View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 21:14

Reply to topic  [ 7 posts ] 
Sky High live-dvd! 
Author Message

Post Sky High live-dvd!
Fick hem den nya live-dvdn med Sky High igår, och kan bara konstatera att det svänger hejdlöst! Jävlar vad Claes Yngström kan lira! Han har ett jävla häng, naturligt flow och en lekfull känsla som är få förunnat.
Det enda som man kan klaga på är att sången är för lågt mixad och att kompgitarristen som lirar på några låtar känns tämligen överflödig. På "voodoo chile" blir det rent grötigt.

I överlag en kunglig konsert. Rekommenderas! [:D]

Image

http://www.myspace.com/gudarsskymning

07 Aug 2010, 10:34
Profile WWW

Minns jag fel, eller var det inte denna konsert som flera besökare skrev ner här på Bojen?

/Mats

<font size="1">"Helvetet kommer nog inte att innehålla några större överraskningar". Freddie Wadling</font id="size1">

07 Aug 2010, 11:04
Profile

07 Aug 2010, 11:11
Profile WWW

Fick den idag och jag tycker det var ett bra köp.
Clas har ett självklart flyt och driv i sitt gitarrspel, det låter bra helt enkelt.
Tajt kompband också.

07 Aug 2010, 13:02
Profile

Denna tråden var det http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=33151

/Mats

<font size="1">"Helvetet kommer nog inte att innehålla några större överraskningar". Freddie Wadling</font id="size1">

08 Aug 2010, 11:23
Profile

Post Re: Sky High live-dvd!
Det här var lite kul.

https://jeffersonbluesmag.com/yngstroem-clas-165/
Under den långa karriären med Sky High har det förstås varit många höjdpunkter för Clas.

En var till exempel när vi var förband till Albert Collins i Göteborg -83. Det var ju väldigt spännande. Jag hade kollat in Collins rätt hårt, och gillade hans stil. Jag kommer ihåg att vi satt ner, i respekt, för vi ville inte ta för stor plats – vi var ju ett ösband på den tiden. Det blev supertryck när vi spelade. Så vi satt ner för att dämpa det hela. Efteråt kom hans basist, Johnny Gayden, och hämtade med oss till Collins, där vi fick mycket beröm. Collins bad mig bl.a. att rita ett diagram på mitt ljud, för han tyckte det var det bästa ljud han nånsin hört. Sen hängde vi med Collins och hans band, tills vi körde dem till Landvetter dan därpå.

En annan gång fick vi en massa beröm av Chuck Berry. Vi hade varit förband till honom i Parken i Ystad. Han stod och väntade på oss efteråt. Han blev så glad i oss, att han såg till att vi fick spela på den stora jazzfestivalen i New Orleans – Jazz and Heritage Festival – på en av de största scenerna. Vi fick gratis lyxhotell i 3 dagar på Hyatt Regency, där man ju inte har råd att bo. Det var 1987.

22 Jan 2026, 08:33
Profile

Post Re: Sky High live-dvd!
Alltid varit lika trevligt att lyssna på Clas hyvla på en Strata. Alltid bra lir + tonalt tillfredsställande. Behövs ingen 'bergis' -för att njuta av det.

Attachments:
Ysse Strat.jpg
Ysse Strat.jpg [ 174.1 KiB | Viewed 677 times ]
23 Jan 2026, 20:48
Profile
Reply to topic   [ 7 posts ]