notuern wrote:
Jisses....
Inte ens när folk har tagit livet av sig pga. den där skitlagen så fattar Antipirat-folket att det är något som är fel.
"- Jag tror det beror på att Sverige är så sena med den här lagstiftningen. Folk har vant sig vid gratismaterial, därför verkar lagförslaget chockartat."
Om man tror att det handlar om "gratismaterial" så har de ju missat hela poängen.
Problemet är ju just överpolisära befogenheter, och det sjuka pris man får betala för piratkopiering.
Man får ju för f*n mindre straff för att knivhugga någon!
Tydligen så är det svårt för dessa lagstiftare att se vart problemet egentligen ligger.
Tragiskt att så otroligt dumma människor får styra i ett land.
<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>
<h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>
För en gångs skull så håller jag med dig.
Det är oehört att politikerna ger polisär makt till företag.
Man undrar ju vad som kommer härnäst? Ska tex Musikbörsen lobba till sig att man inte ska få privat eller parallelimportera musikutrustning. Tänk MB sitter och spanar, ha ha. Fender har väl lyckats förbjuda parallelimport om jag inte minns fel.
Väldigt farligt samhälle om vinstintressen ska ta över rättsystemet.
SKivbolagen borde modernisera sig. Lättillgängligt och billigt så är de hemma. Jag köper de skivor jag vill ha så länge de inte kostar över 100kr.
Dessutom så tror jag att kulturlivet och skapelsen berikas av en friare och bredare tillgång. Det är lättare att nå ut till folk.
Så musiker får väl dra upp skjortärmarna och göra det musiker gör, spela live och sälja tishor.
Min Email:
Straponyourguitar(AT)hotmail.com