Hehe... Se där vem som tittar fram.. Tänkte ringa dig och höra hur repet i måndags gick.. Får ta det i helgen.
Självfallet tar jag mig gärna vatten över huvudet med din Champ.. Behöver lite rutinerade förslag på moddar som drar den år det håll du vill bara. Mjukare i tonen säger du... Är det Eq-mässigt tror du, dvs lite mindre diskant, eller vill du få den att dista tidigare? Komprimera mer?
Jag är desvärre inte påläst på vilka moddar som brukar rekommenderas på dessa, men kan tänka mig en liten ändring i den "fasta" tonstacken och ersätta R20 och R21 med en 250K trimpot ala diskantkontrollen på en vanlig Fenderstack, ja då kan man åtminstone justera diskanten en aning. Man kan förståss byta även R19 och R22 mot trimpotar så har du hela Fenderstacken med diskant, middle och bas, då bör man ju kunna tveaka lite efter behag. Klart tanken glider iväg mot att klämma in en 8" Alnico, det skulle säkert inte vara fel, om det ens går? En mastervolym för att dista tidigare kanske...
Finns säkert massor av moddar folk testat på dessa små bestar, vad säger ni som kan?
Ja resistorerna jag syftar på är enligt Fenderschemat:
http://www.schematicheaven.com/fenderamps/champion600_reissue_fullmanual.pdf