View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 13:51

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Ny mobil?? 
Author Message

Post Ny mobil??
Börjar dra ihop sig till nya mobiltelefon..
Vad jag vill kunna förutom ringa i första hand..
Lyssna på musik, surfa på nätet, kolla email, kolla YouTube ev film..

Utifrån det jag kollat på nätet finns dessa nedan bla i mitt intresse..
Nån med erfarenheter från dessa eller andra vettiga alternativ??
<b>
<i>LG KU990 Viewty"]
<i>Sony Ericsson W960i"]
<i>HTC Touch Cruise "] </b>

"Har man slagit yxan i båten får man ro som fan"

01 Apr 2008, 21:13
Profile WWW

HTC:n är ju en vettig pryl på alla sätt förutom att den saknar knappar om man vill ringa med den!

Den gör det mesta men är omöjlig att ta fram och slå ett numemr på samtidigt som man kör bil!

I övrigt tycker jag att den är stabil och pålitlig!

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

01 Apr 2008, 21:32
Profile

W960 verkar riktigt, riktigt trevligt... Hade jag inte varit bunden till blackberry via jobbet hade jag köpt den.

01 Apr 2008, 23:35
Profile ICQ WWW

Jag fick en Nokia E61i på jobbet idag. Märklig telefon, och ett monster: Att ringa ett vanligt telefon nummer kräver 3-4 knapptryckningar efter att man knappat in numret, men att koppla upp mig mot Bojen på WLAN:et hemma gick som ett jehu efter två knapptryckningar + bojenadressen. Inget jag känner att jag skulle rekommendera direkt, men jag kan den ju inte ännu.

Jag har haft Sony Ericsson sedan 15 år, och varit helnöjd. Skulle satsa på någon av de hetare Walkman telefonerna (kommer det inte en ny W980i med GPSn snart?).

Image

02 Apr 2008, 00:22
Profile WWW

Efter att ha läst vad som skrivits ovan är mitt råd att du går till en affär och testar ordentligt.. eller lånar vänners telefoner och testar. Ty alla verkar tycka tvärtemot varandra.

Själv har jag mest haft gamla telefoner (älskar min gamla nokia, men den varken surfar, spelar musik eller läser epost), det nyaste jag haft var en SonyEricsson P800, det var rent jävla skräp. Fy fan. Stackarna som betalade uppemot 10kkr för den när den kom måste ha kännt sig bra lurade..

Jag fram emot diverse opensourcetelefoner som är på gång.. då kanske det för första gången kommer finnas mjukvara i en telefon som inte är utvecklad under en veckas tid i visualbasic innan man börjat hacka på nästa modell...

03 Apr 2008, 03:32
Profile ICQ WWW

Köpte nyss en SonyEricsson w890i och det är nog en av dom bästa nallar jag har haft. Enda nackdelen är att den är så tunn att det är lite svårt att hålla den när man ska prata i den. Skärmen är kanske lite liten men är jäkligt bra, w910 har lite större skärm med samma upplösning (320x240). Bägge är 3g och edge. När det gäller just youtube vete sjutton om det går att få att funka. Iphone fixar väl det mesta men har som sagt inte 3g, däremot edge. Den är dessutom irriterande på det sättet att man inte kan göra som man vill med den, det går tex inte att föra över mp3:or till den hur som helst utan man måste använda itunes. Sånt är jag allergisk mot. Mycket trevlig annars med en stor skärm som slår det mesta, dessutom är den i princip okrossbar! Lite stor kanske men med bra formgivning som gör den smidig ändå.

Micke

03 Apr 2008, 08:15
Profile ICQ WWW

Är också i telefonbytartagen efter att min K750i som har varit helt okey börjat att sakteliga stänga ner. Senast försvann ljuset i tangenterna vilket gav en känsla av att den tappat livsgnistan.

Själv har jag inga krav egentligen, har för dålig koll på telefoner för det. Men det måste vara en ericsson eftersom jag är uppfödd på sådana. Sen om det finns så man kan ladda in filmer/tv-serier och titta på vore ju kul...Några förslag??

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite

03 Apr 2008, 19:15
Profile ICQ WWW

Har siktat på w960 själv ett bra tag nu, men fick lite närkontakt med en kompis iPhone i helgen.....inte bra :)

04 Apr 2008, 14:39
Profile
Reply to topic   [ 10 posts ]