Memphis och däromkring har jag varit några gånger. Självfallet ska ni vi ka några dagar i Memphis och Beale Street för musikens skull, strax söder om Beal ligger även Gibsons es-fabrik där man bland annat tillverkar es-modellerna och Blueshawks. Fabriken har guidade visningar varje timme. Ett måste! I samma hus finns Smithonian Blues Museum, detta är ett ännu större måste! Ett tredje måste i Memphis är Graceland som ligger strax öster om Memphis (på Elvis Presley Boulevard, var annars)
Är man i Memhis ska man självfallet också ta en sväng till Clarksdale och bluesens vagga. Här vid järnvägsstationen finns ett annat blues museum, tror det heter Delta Blues Museum. Här får man hela historien om bummullsplockarna som gick över till gitarr och lade grunden till den moderna musiken[:)] Missa inte Ground Zero Blues club, adressen är Blues Alley no1, bara en sån sak. Cool bluesclub med god soul food på menyn.
http://www.groundzerobluesclub.com/home.phpEn annan cool club är club2000
Jag har själv bokat en resa till trakterna i vår igen, men jag är där i mitten på April, när Juke Joint Festival hålls just i Clarksdale. En riktigt cool blues-fest med "buskspel" i varje gränd
Hinner ni ska ni ta en sväng till Nashville också, det är ju där ni hittar LP-fabriken, för att inte tala om all hysterisk country ni hittar i den stan[8D]
-----------------

The beat goes on and I´m so wrong