nu är siktet inställt på vinter. Dagen var min första med bra höstväder, soligt men blåsigt vid kusten. Efter att det mesta av jobbet var klart, satte jag mig längst ut på bryggan med fika och kunde notera havsörn, fiskljuse och den sedvanliga svanfamiljen inom 30 minuter.
Dagen i solen känns lite i ansiktet. Skål på er i sista glaset från dagens flaska!
| 06 Oct 2012, 21:02 |
|
 |
|
leffje
|
Tre Santi på smalm i stora staden får 5 Stämissar av 6 
_________________ Bojen sponsor
|
| 06 Oct 2012, 21:19 |
|
 |
|
texas
|
Skål i en Geenore,tyckte den var riktigt god(single grain). Åsså lite gnäll. Hade avslutning med fotbollen idag(är tränare),varför har man resturang om man inte tycker det är kul. Var på ett ställe som heter Interpool(Gävle),serverar man mat varför inte server god mat . Första man kan göra är att när man ställer fram den eländiga korgen med ketchup,Hp-sauce å senap,varför inte fylla på med flaskor det finns innehåll i, tomma flaskor med en massa kladd runt korkarna,herregud,hur lätt som helst att fixa. Hamburgare med strips å coleslaw,svårt å få smaskigt,nej!!! Stör mig som fan på resturanger som i lagar enkel mat och misslyckas.!!!!!
|
| 06 Oct 2012, 21:23 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
jorå Brolion var utmärkt, men knappast i paritet med det pris dessa brukar gå för. Det är den tredje DOSIO Barolo Rizerva Speciale från 1971 ur en lådda med 6 stycken som står och väntar på att bli uppdruckna
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 06 Oct 2012, 21:37 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Inga rusdrycker här ikväll, men jag höjer gärna en kopp med härligt Tippy Assam! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 06 Oct 2012, 22:36 |
|
 |
|
helmik
|
Just hemma efter en vansiingt rolig helkväll. Vi var tre band som körde en en combo med mat, dryck och musik. Vårt band avslutade kvällen och nu sitter jag här med en överdos adrenalin pulserande i kroppen. Ett par Pilsner Urquell lär det nog gå åt... Skål!
|
| 07 Oct 2012, 02:22 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|