View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 05:28

Reply to topic  [ 16 posts ] 
Led Zeppelin Live på Kanal 1 NU! 
Author Message

började nyss, 23.10

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite

22 Dec 2007, 00:17
Profile ICQ WWW

________________________________________________________________________________________________
<b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green">

Kommande spelningar:

Jävlans tomt just nu...
</b>

22 Dec 2007, 01:49
Profile WWW

Fasen, jag missade första halvan då jag slötittade på nåt rätt kasst men orkade inte zappa [:(]

22 Dec 2007, 10:24
Profile

22 Dec 2007, 11:20
Profile

tänk om man var en hundradel så vass på gura som Page, då hade man varit världsberömd!![8D]

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite

22 Dec 2007, 12:52
Profile ICQ WWW

Det är inte bara musikaliteten och tekniken som är lysande hos Page.
Han är dessutom så fullständigt fantastisk i sitt scenframträdande. Snacka om star-quality. Allting är så fullständigt självklart på något sätt.

22 Dec 2007, 14:19
Profile

Det är inte bara musikaliteten och tekniken som är lysande hos Page.
Han är dessutom så fullständigt fantastisk i sitt scenframträdande. Snacka om star-quality. Allting är så fullständigt självklart på något sätt.

Jepp håller med. Det var nog det som var mest givande faktiskt. Har inte riktigt tänkt på det tidigare.

Nu ska det snos moves och övas framför spegeln haha... [:p][:o)][:I]

________________________________________________________________________________________________
<b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green">

Kommande spelningar:

Jävlans tomt just nu...
</b>

22 Dec 2007, 14:33
Profile WWW

finns det på webben nånstans?

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

22 Dec 2007, 16:27
Profile WWW

Image

22 Dec 2007, 16:42
Profile WWW

Skrattade dock lite åt deras kläder i den senare halvan av programmet.
Och vad var det för ful bas J P Jones lirade på...?

<font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1">
[url="http://www.sirrealistic.se"]Image[/url]

23 Dec 2007, 15:54
Profile

helmik wrote:

Det är inte bara musikaliteten och <font color="red">tekniken</font id="red"> som är lysande hos Page.

Risk för pisk här, men... Inte f-n är Page nå´n lysande teknisk gitarrist, väl?!?

Låtskrivare - jajjemän!
Scenpersonlighet - you bet!
Grym på acke - oooooh yeah...

Men teknisk är inte det första jag tänker på i alla fall...
(nu är jag absolut ingen som bedömmer gitarrister efter deras teknik. Teknik blir bara tråkigt utan allt det som jag nämnt här ovan. Jag tycker man kan vara en brilljant gitarrist/musiker (som Jimmy Page), utan grym teknik)

= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =

25 Dec 2007, 22:16
Profile ICQ WWW

helmik wrote:

Det är inte bara musikaliteten och <font color="red">tekniken</font id="red"> som är lysande hos Page.

Risk för pisk här, men... Inte f-n är Page nå´n lysande teknisk gitarrist, väl?!?

Låtskrivare - jajjemän!
Scenpersonlighet - you bet!
Grym på acke - oooooh yeah...

Men teknisk är inte det första jag tänker på i alla fall...
(nu är jag absolut ingen som bedömmer gitarrister efter deras teknik. Teknik blir bara tråkigt utan allt det som jag nämnt här ovan. Jag tycker man kan vara en brilljant gitarrist/musiker (som Jimmy Page), utan grym teknik)

Börjar leta efter den niosvansade katten![V]

Lyssnar du på vad han åstadkom live så finns det väl ett och annat att anmärka på. Ganska slarvig ibland, det håller jag med om. Dock tror jag att det just det som det är fråga om, slarv alltså (möjligen också en viss påverkan av olika droger. Men det vet jag inget om).

Men lyssna på vad han åstadkommit på skiva. Några av de mest intelligenta och läckraste riffen i världshistorien (Whole lotta lova, Kashmir och Rock and roll t ex) samt ett antal solon som ger mig gåshud av välbehag bara jag tänker på dem (Whole lotta love igen och Stairway to heaven förtås).

Nä jag säger som Brasse Brännström: FEL, FEL, fel, FEEEEL!!![}:)]

25 Dec 2007, 22:36
Profile

helmik wrote:

Börjar leta efter den niosvansade katten![V]

Lyssnar du på vad han åstadkom live så finns det väl ett och annat att anmärka på. Ganska slarvig ibland, det håller jag med om. Dock tror jag att det just det som det är fråga om, slarv alltså (möjligen också en viss påverkan av olika droger. Men det vet jag inget om).

Men lyssna på vad han åstadkommit på skiva. <font color="red">Några av de mest intelligenta och läckraste riffen i världshistorien </font id="red"> (Whole lotta lova, Kashmir och Rock and roll t ex) <font color="red">samt ett antal solon som ger mig gåshud av välbehag</font id="red"> bara jag tänker på dem (Whole lotta love igen och Stairway to heaven förtås).

Nä jag säger som Brasse Brännström: FEL, FEL, fel, FEEEEL!!![}:)]

Visst, jag håller med, men <i>teknik"] är det väl inte i så stor skala, eller?!? Snarare musikalitet av högsta rang! Asså´, jag gillar page & LZ, tro inget annat...

= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =

26 Dec 2007, 14:13
Profile ICQ WWW

Visst, jag håller med, men <i>teknik"] är det väl inte i så stor skala, eller?!? Snarare musikalitet av högsta rang! Asså´, jag gillar page & LZ, tro inget annat...

Det kanske är så att vi talar om teknik från två helt skilda förhållningssätt. Om du ser på gitarrteknik som något som kan brytas ur sitt sammanhang så har du nog rätt. Men teknik i sig är för det mesta helt ointressant, tycker jag. Om det inte kombineras med musikalitet och det där odefinierbara som brukar betecknas som känsla så faller det oftast platt till marken. Page använde väl precis så mycket teknik som behövs för att få till de riff och solon som han ville få fram. Jag tror faktiskt inte att han ville ha det mer tekniskt avancerat än det är.

26 Dec 2007, 17:09
Profile

Var tvungen att lägga på Led Zeppelin II bara för det och lyssna lite[:p]. John Paul Jones röjer rätt bra han också[:)]

John Paul Jones hade det inte lätt han inte. Han glöms ofta bort trots att han var/är så kompetent. Men det är klart, har man en trummis som dånar värre än asaguden Tor bakom sig, en sångare som ylar som en varg mot månen framför sig och en gitarrist som är förebild för en hel generation rockgitarrister (och som är fullt medveten om det) bredvid sig på scen, ja då är det lätt att man hamnar i skuggan... [:D]

26 Dec 2007, 17:16
Profile
Reply to topic   [ 16 posts ]