| Author |
Message |
|
chevycaster
Joined: 19 Jan 2009, 10:33 Posts: 20
|
 1955 chevy
hejs tänkte ta lite hjälp av er angående lackförslag av en cheva 55a 2 dr sedan ska lackas innan maj å jag har knappt nåra ideer själv..2 färgat eller enfärgat ......eller ska man köra vidare med primerfärgen en sommar till.....[?][:)]ös på med förslag
|
| 24 Mar 2010, 00:19 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
Primer e ju coolt i min bok,men...samtidigt lite uttjatat. En skobox..hm...hade nog varit så konventionell att jag lackat den tvåfärgat. Vad e tanken å temat med bilen? Kryssa,vardag eller åka fort fort? jesper@gofastparts.se
|
| 24 Mar 2010, 00:38 |
|
 |
|
datakrumelur
Joined: 01 Sep 2003, 11:12 Posts: 903 Location:
|
En 55:a stolpe ser alltid bäst ut enfärgat, en HT i tvåfärgat. 57:ans stolpe ser däremot bäst ut i tvåfärgat.......min åsikt dock! http://www.myspace.com/urangbghttp://www.myspace.com/thetrussrods
|
| 24 Mar 2010, 05:42 |
|
 |
|
PGW
Joined: 27 May 2008, 11:07 Posts: 1981 Location:
|
Håller med marcuss - svart & krom är <i>alltid"] rätt.
You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!
|
| 24 Mar 2010, 10:17 |
|
 |
|
javelin70
Joined: 19 Nov 2002, 12:11 Posts: 3087 Location:
|
Svart med chrome reverse är ju klassiskt. Enda felet med en svart bil är att den f-n aldrig ser ren ut [xx(]! Annars är ju knallgul rätt cool:  Micke javelin70 [at] hotmail.com
|
| 24 Mar 2010, 10:57 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
Cheva 55-57, vanligare än Volvo[:)] Kolla katalogerna från tiden det begav sig och välj en original-färg. http://www.guitarshowsouth.se
|
| 24 Mar 2010, 21:18 |
|
 |
|
Flowerhill
Joined: 16 Jun 2009, 22:57 Posts: 489 Location: Luleå
|
Blank svart.......... finns inga alternativ!!!
I`m old enough to choose my toys..
|
| 24 Mar 2010, 21:21 |
|
 |
|
harpgear
Joined: 18 Feb 2009, 14:30 Posts: 359 Location:
|
Skulle personligen titta lite på någon matterad metallickulör kanske åt brun-kopparhållet. Häftig primerkänsla men tvättbart och tåligt[:p] ps kromfälgar går fett bort lite för vanligt men väldigt snyggt är american racing
|
| 25 Mar 2010, 18:28 |
|
 |
|
chevycaster
Joined: 19 Jan 2009, 10:33 Posts: 20
|
tack för alla svar...va hos färgaffären och han råka ha en hink[:D]svart att sälja till mig så de få bli den då... lite mera underarbete blir de ju då gav bilen 5 lager slipgrund ikväll så man ha lite att jobba på...åså passar ju svart rätt bra till den nybyggda motorn lite american graffitti över de hela..fast de mesta polarna tyckte iof ja skulle ha den som den var ..jaja de blir nog bra det [:)]
|
| 28 Mar 2010, 19:01 |
|
 |
|
chevycaster
Joined: 19 Jan 2009, 10:33 Posts: 20
|
det var förresten den filmen som gav mej lite inspiration till lackeringen http://www.youtube.com/watch?v=j4FY8BNHHMY fast min blir blank..om nån vet vad låten i videon heter så får ni gärna säga vilken artist samt låt det är så ja får lägga in den i repertoaren tack ska ni ha[:D]
|
| 28 Mar 2010, 19:09 |
|
 |
|
chevycaster
Joined: 19 Jan 2009, 10:33 Posts: 20
|
såsåg den förresten ut innan jag slipa ner den vet inte hur man länkar bilder hit så ni få klippa å klistra http://www.facebook.com/profile.php?id= ... =608422536
|
| 28 Mar 2010, 19:13 |
|
|