DiMarzio Area SC-mick KÖPES!
Skall inom en snar framtid börja att bygga ihop ett Ibanez JEM bygge med sustainer. Håller som bäst med att testa igenom det elektriska som skall sitta i gitarren. Stallmick, halsmick, sustainer -funkar kanon. Det enda som inte funkar är SC-micken i mitten -i elsystemet. Mittenmickarna jag testat är inte av märket DiMarzio, som de övriga mickarna är. Detta skapar problem eftersom alla mittmickar jag har; har ju het & jord tvärtom -mot DiMarzio mickarna.
Jag personligen väldigt liten spel erfarenhet av DiMarzios brumfria SC-mickar (typ; Area). Visst: Jag har mekat med dessa i kunders instrument; men har aldrig ägt en sådan själv. Dock det lilla jag hört + förstått är dessa DiMarzio Area mickar riktigt bra. Men funkar de tillsammans med en med en modifierad pulsmick (sustainer) -har jag faktiskt ingen aning om. Men det låter spontant logiskt -med en mick som har 'het' & 'jord' likadant vänt -som på stall och halsmicken jag använder i elsystemet.
Jag vill inte beställa en ny DiMarzio Area -mick; utan att vara 100% säker. Så: OM någon vänlig själ sitter på en lite billigare, beggad DiMarzio Area singlecoil mick (spelar ingen roll vilken) -vore jag väldigt tacksam att få köpa den. Om den funkar; kan jag med renare samvete senare beställa exakt den Area mick jag själv vill ha till gitarren. Men i nuläget vill jag gärna försöka hålla nere kostnaderna...
-Har givetvis mickar av annat märke än DiMarzio att byta mot också.
-Hope you can help me out on this...
/ Jonken