fender showman semco misstag =)
håller på o skruvar i en sådan ... där bias kretsen brunnit upp......
pga nån idiot skruvat bort bärhandtaget gissa vad som ramlar ner i stärkarn om man inte öppnar den ??? jo inslagsmuttrarna......
=
rejält kortis.....
semco modden var nu ännu värre gjord... (hmm undrar i fall nån var full på jobbet) ja denna stärkare har ingen öppnat sen den byggdes...
den var inte avsäkrad på primären!!!! en säkring gick till ena fasen före likriktningen och den andra säkringen är kopplad efter diod likriktningen....huja huja........
har tyvärr inte löst alla problem med denna stärkare,,, då jag har ett fräsljud som konstigt nog minskar med 50% om jag drar upp volymen på 50% sen ökar det igen ??????
har högfrqvent kvitterI spikar o det finns i båda kanaler o endast i försteg.. drar jag ur dem två första rören så tystnar det helt ..
så i slutsteget ligger det inte... provat bytt kondingar men det hjälpte ej ....gissar på nåt motstånd i trömförsörjningen som håller på att skicka in... kanske tog skada av kortisen...
<font face="Comic Sans MS"><font size="3">Zvenamps</font id="size3"></font id="Comic Sans MS"> Rörförstärkartekniker