Diverse bra-att-ha grejer bytes mot ???
Hej allihop
Jag har kommit över en hoper grejer som jag tror kan vara av värde för någon av er rörpulers att ta hand om...

Helst skulle jag vilja byta bort alltihop mot hjälp med att bygga om en gammal japansk Ace Tone-comboförstärkare till dedikerad munspelstärkare.
Jag har ingen aning om det eventuella värdet i hårdvaluta - och är heller inte särskilt intresserad av att deala om pengar när det gäller sånt här.
Vad är det då jag har att erbjuda? Jo, bland annat följande:

° En styck Heathkit "Signal Tracer" - ser hel och komplett ut, men inte testad av mig. Bestyckad med bland annat ett Mullard-tillverkat ECC83/12AX7.
Sedan finns ett par färdigbyggda testinstrument från NTI-Skolan:

Vad jag förstår en låda att testa olika kombinationer av motstånd/kondensatorer.
Och:

Som jag inte vet vad den gör för något...
Dessutom några NOS-transformatorer, både nät- och utgångs-varianter:

Några andra trafos sitter på halvbyggda manicker på små chassien i tunn plåt:

Utöver det nu nämnda finns även flera små påsar med bland annat kondensatorer och motstånd av olika värden, storlekar, slag och fabrikat.
Blandade lödstöd, rattar, potentiometrar, kablar i olika färg och grovlek, några burkelektrolyter, strömbrytare, ett tomt övningschassie med hål för bla niopinnars rörsocklar.
Ett par rör och en liten alnicohögtalare på typ sex tum finns också.
Här är lite detaljbilder:

Som sagt - är ni intresserade av att ta detta som betalning eller dellikvid för att, med utgångspunkt i min Acetone-stärkare med märkligt japanskt slutrör, skapa en munspelsstärkare med single ended 6L6-slutsteg så hör av er...
Försteget i Ace-Tonen är normalt, med 12AX7, så det kanske kan gå att återanvända befintliga trafos och grejer.
Slutsteget innehåller som sagt ett märkligt slutrör, betecknat <b>50BH26</b>.
Det sitter två alnico-åttor i combon.
Om ni tror det är en omöjlighet eller en dåraktig idé att bygga på denna stärkare så bara säg det. Jag har själv inte öppnat och tittat hur den ser ut inuti ännu...
MVH
Mattias