View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2026, 00:37

Reply to topic  [ 20 posts ] 
Veckans spaning - alla boxar, askar, lådor... 
Author Message

Post Veckans spaning - alla boxar, askar, lådor...
Köpte ny klocka idag och fick med en stor jädra box till klockan:
Image

Började fundera lite över hur förbaskat många lådor/askar/boxar vi översvämmas med nuförtiden.
Halva vårt förråd är fyllt av lådor till plasma-tv´n, dvd-spelaren, stereon, VHS-spelaren, Microvågsugnen mm.
All internethandel gör ju att man måste ha kvar lådan om grejen man köpt går sönder någon gång. Lägg till alla dvd- och cd-boxar som inte fanns förr och nu när man köper en klockjävel ska man ha en till låda som kan vara bra att ha kvar (kan iofs stoppa 50 klockor i lådan om jag vill, så som förvaringsmöbel är den bra).
Annars står väl något av mina kommande barnbarn i Antikrundan om 90 år och får höra "Synd att du inte har kvar originalkartongen för då..."

Nä, har lust att dumpa alla lådor, fast DÅ lär väl prylarna börja gå sönder. [:D]

/Håkan, som numera är farligt nära att snöa in på klockor lika mycket som på gitarrer

25 Jun 2007, 20:19
Profile ICQ WWW

Håkan, du trillar väl inte in på pmwf.com ? [;)]

Snygg klocka förresten.

En jobbarkompis var i japan nyss och kom hem med lite fika. En kartong (inplastad) innehöll fem mindre kartonger. I dessa mindre kartonger fanns en plastpåse som innehöll en plastlåda. I plastlådan fanns det fem sockerkaksbitar, var och en inplastad individuellt. Det var alltså sex lager förpackning på butikshyllan. Sen brukar ju japaner slå in allt i presentpapper utanpå det med, och lägga i en påse...

25 Jun 2007, 20:36
Profile

bjoel wrote:

Håkan, du trillar väl inte in på pmwf.com ? [;)]

Tack för den! [:(!][:D]
Jag som tänkte slippa bli nörd inom ytterligare ett område.

Jag hade blivit tokig om jag hade bott i Japan. Vilka dårar!

25 Jun 2007, 20:42
Profile ICQ WWW

Hehe... nörderi är bra. Jag har provat nörda det mesta... bilar, gitarrer, klockor, kameror, skivor... tror tillochmed att jag höll på med frimärken i en avlägsen forntid. Klockor tar i alla fall mindre plats än bilar. [;)]

Japan är rätt speciellt på många sätt. Ibland hävdas det att i Japan är presentinslagningen viktigare än det som finns innuti. Det har faktiskt sin charm det med, det är ju riktiga hantverk ibland.

Fast vi västerlänningar har svårt att förstå hur nån kan betala en hundralapp för en persika och sen ge bort den utan en tanke på att den ska ätas upp...

25 Jun 2007, 20:55
Profile

jorå, nog faan samlas lådorna alltid. I mitt fall dock mest för att jag är så dålig på att slänga bort. Att man "måste" spara lådorna är ju bra nys, det finns ingen som kan kräva att man ska ha originalkartongen kvar vid en ev service-retur. Däremot om man vill lämna tillbaka inom ånger-tiden förstås

Fö har jag också nördat en masse. Samma väg som bjoel typ som verkar gå i fina fotspår[:p] Först var det HiFi, sedan bilar, sedan kameror, därefter klockor och gitarrer. De två sistnämna fortsätter i evighet verkar det som. Har dessutom börjat återuppta en gammal hobby med att samla på pipor också[8D] Inte för att jag röker utan helt enkelt för att det finns så snygga pipor och att jag nyligen fick ett skitsnyggt gammalt pipställ i ebenholtz/Hondurasmahogny av min far[:)]

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

25 Jun 2007, 22:03
Profile WWW

Hmmm... pipor har jag aldrig nördat... fast jag såg en snygg "Porsche design" för ett tag sen... [;)]

25 Jun 2007, 23:38
Profile

Men egentligen skäms jag inte för det. Klockan är i mina ögon det "enda smycke grabbar kan labba med", eller är jag för gammalmodig [:I]?

MVH faellman

<i><font size=1>oO0Oo URL: http://www.audiostreet.net/mrfaellman</font id=size1>"]

26 Jun 2007, 00:06
Profile WWW

Upp med bilder på klockorna nu, grabbar!
[8D]

HIttade en nätbutik med iktigt bra priser på klockor:
http://www.wristwatch.com/

Vad sägs om den här retromodellen för 100 kr plus frakt och moms?
http://www.wristwatch.com/ProductInfo.a ... d,,A168WA1

26 Jun 2007, 07:47
Profile ICQ WWW

"Har man slagit yxan i båten får man ro som fan"

26 Jun 2007, 15:06
Profile WWW

Det här är är väl "top of the line" i "samlingen" dårå. Frugan har också en (fast damstorleken förstås [;)]).

Image

MVH faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.audiostreet.net/mrfaellman</font id="size1">"]

26 Jun 2007, 22:59
Profile WWW

faellman wrote:

Det här är är väl "top of the line" i "samlingen" dårå. Frugan har också en (fast damstorleken förstås [;)]).

Image

MVH faellman

[:0] Du skulle få en riktigt fin Les Paul för pengarna om du sålde den där!

27 Jun 2007, 20:32
Profile ICQ WWW

Ska jag tolka det som ett bytesförslag [;)] ?
[:D]

MVH faellman

<i><font size=1>oO0Oo URL: http://www.audiostreet.net/mrfaellman</font id=size1>"]

27 Jun 2007, 21:55
Profile WWW

ja då får jag väl slänga upp några klockor då..

Det är ju ingen samling direkt utan mer ett maniskt beteende. En samling finns det antagligen en mening i och nån sorts röd tråd. Mina klockor är mer ett uttryck för att jag vill ha olika mest hela tiden och beroende på vad jag gör. Precis som med glasögon kom jag just på, där har jag nog också fler än vad som kan kallas fullt friskt [8D]

Nåja klockorna då, detta är vad jag hade i närheten just nu. Har en drös swatchklockor också nånstans, där var det nog mer en fråga om ett målmedvetet samlande, men dessa är de jag har haft på mig de senaste typ tre åren. Som ni ser har jag en fablesse för stoora klockjävlar. Jämför med G-shoc´en uppe i mitten, ni som vet hur stor en fullstor G-shock är..

Image

Den senaste klockan är faan stor som en veckarklocka, så den får en egen bild. Har lagt min SE K610 bredvid som jämförelse (notera BOJen i webläsaren [8D]

Image

Fast den finaste klockan ligger i bankfacket. Det är en Ebel kronograf guldklocka som jag fick i konfirmationspresent och som nog stigit nästan lika mycket som en Strata har gjort på den tiden

-----------------

28 Jun 2007, 14:17
Profile WWW

faellman wrote:

Ska jag tolka det som ett bytesförslag [;)] ?
[:D]

MVH faellman

[:D] Njae, jag föredrar nog att behålla min LP.

Josh! Det var en jädra ordentlig klocksamling. TAr det lång tid att välja klocka varje morgon?
En helt annan sak - hur är K610? Är lite sugen på en sådan nämligen.

28 Jun 2007, 17:15
Profile ICQ WWW

Quote:
<i>Originally posted by faellman"]

En helt annan sak - hur är K610? Är lite sugen på en sådan nämligen.

skitbra. Mest bang for the buck (kostar nada numera) Har allt du behöver och med ett 1GB minneskort kan du ta med dig en massa MP3 också

-----------------

28 Jun 2007, 18:46
Profile WWW

Instämmer helt med Josh angående K610i. Den är skitbra, har en sån som jobbmobil och den är kanon!

Ursäkta snedsteget i tråden...[:I] får väl slänga upp en bild på min gamla Omega snart.

EDIT: Här é gammelklockan...:

Image

Image

28 Jun 2007, 19:45
Profile

Klockor? Tacka vet jag dom gamla analoga prylarna!

Image

Leve Visan! Leve Den Akustiska Bluesen!

30 Jun 2007, 16:52
Profile ICQ WWW

Molle wrote:

Image

Brukade ha en sådan på armen, men stack mig i ögat hela tiden, så jag övergick till
vanligt armbandsur.

30 Jun 2007, 17:05
Profile ICQ WWW

Molle wrote:

Image

Brukade ha en sådan på armen, men stack mig i ögat hela tiden, så jag övergick till
vanligt armbandsur.

å jag skar mig i örat hela tiden när jag skulle lyssna om den gick.

MVH faellman

30 Jun 2007, 23:33
Profile WWW

Upp med bilder på klockorna nu, grabbar!
[8D]

Här har du ett par bilder: http://www.blocket.se/vi/12977187.htm

[;)]

12 Aug 2007, 13:38
Profile
Reply to topic   [ 20 posts ]