View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 09:00



Reply to topic  [ 12 posts ] 
Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg! 
Author Message
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!
Så, startade den här tråden och bad om hjälp med koppling av gitarr med HSH.

Jag bestämde mig för att strunta i att splitta hals- och stallmickar ensamma, och valde att köra på
Neck Neck-mitt mitt mitt-stall stall

Det funkar bra, MEN, micken SCn i mitten låter nästan inget allt.

Det är en gammal DiMarzio Superdistortion från 80-talet med fyra kablar.
Grön, vit, svart och jord. Enligt nätet ska vit kopplas och de andra bunkas ihop för hetast alternativ.
Jag förstår ju att jag gjort något galet här, så ni får hemskt gärna hjälpa mig.
Jag uppdaterade tom min gamla tråd istället för att skapa en ny :mrgreen:

Såhär ser micken ut:
Attachment:
Skärmavbild 2014-05-25 kl. 17.24.15.png
Skärmavbild 2014-05-25 kl. 17.24.15.png [ 252.76 KiB | Viewed 2103 times ]


Last edited by Bentooshape on 25 May 2014, 17:29, edited 2 times in total.



16 May 2014, 20:23
Profile
User avatar

Joined: 08 Mar 2013, 10:28
Posts: 387
Post Re: Snabb hjälp önskas med koppling!
Kolla om det finns här.

http://www.guitarelectronics.com


16 May 2014, 20:51
Profile

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post Re: Snabb hjälp önskas med koppling!
Bentooshape wrote:
Jag har en gitarr med HSH-konfig.
Attachment:
Skärmavbild 2014-05-16 kl. 20.19.14.png

Jag har kopplat enligt kopplingsschemat men vill nu även ha:


Hur gör jag lättast och smidigast?



Ger upp....


16 May 2014, 22:08
Profile
User avatar

Joined: 08 Mar 2013, 10:28
Posts: 387
Post Re: Snabb hjälp önskas med koppling!
Här är ett schema


Attachments:
image.jpg
image.jpg [ 107.9 KiB | Viewed 2209 times ]
16 May 2014, 22:26
Profile
User avatar

Joined: 08 Mar 2013, 10:28
Posts: 387
Post Re: Snabb hjälp önskas med koppling!
Här e nog den riktiga.

https://bareknucklepickups.co.uk/main/d ... lsplit.pdf


Attachments:
image.jpg
image.jpg [ 183.32 KiB | Viewed 2202 times ]
16 May 2014, 22:31
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: Snabb hjälp önskas med koppling!
Tack!
Det senaste du visade där hade nog 3 potar dock. Fast jag kanske inte sa att jag bara hade 2? Ber om ursäkt i så fall.

Jag hittade i alla fall ett till slut som gjorde exakt det jag ville:

Attachment:
wiring hsh.jpg
wiring hsh.jpg [ 127.02 KiB | Viewed 2190 times ]


16 May 2014, 23:37
Profile

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post Re: Snabb hjälp önskas med koppling!
Bentooshape wrote:
Tack!
Det senaste du visade där hade nog 3 potar dock. Fast jag kanske inte sa att jag bara hade 2? Ber om ursäkt i så fall.

Jag hittade i alla fall ett till slut som gjorde exakt det jag ville:


Fast enligt bilderna i första inlägget ville du ju ha utsidesspolarna.... inte bara kunna splitta humbuckrarna i enkelläge också.


16 May 2014, 23:46
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!
BUMP. Nytt förstainlägg!


25 May 2014, 17:30
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!
Det jag funderar på är vilka kablar som kommit fel. Kan det vara så enkelt så att jag bara ska byta plats på svart och vit?


25 May 2014, 19:38
Profile

Joined: 22 Sep 2004, 23:43
Posts: 1529
Location: Söder om landsvägen
Post Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!
Du hade en grön sladd också. Prova att inte ha den jordad.

_________________
http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreaters
I´ve paid my dues I've got the right to play the blues.


26 May 2014, 11:03
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!
Tack! Ska prova det!


26 May 2014, 19:57
Profile

Joined: 22 Sep 2004, 23:43
Posts: 1529
Location: Söder om landsvägen
Post Re: Hjälp önskas med koppling! Uppdaterat förstainlägg!
Alltså, den gröna ska inte kopplas alls. Det är en coil tap för tunnare ljud och används som en andra "hot" output.

_________________
http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreaters
I´ve paid my dues I've got the right to play the blues.


26 May 2014, 21:08
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 79 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.