|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
 Bomber och granater...
Tidigt i morse blev jag kallad till polisen med anledning av en bomb som någon kreativ kriminell apterat på en lokal banklokal.
Förhör eller information kan man ju undra? Nja, jag är än så länge inte misstänkt för något.[8D]
För en liten stund sedan spärrades dessutom min bostad av eftersom polisen trodde sig ha funnit ännu en bomb, denna gång i huset där jag bor. Eftersom bakdörren från mitt kontor ligger mitt i avspärrningen tog jag mig friheten att gå in för att evakuera min skotträdda hund.
Just nu blir Bojen det första forum i landet som får ta del av nyheten att den här misttänkta bomben var en ficklampa (inte min!) som legat där ett tag. Alltså ingen mer bomb. Alla nyhetesmedia kablar just nu ut att det hittats fler bomber!
"Bombvåg skakar Arboga" skriver Expressen! Suck!
/Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
| 21 Mar 2007, 11:15 |
|
 |
|
mikkejohansson
|
Sånt är livet i det offentliga rummet [:D]
|
| 21 Mar 2007, 11:43 |
|
 |
|
Matt_Public
|
Händer det saker i Arboga?
Inget illa ment alls, men jag har aldrig besökt en lugnare plats.
|
| 21 Mar 2007, 14:15 |
|
 |
|
Bilton
|
Nu har polisen börjat skjuta på banken med vapen. Det är ju inte så vanligt!
Just nu händer det saker i alla fall![:D][:D][:D]
/Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
| 21 Mar 2007, 14:19 |
|
 |
|
Bilton
|
Nu är dramat över! Ca 1 kg sprängämnen har plockats bort i efermiddag. Apterat och klart för sprängning. Polisen har skjutit en massa med någon bössa på en robot så att allt ska vara ofarligt.
Det hade blivit en rejäl smäll om inte rånet hade blivit avbrutet.
Avslutade dagen med att landa en nyetablering med mer än 100 nya jobb i kommunen! Om inte bolaget hade varit satt under polisbevakning innanför avspärrningar hade jag varit där och köpt skumpa![8D][8D][8D]
|
| 21 Mar 2007, 23:18 |
|
 |
|
Emnitec
|
Kanon! Du ser, det blir alltid bättre ju senare på dagen man kommer! Morgon är alltid värsta....det är då man har sämst andredräkt och är stelast i kroppen...sedan mjuknar det bara till sig... [;)]
/Emnitec
*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*
|
| 21 Mar 2007, 23:42 |
|
 |
|
Matt_Public
|
Bilton wrote: Om inte bolaget hade varit satt under polisbevakning innanför avspärrningar hade jag varit där och köpt skumpa![8D][8D][8D]
Tsk, tsk. Dagen politiker... Ingen hängivenhet. [:D]
|
| 23 Mar 2007, 09:31 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|