View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 18:50



Reply to topic  [ 12 posts ] 
1955 chevy 
Author Message

Joined: 19 Jan 2009, 10:33
Posts: 20
Post 1955 chevy
hejs tänkte ta lite hjälp av er angående lackförslag av en cheva 55a 2 dr sedan ska lackas innan maj å jag har knappt nåra ideer själv..2 färgat eller enfärgat ......eller ska man köra vidare med primerfärgen en sommar till.....[?][:)]ös på med förslag


24 Mar 2010, 00:19
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7492
Location: Götelaborg
Post 
Primer e ju coolt i min bok,men...samtidigt lite uttjatat.

En skobox..hm...hade nog varit så konventionell att jag lackat den tvåfärgat.
Vad e tanken å temat med bilen?
Kryssa,vardag eller åka fort fort?

jesper@gofastparts.se


24 Mar 2010, 00:38
Profile

Joined: 01 Sep 2003, 11:12
Posts: 903
Location:
Post 
En 55:a stolpe ser alltid bäst ut enfärgat, en HT i tvåfärgat. 57:ans stolpe ser däremot bäst ut i tvåfärgat.......min åsikt dock!

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods


24 Mar 2010, 05:42
Profile ICQ WWW

Joined: 27 May 2008, 11:07
Posts: 1981
Location:
Post 
Håller med marcuss - svart & krom är <i>alltid"] rätt.

You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!


24 Mar 2010, 10:17
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post 
Svart med chrome reverse är ju klassiskt. Enda felet med en svart bil är att den f-n aldrig ser ren ut [xx(]! Annars är ju knallgul rätt cool:

Image

Micke

javelin70 [at] hotmail.com


24 Mar 2010, 10:57
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Cheva 55-57, vanligare än Volvo[:)]

Kolla katalogerna från tiden det begav sig och välj en original-färg.

http://www.guitarshowsouth.se


24 Mar 2010, 21:18
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 16 Jun 2009, 22:57
Posts: 489
Location: Luleå
Post 
Blank svart.......... finns inga alternativ!!!

I`m old enough to choose my toys..


24 Mar 2010, 21:21
Profile

Joined: 18 Feb 2009, 14:30
Posts: 359
Location:
Post 
Skulle personligen titta lite på någon matterad metallickulör
kanske åt brun-kopparhållet. Häftig primerkänsla men tvättbart och
tåligt[:p]
ps kromfälgar går fett bort
lite för vanligt men väldigt snyggt är american racing


25 Mar 2010, 18:28
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 19 Jan 2009, 10:33
Posts: 20
Post 
tack för alla svar...va hos färgaffären och han råka ha en hink[:D]svart att sälja till mig så de få bli den då... lite mera underarbete blir de ju då gav bilen 5 lager slipgrund ikväll så man ha lite att jobba på...åså passar ju svart rätt bra till den nybyggda motorn lite american graffitti över de hela..fast de mesta polarna tyckte iof ja skulle ha den som den var ..jaja de blir nog bra det [:)]


28 Mar 2010, 19:01
Profile WWW

Joined: 19 Jan 2009, 10:33
Posts: 20
Post 
det var förresten den filmen som gav mej lite inspiration till lackeringen http://www.youtube.com/watch?v=j4FY8BNHHMY fast min blir blank..om nån vet vad låten i videon heter så får ni gärna säga vilken artist samt låt det är så ja får lägga in den i repertoaren tack ska ni ha[:D]


28 Mar 2010, 19:09
Profile WWW

Joined: 19 Jan 2009, 10:33
Posts: 20
Post 
såsåg den förresten ut innan jag slipa ner den vet inte hur man länkar bilder hit så ni få klippa å klistra http://www.facebook.com/profile.php?id= ... =608422536


28 Mar 2010, 19:13
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.