Amp Healer wrote:
trött på Joans "pissa längs attityd"!
Kanske beror på att det är omöjligt att disskutera något med dig om man inte håller med utan att få något dumt sagt till en. Ser du någonsin att jag pissar först när vi pissar i kors?
Edit:Däremot så gör jag mig obekväm genom att ifrågasätta saker. Det kommer jag att fortsätta med. Det är denna brist på ifrågasättande på diverse forum som gör att dom gamla rävarnas elektronikmyter blir till lag fastän dom helt enkelt är fel. Och nu menar jag inte dig OWE utan jag ifrågasätter alla. Men på detta forum är du den enda som reagerar så häftigt.
Som exempel i denna tråd kan vi se hur jag ifrågasatte Woodstocks användande av effektlagen. Det gav inte ett uppbrusande från hans sida utan han såg sitt fel och höll med. Hade jag inte ifrågasatt kanske någon hade trott att effektlagen lyder P=IxR vilket den ju inte gör.
Hade jag däremot haft fel hade jag uppskattat att Woodstock förklarade varför istället för att bli arg. Då hade jag lärt mig något av mitt ifrågasättande vilket ofta också är meningen.
Och jag menar givet inte att jag alltid har rätt när jag ifrågasätter. Men just ifrågasättandet är viktigt inom all vetenskap. Annars är det religion vi pratar om.
Pissattityden började inte med mig i denna tråd hur mycket du än vill få det att se ut så.
Att lämna forumen bara för man blir ifrågasatt hellre än att antingen förklara sin åsikt om man fortfarande tycker den är rätt eller i annat fall säga att man nog hade fel .
<i>Men attityder som:
"Lägg ner Johan!!!!!
Ett 0,6 Watt motstånd kommer rädda en OT när slutrör lämnar in, om du kan visa något annat än bara vara ostintat så kommer jag lyssna!
Eller berätta för alla oss okunniga hur DU gör för att hindra att slutrörs ras inte har en risk att rasera OT????????
Verkar som du har en insikt som resten av värden som har kunskap av rör har missat...."]
Mitt sätt att forumera är att ifrågasätta saker som jag är skeptiskt till. Ibland blir jag överbevisad och ibland finner jag sanningen.
Om man inte kan ta att ibland bli ifrågasatt, ja då kanske man inte ska vara på ett diskussionsforum.
Och ledsen för glirningen om TUT men jag blev lite sur när man aldrig kan få en vettig kommentar tillbaks när man kommenterar dig OWE utan istället:
<i>
Men Tubis kommer säker in å har en annan åsikt."]
Ser inte hur min kommentar om säkringar istället för att använda motstånd som säkringar inte kunde ge en vettigare respons.
Linusberg, anledningen att jag kommer i luven på Owe är just att jag vågar ifrågasätta saker, alla kan inte hantera det.
För övrigt saknar jag fortfarande en kommentar om hur 0.6W kan ryka innan säkringen. Kanske OWE håller inne med något som man inte tänker på. Hur ska vi någonsin få veta när man vägrar kommentera nyinkomna fakta som bestrider påståendet utan istället väljer att lämna forumet.