View unanswered posts | View active topics It is currently 05 May 2026, 18:34

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Säljare som inte svarar... 
Author Message

Post Säljare som inte svarar...
Nu har det hänt ännu en gång och det var droppen! Måste skriva av mig lite...

Försökte idag få tag i en gitarr på blocket som var precis en sån jag letat efter under en lång tid för ett bra pris.

Ser den c:a 20min efter att den kommit upp och skickar direkt ett mail samt ett SMS. 1h efter att annonsen kommit upp ringer jag personen och åter igen inget svar.

1,5h efter att annonsen kommit upp raderas den och ännu inget svar.

Bara jag som blir riktigt förbannad på sånt här? Man kan väl åt minstånde svara ett sms/mail och skriva "såld" eller, "ångrade mig" så att man slipper få upp förhoppningarna?

/En något irriterad Tuff

19 Jan 2008, 14:21
Profile ICQ WWW

Kanske ringa nästa gång?

Image
<font color="white"><h6>inget är så bra som att ha...bortsett från pod, floyd rose och variax</h6></font id="white"><font color="red"><h6>på nätterna drömmer jag om mitt arbete, på dagarna slår det in</h6></font id="red"><h6><font color="green">vissa säger att lycka inte går att köpa för pengar, jag antar att dom bara inte vet vart butiken ligger</h6></font id="green">

19 Jan 2008, 14:53
Profile ICQ WWW

Kanske ringa nästa gång?

Men jag ringde ju?

19 Jan 2008, 15:20
Profile ICQ WWW

Inget att bry sig om det finns många idioter i denna värld. Så kommer det alltid att vara, det är bara acceptera tyvärr.

19 Jan 2008, 15:23
Profile ICQ WWW

Tuff wrote:

vägra floyd wrote:

Kanske ringa nästa gång?

Men jag ringde ju?

Sorry, läste visst för snabbt.

Image
<font color="white"><h6>inget är så bra som att ha...bortsett från pod, floyd rose och variax</h6></font id="white"><font color="red"><h6>på nätterna drömmer jag om mitt arbete, på dagarna slår det in</h6></font id="red"><h6><font color="green">vissa säger att lycka inte går att köpa för pengar, jag antar att dom bara inte vet vart butiken ligger</h6></font id="green">

19 Jan 2008, 16:41
Profile ICQ WWW

Jag tycker att det är värre när man ringer på annonser och får höra att objektet blivit sålt flera månader tidigare. [}:)]

19 Jan 2008, 19:27
Profile ICQ WWW

För ett tag sedan dök en bilig epiphone upp på blocket, alldeles i närheten av mig och av en händelse så råkade annonsen komma ut i samma minut som jag såg den. Inget telenummer så jag mailade direkt och sa att jag kommer direkt och köper den.

Inget hände och en dag senare var den annonsen borta. Jag tycker också att man kan säga att någon hann före (högst otroligt men möjligt). Skulle trots allt innebära en viss värdighet från säljaren att tala om detta men så blev icke fallet. Dock hade jag kvar fliken där man kan trycka om man vill veta var säljaren bor.

Jag åkte efter deta hem till honom, frågade efter säljarens namn och talade om för honom att nästa gång så svarar han till den som är "först till kvarn" och kanske även de som tror sig vara först till kvarn. Han var mycket förvillad men förstod vad jag menade och bad om ursäkt.

"Perfectionism is invented by people who can't play"

01 Feb 2008, 22:24
Profile

Vilket trams!!!

Han säljer väl till vem han vill och på vilket sätt han vill så länge inget är avtalat.

Låt oss slippa detta pubertala skitsnack: "Maila bara oss så tar vi på oss knogjärnen och åker över".

Det som finns här på Bojen är EN parts åsikt och EN parts ståndpunkt.

För Epiphonesäljaren finns inget att förklara!!! Han säljer till vem han vill! Han behöver inte förklara sig för Dig i något hänseende!

/H

01 Feb 2008, 22:56
Profile

"Jag åkte efter deta hem till honom"

Vilket trams!!!

Han säljer väl till vem han vill och på vilket sätt han vill så länge inget är avtalat.

Låt oss slippa detta pubertala skitsnack: "Maila bara oss så tar vi på oss knogjärnen och åker över".

Det som finns här på Bojen är EN parts åsikt och EN parts ståndpunkt.

För Epiphonesäljaren finns inget att förklara!!! Han säljer till vem han vill! Han behöver inte förklara sig för Dig i något hänseende!

/H

Håller helt och hållet med, låt oss slippa detta pubertala skitsnack om knogjärn osv.. leder ingentstans. Knogjärn osv.. jaja, det får stå för dig. Det hela gick mycket lugnt till och det blev inga problem. Låt denna tråd få vara i samma skick utan at blanda in .... vad du nu vill kalla det.

Han, försäljaren, behövde naturligtvis inte förklara sig alls om han inte ville men det gjorde han och om det stör dig så är denna tråd på väg att spåra ur. Och sen var det inget trams, jag åkte faktiskt hem till honom och det hela löste sig till allas, förutom din i detta fallet, bästa.

01 Feb 2008, 23:46
Profile

Endurance: Klart han bad om ursäkt och förklarade sig själv när nån tok kom och skällde på han för att han inte mailat tillbaka på svar på en annons. Det är lite stalker-varning på det [:0][:D][:D]

02 Feb 2008, 12:52
Profile ICQ WWW

Om man dessuton i Strata 57-s tråd om blåsning lägger in: "Funkar inte det så vet jag en del metoder, fullständigt lagliga men inte legitima." så tyckte jag att det började likna GMF Planket-snacket när det var som sämst!

Att Tuff är irriterad och att en säljare bör uppträda schysst genom att skicka svar till seriösa spekulanter tror jag de flesta är med på.

/H

02 Feb 2008, 13:40
Profile

Jo, jag håller med att det var tämligen onödigt och jag visste ju med mig att det inte skulle leda till köpet som jag från början var ute efter. Jag är bara trött på säljare som inte uppför sig schysst;) Dessutom skällde jag inte alls ut honom, var inte ens upprörd så ingen skada skedd, kanske tvärtom till och med.. vem vet.

Shoeshine:

Jo, jag gick till överdrift där och ber om ursäkt om någon tagit illa vid sig men vad jag skrev var absolut ingen uppmaning till att göra något dumt eller fult. Det är stor skillnad på lagligt och legitimt men med detta inlägg vill jag stoppa en fortsättning på mitt diskuterade inlägg.

02 Feb 2008, 14:51
Profile
Reply to topic   [ 12 posts ]