|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Chopper
|
 Xbox 360
Äldsta dottern fyller tonåring och önskar sej en sån lådda och jag är fullständigt ointresserad. Har funderat på att ge henne en elgitarr istället, men tror inte det faller i god jord hos min sambo. Hon skulle bara se det som ett sätt för mej att köpa en till gitarr, och på sätt och vis kanske hon har rätt.[:I][:D] Dottern kommer dessutom inte att sluta drömma om konsolen bara för en Squire Hello Kitty eller liknande. Så tillbaka till Xbox så länge. Då är undran om de olika modellerna. En 360 Premium har hårddisk medans en 360 Arcade är 600kr billigare men saknar detta. Så vad ska man ha hårddisken till? Som jag fattar det så används inte den när du spelar spel från skivor. Är det för att kunna ladda ner spel? Vad kostar isåfall dessa? Altså hur mycket billigare blir spelen om man tankar ner dom? För egen del föredrar jag att köpa henne Guitar Hero III med gitarr och Singstar istället ifall inte en HDD är jätteviktig. Ni som kan detta med konsoler får förklara för mej vad som är viktigt. Jag är helt borta.
Sen får det iallafall bli en elgitarr till henne lite längre fram.[:)]
|
| 18 Mar 2008, 09:53 |
|
 |
|
Thumas
|
på den första xboxen så kunde man lägga in spel på hårdisk, men det går inte med 360'n, går att flasha om dvdläsaren så att den klarar av att läsa brända skivor och det kostar väl runt 500kr, men nästan alla 360 spel är på över 4.5gb så man måste bränna på dualLayer skivor kostar väl runt 30kr/st, sen måste man ju ha en brännare som stödjer det oxå. Anledningen att man har hårdisk på en xbox 360 är väl för att man skall kunna spara i spel osv, man kan ju även ladda ned speldemos och annat som tex om man har guitar hero och vill köpa till fler låtar måste man ju ha en hårdisk att få ned låtarna till.
|
| 18 Mar 2008, 10:10 |
|
 |
|
Chopper
|
Till Arcade finns 256Mb minne. Det borde ju räcka till lite låtar för Guitar Hero?
|
| 18 Mar 2008, 13:55 |
|
 |
|
JanZZon
|
Tycker nog du ska satsa på den med hårddisk, för minnena är väl inte så billiga heller, ifall du skulle vilja utöka det.
You let up you loose!!
|
| 18 Mar 2008, 16:24 |
|
 |
|
Tuff
|
Köp premium med hårddisk. Det är värt det. Då är men fri att göra vad man vill = microsoft äger lite mindre av dig [:)]
|
| 19 Mar 2008, 00:49 |
|
 |
|
Chopper
|
Det blev en Squier Hello Kitty.[:)][:)][8D] Jag "råkade" läcka en bild så hon såg den på nätet sen har det varit mer tjat om den.[:D] såna intressen skall uppmuntras. Tidigare har det varit prat om Daisy Rock och när jag hade Dano i glitter var det den gitarr hon plinkade på mest. Attityd är viktigt och i den åldern ska det vara tjejigt. Hon spelar både kornett och piano idag och kan en hel del gitarr då det råkar finnas några här hemma.[:)]
Ska förresten inte ha förutfattade meningar om min bättre hälft, när jag frågade henne så ansåg hon direkt att en gitarr är betydligt bättre än spelkonsolen. Hon är en pärla.
Xbox kan dottern få spara ihop till själv. Hon har Wii hos mamma.
|
| 23 Mar 2008, 22:53 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|