View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 00:23

Reply to topic  [ 4 posts ] 
mer politik? 
Author Message

Post mer politik?
Det har nu fastställt på EU-nivå att Byggnads gjorde fel som försatt Laval i blockad vid skolbygget i Lidingö förra vintern.

Bra tycker jag som förespråkar mycket av det som är centralt i hela EU-tanken, nämligen fri rörlighet av varor och tjänster. Då är det bra att det kommer in företag från andra länder som konkurrerar med våra egna proppmätta hantverkare i stajlade blåställ och varsejackor av Goretex. Nej in kommer istället riktiga gammeldags hantverkare i hängselbyxor som vet hur man hyvlar en bräda, sinkar ett hörn eller sparmålar en fönsterspröjs. Att de dessutom inte tar en förmögenhet i betalning gynnar både dom och oss kunder.

Äntligen kan jag anlita en hantverkare utan att betala överpris för ett taskigt utfört jobb utförda av en svensk målare som blev målare, inte för att han hade anlag för yrket utan för att det fanns mycket svarta stålar i den branchen.

Nä, nu ska jag nog faan ta och anlita en baltisk byggfirma med F-skattsedel till våren så jag får en kickstart på slutfasen i mitt sommarhusbygge. Detta har det ju aldrig varit läge för tidigare eftersom de flesta balter som jag har sett runt omkring har jobbat svart och sånt anlitar ju inte jag.. ( principer kan man ju ha trots att man inte gillag fackpampsfasoner [;)] )

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

19 Dec 2007, 21:39
Profile WWW

Intressant att det som var argumentaionen inför EU omröstningen inte passar dom som propagerade mest högljutt så här efteråt [B)]
(konkurensvilkor och lättare att arbeta över gränserna mm)

Tänk på att en dålig balt eller polack är lika dåliga som en dålig svensk.
Gå på magkänsla och rekomendationer.

Känns det inte hundra första gången blir det inte hundra.
Inga problem byter att dom inte har en j****A aning och resultat därefter.(Liten översättning)
Fördelen med balter och polacker är att dom kan både almanackan och klockan.

Jag har en del varma orekomendationer om du behöver [:)]

20 Dec 2007, 09:33
Profile ICQ WWW

Fördelen med balter och polacker är att dom kan både almanackan och klockan.

Det kan många svenska hantverkare också. Fördelen med Balter och Polacker är däremot att dom inte snackar i mobiltelefon halva dan [;)].

MVH faellman

<i><font size=1>oO0Oo URL: http://www.audiostreet.net/mrfaellman</font id=size1>"]

20 Dec 2007, 11:24
Profile WWW

Tycker det är bra om facket får sig en skrapa eller två, det är ändå mindre än va de förtjänar[:(!]

Potrzebie!

21 Dec 2007, 12:46
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]