Det här var lite kul.
https://jeffersonbluesmag.com/yngstroem-clas-165/Under den långa karriären med Sky High har det förstås varit många höjdpunkter för Clas.
En var till exempel när vi var förband till Albert Collins i Göteborg -83. Det var ju väldigt spännande. Jag hade kollat in Collins rätt hårt, och gillade hans stil. Jag kommer ihåg att vi satt ner, i respekt, för vi ville inte ta för stor plats – vi var ju ett ösband på den tiden. Det blev supertryck när vi spelade. Så vi satt ner för att dämpa det hela. Efteråt kom hans basist, Johnny Gayden, och hämtade med oss till Collins, där vi fick mycket beröm. Collins bad mig bl.a. att rita ett diagram på mitt ljud, för han tyckte det var det bästa ljud han nånsin hört. Sen hängde vi med Collins och hans band, tills vi körde dem till Landvetter dan därpå.
En annan gång fick vi en massa beröm av Chuck Berry. Vi hade varit förband till honom i Parken i Ystad. Han stod och väntade på oss efteråt. Han blev så glad i oss, att han såg till att vi fick spela på den stora jazzfestivalen i New Orleans – Jazz and Heritage Festival – på en av de största scenerna. Vi fick gratis lyxhotell i 3 dagar på Hyatt Regency, där man ju inte har råd att bo. Det var 1987.