spindeln wrote:
gillar inte hundar
dom luktar illa
dom bajsar överallt
man kan inte lita på dom, helt plötsligt kan vilken hund som helst attackera och bita en.
gillar inte hundägare
dom plockar i 50% av fallen inte upp hundens bajs, helt vidrigt
dom låter hundar ofta springa lös, t ex vid lekparken där mina barn leker.
bu för hundar
Är nog tur att vi är olika. För mig är hundar en ständig källa till glädje, människans bäste vän helt klart. Problemet är att det finns så många dåliga hundägare som gör sina djur avskyvärda för andra. För låt oss ha en sak klart för oss:
Hundar pissar och skiter inte mer än oss människor! Det är hundägaren som kan styra var och när en hund ska göra sina behov - och dessutom har ansvaret att plocka upp efter dom. [^]
För det andra är det olagligt att ha sin hund lösspringande i tätbebyggt område. Ändå stöter jag nästan dagligen på hundägare som inte kopplat sin hund. [V]
Sist, men inte minst, så har min tomt blivit en "allmän toalett" för traktens hundar. Och fler än hälften av alla hundägare ger blanka f-n i att plocka upp skiten. Ser jag det, så brukar jag gå fram och be om hundägarens adress, så att mina hundar kan komma och skita på hans gård. Nu har jag satt upp en skylt där de står "Hundtoaletten stängd". [:D]
Bu för oansvariga hundägare! [;)]

<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">