View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 12:36

Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Galet OT: Lämnad hund. 
Author Message

we_made_wor_history wrote:

dimman: nej jag har god hygien.

hundar luktar sällan illa.
av de 2 jag själv haft så luktade dom så gott som alltid gott.
andedräkten är väl kanske inte alltid den bästa hos hundar
men sällan speciellt farlig tycker jag.

nåt jag visserligen inte gillar är pitbulls
men hundar i stort tycker jag helt klart hör till de bästa sakerna som finns i den här världen.

människans bästa vän.
oh yes.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"

Det är inte du som person, utan snarare din inställning till barn och föräldrar som stinker, det som debatterades i tråden var hundar och folks sätt att se på orsak och verkan till det som tråden handlar om...det må vara rätt eller fel ?
Men att överföra dom negativa vibbar mot hunden som kan läsas i flera av inläggen till en jämnförelse i vad du tycker om barn och föräldrar: STINKER.
Lite uppbackning har du iofs fått av OGF, men han extremar till det ytterligare genom att tala om att Mamma och sambon är dom enda människor han accepterar, övrigt "mänskligt avskräde" har han inte mycket till övers för.
Skrämmande eftersom han i sin profil skriver : Målare, musiker och "hemmapappa".....(Bara Mamma och sambon... ?)
Han skriver "Avskräde"...jag skriver "Avträde"...och det Stinker
som bekant

One white, two blue..nothing to eat, plenty to do

12 Jul 2011, 20:52
Profile ICQ WWW

gillar inte hundar
dom luktar illa
dom bajsar överallt
man kan inte lita på dom, helt plötsligt kan vilken hund som helst attackera och bita en.

gillar inte hundägare
dom plockar i 50% av fallen inte upp hundens bajs, helt vidrigt
dom låter hundar ofta springa lös, t ex vid lekparken där mina barn leker.

bu för hundar

Är nog tur att vi är olika. För mig är hundar en ständig källa till glädje, människans bäste vän helt klart. Problemet är att det finns så många dåliga hundägare som gör sina djur avskyvärda för andra. För låt oss ha en sak klart för oss:

Hundar pissar och skiter inte mer än oss människor! Det är hundägaren som kan styra var och när en hund ska göra sina behov - och dessutom har ansvaret att plocka upp efter dom. [^]

För det andra är det olagligt att ha sin hund lösspringande i tätbebyggt område. Ändå stöter jag nästan dagligen på hundägare som inte kopplat sin hund. [V]

Sist, men inte minst, så har min tomt blivit en "allmän toalett" för traktens hundar. Och fler än hälften av alla hundägare ger blanka f-n i att plocka upp skiten. Ser jag det, så brukar jag gå fram och be om hundägarens adress, så att mina hundar kan komma och skita på hans gård. Nu har jag satt upp en skylt där de står "Hundtoaletten stängd". [:D]

Bu för oansvariga hundägare! [;)]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

12 Jul 2011, 22:47
Profile ICQ WWW

dimman wrote:
...Skrämmande eftersom han i sin profil skriver : Målare, musiker och "hemmapappa".....(Bara Mamma och sambon... ?)

Jag glömde mina två döttrar! (sorry Johanna och Emma)

12 Jul 2011, 23:03
Profile ICQ YIM WWW

man kan inte lita på dom, helt plötsligt kan vilken hund som helst attackera och bita en.

Den där säger mer om dig än hunden. Du har lite svårt även socialt för det där med sublimal information å signaler va?
Svårt att hitta plats i en "flock"?
Lite som en elefant i en porslinsbutik?
Förstår inte riktigt när du trampar andra över tårna?
Fattar inte riktigt varför du inte fick jobbet du sökte?
Tycker de flesta andra e ute å cyklar åsiktsmässigt?

Iofs...kan mycket väl vara så att bokstavligt alla andra e idioter..det KAN vara så...*vrålgarvar*

För...hunden....eller katten...eller de facto vilket djur som helst...förstår balans MYCKET bättre än dig.(Å mig med för den delen.)
Å eftersom ditt inlägg var avsett att skapa respons,så se det härmed som mission accomplished...[:D]

Hoppas dina ungar lär sig mer av å om djur än du gjort. Lär förenkla deras liv.

12 Jul 2011, 23:41
Profile
Reply to topic   [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2