Nja,eg inte.
Med tider nerför stripen i de regioner jag hoppas få till innebär det isf att jag löser från stillastående till över 240km/h på runt 10 sekunder med en bil i rent gatskick.
Det i sin tur innebär reglementskrav på bromsskärm tex.
Märk nu väl,detta som ngt jag hoppas få till rent praktiskt.
Ren prestanda i form av kraft fanns för att åka den typen av tider redan med gamla motorn,men så kommer det med praktiska omständigheter ikapp en,å då e det inte riktigt lika enkelt längre.[;)]
I ren toppfart e frågan eg akademisk eftersom bilen varvar ur med lätthet med orginalutväxlingen.
Gamla motorn som datakrumelur skriver om varvade ur vid 9000rpm,vilket fritt översatt e en hastighet vi provat med GPSen-å det e 314km/h.(vilket var 8880rpm enl loggen ombord)
Men..ändra utväxling,så nog går det fortare än så om man vill.
Nya motorn räknar jag med att vi drar ännu längre.
Ngn stans mellan 10 000 å 10 500 rpm.
Då jag som sagt e en av de som gärna tävlar e grejen att där kan vara ganska stor skillnad mellan "angivna" prestanda å verkliga prestanda.
Att verkligen åka en 9 sekunders tid med en genuin gatbil anser iaf jag som relativt svårt,å det e definitivt inget man löser i första försöket.
Ta alla stollar som tex tror att en Suzuki Hayabusa går "lätta" 9:or standard för "det har de läst".
Efter ett antal år runt svenska banor svarar jag...möjligt,men inte i Sverige å inte med en normalstor Svensk pilot å inte i standardskick-å ÄN mindre i sin tur ute på gatan.
De facto,en hoj förlorar MYCKET mer av att komma ut på gatan än motsvarande bil gör,å 4 hjul kommer ur det perspektivet alltid vara dubbelt så många som 2.
jesper@gofastparts.se