View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 23:17



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Finns de nån mysig resturang vid Globen? 
Author Message
User avatar

Joined: 08 Mar 2008, 17:58
Posts: 3440
Location:
Post Finns de nån mysig resturang vid Globen?
Jag tjejen och hennes son ska åka till huvudstaden på lördag. Hennes son fick en biljett till Rammstein och jag å tjejen tänkte vi skulle äta nåt gott medans han headbangar på Globen. Nån som vet ett sjysst ställe i närheten. Ska helst inte kosta skjortan, gärna vara mysigt med god mat[:)] så man vill sitta ett tag.
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com


18 Feb 2010, 14:55
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
japp, bistron i bottenvåningen på The Globe Hotel (Clarion) är helt OK. God mat och bra rödtjut till humant pris



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


18 Feb 2010, 15:02
Profile WWW

Joined: 31 Aug 2006, 16:40
Posts: 202
Location: Stockholm
Post 
+1 för Bistron! Självklart ställe att ladda på före en koncert, men tillräckligt bra för att besökas även vid andra tillfällen.[:)] Det finns en del restauranger inne i själva Globenköpcentret, men dom tror jag är lite sunkiga (åtminstone av utseendet att döma).


18 Feb 2010, 18:44
Profile

Joined: 02 Sep 2008, 08:58
Posts: 1122
Location: Stockholm
Post 
Är ni sugna på att gå en sväng kan jag rekommendera Enskede Krog på Ga Tyresövägen.
Det var i alla fall en mycket trevlig, bra restaurang med familjär känsla och bra mat till humana priser när vi bodde i området.
Men nu var det ju iofs ett par år sedan.


18 Feb 2010, 19:54
Profile
User avatar

Joined: 19 Jun 2005, 09:35
Posts: 5459
Location: Uppsala-la-la-la
Post 
Jag skulle försöka att ta mig därifrån och ta mig en titt på matställen på Söder.[:o)]

/R

<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0>
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards


19 Feb 2010, 00:54
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:07
Posts: 787
Location: Ståkkålm
Post 
Hängde en del i globenområdet i mitten av nittiotalet, då fanns en rätt skön pub nästan längst bort i centrum sett från tunnelbanan. De hade åtminstone då jäkligt bra dricka och helt ok pubmat.


19 Feb 2010, 11:58
Profile

Joined: 29 Aug 2009, 12:07
Posts: 197
Location:
Post 
Kolla på Rammstein isället för böveln.

Såg dem i Malmö, fyfan va galna dem är!

[8]Metallica[8]


19 Feb 2010, 12:03
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.