Jag har fått mej mejlat bilder av Jocke på Vibrolux Reverben han är intresserad av.
Det är en 80-tals blackface. Eller om man vill säga att den är av de senaste silverface, men med svart panel... [;)]. Troligen är den från 1981.
Jag har varit i ett antal 60-tals och tidiga 70-tals Vibrolux Reverb och jag ägde en 67:a blackface i många år, men en sådan här sen silverface, med boostfunktion via pedal, har jag faktiskt inte varit i. Därför är min erfarenhet av just en sådan här stärkare, tyvärr, begränsad. Om jag fattat det rätt är kretsen helt lika silverface och nästan lika 60-tals blackface, förutom att boostfunktionen finns.
Högtalarna har inga koder som jag känner igen. Den enda kod på dem som syns är 064121. 064 är inget EIA-nummer som jag känner igen. 121 skulle kunna betyda 1981 vecka 21, men jag är osäker på hela denna kod. De ser ut at kunna vara Eminence-högtalare, men jag vet inte alls säkert.
Serienummret är lite otydligt men verkar vara F106090, vilket då borde betyda 1981.
Jag hade velat se närbilder på inälvorna och på transformatorerna för att kunna kommentera mer. Jocke! Du bör ta reda på om den är modifierad på något sätt, och i så fall, hur.
Den ser ut att vara i väldigt bra skick och kan nog vara en riktig goding om man gillar Vibrolux Reverb. Detta beroende på bl.a. hur högtalarna låter och hur frisk stärkaren är. Om man skulle vilja, går det antagligen att göra om kretsen helt till 60-tals blackfacekrets (AA964) eller tidigare silverface. I vilket fall kan jag tänka mig att detta är en höjdarstärkare som är en värdig representant för de klassiska Vibrolux Reverbarna (om inte, går det antagligem med enkla medel att få den dit).
Ursäkta den dåliga bilden som jag hittat på Internet, men det är alltså en sådan här stärkare:

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker