Re: Ihopkopplinngsfundering
Jag använder sedan kanske 15 år Radial Headbone VT. Den är pålitlig och välbyggd, funkar även för livegig att sätt upp och plocka ner kväll efter kväll.
Systemet låter mig inte posta URL-länk till
www.radialeng.com/product/headbone-vtSedan ett år tillbaks även en Palmer TINO System. Den är litet plastigare än Radialburken men gör samma jobb på ett förtjänstfullt sätt i en stationär installation.
Systemet låter mig inte posta URL-länk till
www.palmer-germany.com/en/products/sign ... tem?c=2129Båda varianterna kan ställas på en förstärkartopp och manövreras med en på/av footswitch av valfritt märke via telejacksansutning. Det är smidigt att live kunna byta från BadCat-combo till Marshall-topp och behålla samma 2x12-combo som utljud. T.ex.
I studion får Radial växla mella THD BiValve30 och Flexi-50 och Palmern växlar mellan Orange AD30 och CS50. Allt högtalarkablage går till en DeLisle amp-speaker växel där 7 olika speakers kan kopplas ihop med 7 olika förstärkare - med Radial och Palmer ökas antalet till 9 st. förstärkare (de övriga är Vox, Fender och Marshalls).
Dessutom har DeLislen möjlighet att ansluta en attenuatorn mellan alla dessa stärkare och speakers; jag har en UA OX box där med lightpipeutgång till datorns ljudkort.
Mycket smidigt!
Jag har en Little Lehle Dual II också men den gör inte detta jobbet; det är en A/B/Y switch, låt vara mycket stabil, men den är avsedd att vara mellan gitarr och förstärkare, inte mellan förstärkare och högtalare.
Förstärkarna måste hela tiden ha en last för att inte haverera, antingen iform av en högtalare eller en konstlast. Vad Radial och Palmer gör är att smyga in en konstlast till den tysta förstärkaren isbd med att man switchar mellan stärkare. Det går fullständigt sömlöst, men man får inte ha någon aktiv signal i någon fx-loop som hänger kvar under själva switchandet (delay eller reverb).
Även DeLisle amp-speaker växeln har konstlaster för oanvända utgångar.
Systemet låter mig inte posta URL-länk till delisleguitar.com/shop/de-lisle-amp-speaker-selector-7x7-loop/