View unanswered posts | View active topics It is currently 13 May 2026, 12:01

Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Behöver eran hjälp 
Author Message

Post Behöver eran hjälp
Tyvärr har jag haft inbrott i verkstan inatt.
I det har det stulits rörmaskiner som är direkt unika,varför jag tar upp det här med (ligger en notis under stulet).
Bla har Geloso G.27´an stulits. Japp..."Il Duce" e väck. En av de mer eller mindre halvt ökända FBT-500 maskinerna (den sista som var kvar av 10st). En av mina Klemt Showstars. På det en hel knippe gitarrer och bas...samt verktyg till förbannelse.

Bedömningen vi gjort ihop med polisen är att detta sannolikt dels varit ett beställningsjobb då det som stulits är så specifikt,på det har ENBART gods som är mitt eller bandens stulits. INGEN annans..
Att döma av modus operandi talar vi missbrukare. Man har tom gått åt fastigheten i sig mkt hårt. Misslyckats med att ta sig in på 2 ställen och lyckats på det tredje. Man har i sin tur försökt forcera en låsbom i stål till ena boden... Man har bokstavligt KLIPPT upp staketet intill grindarna. Vi snackar 2,5m staket med tagggtråd upptill.

Jag behöver er hjälp här vänner. Verkstan ligger så till att den inte går att försäkra,mao är smällen rent personlig ekonomiskt och vi talar totalt ledigt förbi en kvarts miljon.
Men..
Pengar är bara pengar. Det som stör min själ mest här är att ngn stulit maskiner jag knåpat ihop med mina bara händer,och det är INTE ok. Inte under några omständigheter.

Rörisar..går förr eller senare sönder. De vi talar om här är helt unika varför jag ber er hålla ögonen öppna för min skull.
Godset behöver återfinnas,så enkelt är det.

11 May 2015, 23:21
Profile

Post Re: Behöver eran hjälp
Neeej, fy f-n så trist!!! :( :evil: Hoppas det löser sig, håller tummarna.

http://www.edgaraudio.se
http://www.facebook.com/EdgarAudio
http://edgaraudio.se/tubes/impact.htm
http://edgaraudio.se/tubes/Hagstrom/Renovera310.htm

11 May 2015, 23:27
Profile WWW

Ajamenförhelvete!
Lät dom bli dina motorrelaterade prylar helt?

I så fall är dom ju verkligt korkade. Dina rörprylar har ju varenda käft sett...lär ju bli svårsålt.

Fan...hoppas patrasket åker dit. Kan evt vara läge att kolla upp IP-adresser som aldrig postat nåt på Bojen (tips till Oakman).

Mina sympatier har du. Tyvärr kan jag inte hjälpa mer än så.

Jo...kanske. Lägg upp en bild (en räcker, med modellbeteckning) på varenda pryl så att google hittar dom.

Damn.

11 May 2015, 23:51
Profile

För jävla trist, beklagar.
Håller givetvis ögonen öppna.

12 May 2015, 00:00
Profile WWW

Nädå Rickard.
Där har strukit med min AC/DC TIG tex...å det i sig e väl inget unikt,men..å andra perspektivet e vi fan inte många i omnejden som svingar en aluminium TIG. Mao,vem skall köpa den som stöldgods?
Rena specialare likaså. Processorstyrd MAC strob tex..å en hel klase specialverktyg tillverkade av mig såväl som vänner.

Inbrottet saknar logik. Man har tex ratat en hel stapel splitternya 18" lågprofildäck. Bara att ta med sig..
Man har ratat en friköpt gaskärra acetylen/oxy.. Osv osv.
Å i de här sammanhangen,det stod en Elmwood combo som tillhör en polare på golvet. DEN har man överhuvudtaget inte rört.
Den curiestyrda lödstationen står kvar. DMM´er...oscilloskop...allt sådan står kvar. Man har varit inne i varenda skrymsle i verkstan,som att man letade efter ngt gömt ungefär.

"Il Duce" såväl som FBT´n som ena Showstar maskin däremot å se...alla tre är rent unika. G.27 Geloson tex kan jag garantera att det finns DET exet..i världen. Bra där.

Det sista där gör mig tyvärr rädd för att den hamnar i ett dike när de inser att den i effekt är omöjlig att omsätta.
Som sagt. Mitt eget svett. Mina egna brainchilds,med stor hjälp från detta stället-ingen nämnd ingen glömd.

Just här å nu är jag så uppgiven att jag har inte ord för det. Just nu..kvittar hela skiten för att säga som det e. :(

12 May 2015, 00:09
Profile

Det där var...nä, jag vet inte vad jag skall säga. Fy faaan!

http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review

12 May 2015, 01:00
Profile WWW

Riktigt tråkigt att höra...blir så förbannad på sånt där. Ska hålla koll i forum m.m

LF Audioservice

12 May 2015, 07:08
Profile WWW

Tråkigt att höra Jesper !

En liten tröst i eländet är ju att många av stärkarnar du bygg/moddat är inte dom vanligaste och att du varit duktig på att dokumentera dessa med många bilder,
så det vill ju till att dom inte dyker upp inom snar framtid om nu inte idioten/na som gjorde detta inte kommer på det och som du säger dumpar dom.

Men vi få hoppas på det bästa och att det löser sig !

12 May 2015, 07:46
Profile

Trist!

Det vore bra med en sammanställning av bilder på de stulna, något man kan nåla upp på väggen.
Kopia till pantbanken ( jag kan lämna en kopia till järntorgets pantbank, jag jobbar "ganska nära" )

12 May 2015, 08:43
Profile WWW

Uschhh! lider med dig, den känslan som detta ger i själen är fördjävlig när man blir utsatt.
Som sagt bilder och sammanställning. Efterlyst aka Golnytt eller lokaltidningen?
Bosse

12 May 2015, 09:27
Profile

:evil: Att det ska vara så svårt att låta andras saker vara...

så otroligt trist att höra, förstår din besvikelse( fast man kan ju inte göra det fullt ut förrän man själv är där.)

Allt låter skitkonstigt, men det finns ju ingen logik i en påtänd hjärna. Som sagt, nya däck är betydligt enklare att sälja än gamla rörisar misstänker jag.

Det finns flera Facebook grupper kring musik, en jag deltar i är musikprylar köpes/säljes/bytes/skänkes, det är en våldsam trafik och ett inlägg med bilder når bortåt 20.000 personer. Där och liknande grupper är en väg att gå.

Det hemska är att gemene man inte alls ser värdet i "gammal skit", köpte en Phillicordaorgel för en av sönernas räkning, 150:-. "skönt, nu slipper jag åka till tippen med den." var säljarens kommentar.

Det skulle vara kul om du får tillbaka sakerna, men det är kanske att hoppas för mycket... :cry:

12 May 2015, 12:55
Profile

Såå fruktansvärt trist att höra.
Hoppas verkligen att grejerna kommer tillbaka och inte blir dumpade. För som du skrev måste de ju vara extremt svårsålda.
M

12 May 2015, 13:41
Profile

Tråkigt att höra, iom att det ligger avigt till, se till att dom inte kommer tillbaka och tar resten.
Det kan vara begränsade lastmöjligheter att dom tex inte tar hjulen.

Surt att inte vara försäkrad, men det skulle väl å andra sidan kostat en förmögenhet i premier på längre sikt.

Får hålla tummarna att dom udda grejerna kommer tillbaks på nåt sätt.

13 May 2015, 19:49
Profile ICQ WWW

Nä fy fan va tråkigt, hoppas de asen får ett surt liv :evil:
Synn att man inte får rigga fällor i detta präktiga land
Image

13 May 2015, 21:54
Profile

Får e ganska korkade djur i en hage.
Säger som så att fom idag händer det inte en ggn till.

Å det har slagit även mot "rörverksamheten". Ett stycke ny LCR borta. Ett stycke ESR mätare borta.

Jag behöver ha tag i dessa gossarna. Så enkelt e re,å jag kommer göra. På ena eller andra sättet.

13 May 2015, 23:11
Profile

I helvetet finns det en alldeles speciell plats för sådana här kryp.
Där spelar man bla Loa Falkmans "symfoni" på repeat. :evil:

13 May 2015, 23:13
Profile

Inte bara det, de får var sitt dragspel också.

http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review

14 May 2015, 01:13
Profile WWW

Fan vad djävligt, hoppas det ordnar sig....

/Krister

https://twitter.com/SoundZeta
Facebook
https://www.facebook.com/zetasound.se/

14 May 2015, 18:45
Profile ICQ WWW

Barikaderade min lokal ordentligt med egensvetsade rejäla gallerdörrar och galler för fönstren. Att åka runt och tömma lokaler har blivit väldigt väldigt vanligt.

14 May 2015, 19:11
Profile

För jävligt är en underdrift

Grejerna är kanske " lättidentifierade" om man ser dom , om du förstår mig rätt.
Om du har möjlighet att lägga ut bilder på grejerna , så är vi många som hjälper dig att ha ögonen öppna .
Hoppas att det löser sig .

/Hans

16 May 2015, 10:27
Profile

Mycket tråkigt att höra. Man får väl hoppas att såna bastarder råkar ut för spontan självantändning. Konstigt urval, nästan så man kan misstänka att det är beställt av nån förstärkartillverkare. Har du gjort nån ny upptäckt på sistone som behöver tystas ner? :) Foliehatten på...

Bilder hade varit bra så vi vet vad man ska kolla efter när man är ute o spanar fynd

17 May 2015, 23:12
Profile

Förmodligen är grejerna redan i ett öststatsland vid det här laget...............

17 May 2015, 23:45
Profile

Vilken mardröm.... ;-(

Jag skall hålla ögonen öppna om det kommer någon "Racing byggd/moddad" stärkare till min verkstad.
Hoppas att du eller Polisen får tag i idioterna som gjorde inbrottet...
Jag skall inte gnälla när mitt försäkringsbolag krävde att jag nu måste ha ett klassat larm till larmcentral
förutom galler för fönster och innanför entré dörr.
Allt för att min stöldförsäkring skall gälla när jag drog igång min verksamhet i Stockholm igen...

/Björne

www.bamusik.se

24 May 2015, 21:29
Profile

Ja. Vi kan summera det som så att jag inte är helt nöjd iaf.
Smällen av de båda inbrotten är av dignitet för vem som helst. Vi talar nyanskaffningsvärde för 600´+
Å nope. Ingen försäkring täcker.

Det som då tar emot allra mest är att det som stulits undantaget musikgrejerna är totalt utan röd tråd lr urskiljning.
Det medför att vem det nu än är som beställt det här har hängt med i alla de byggtrådar som jag presenterat över tidens tand. DEN är rent ut sagt äcklig.
Vi har kort konstaterat ett riktigt svin ibland oss. En orm. Ett skoavskrap till människa som med berått mod tar sig för att försöka fullkomligt ruinera ngn annan,fullkomligt utan rätt.

Mkt gods är det. Ner till att man stulit tamigfan sittpallar..tryckluftsslang med munstycke..jag menar,man har lastat ut grejer som inte ens har ngt värde. Alls,i begagnat led. Det måtte ju fan ha saknats ngt i skallen på dessa avskrap på allvar.
Eller uttryckt såhär,det e nog ingen större ide att de sitter hemma å väntar på brev från MENSA.

28 May 2015, 14:08
Profile

Verkligen ledsen för din skull :(

28 May 2015, 15:51
Profile

Med en lista och eller foto kan man gå ett varv på kvibergs 2 marknader.

Jag skall passera och se om jag känner igen något från byggtrådarna.

28 May 2015, 16:34
Profile WWW

Image

exempel.....

28 May 2015, 20:43
Profile

Racing wrote:
Ja. Vi kan summera det som så att jag inte är helt nöjd iaf.
Smällen av de båda inbrotten är av dignitet för vem som helst. Vi talar nyanskaffningsvärde för 600´+
Å nope. Ingen försäkring täcker.

Det som då tar emot allra mest är att det som stulits undantaget musikgrejerna är totalt utan röd tråd lr urskiljning.
Det medför att vem det nu än är som beställt det här har hängt med i alla de byggtrådar som jag presenterat över tidens tand. DEN är rent ut sagt äcklig.
Vi har kort konstaterat ett riktigt svin ibland oss. En orm. Ett skoavskrap till människa som med berått mod tar sig för att försöka fullkomligt ruinera ngn annan,fullkomligt utan rätt.

Mkt gods är det. Ner till att man stulit tamigfan sittpallar..tryckluftsslang med munstycke..jag menar,man har lastat ut grejer som inte ens har ngt värde. Alls,i begagnat led. Det måtte ju fan ha saknats ngt i skallen på dessa avskrap på allvar.
Eller uttryckt såhär,det e nog ingen större ide att de sitter hemma å väntar på brev från MENSA.

Självklart lider jag med dig !
Men din tes om att det skulle vara en bojare som läst o följ dina inlägg och efter det gjort inbrott, har jag svårt att tro, och gör det av två andledingar .

1. Har besökt din verkstad, har man inte kännedomen om den så är det ju inget en vanlig bojare kan hitta .

2. tänker på när jag själv lirade och delade lokal X antal yngre musiker .
Dom började dra med sig kleti o peti , varpå vi sa : nä nej detta är inte okej.
Well , vi flyttade ut, veckan efter snoddes 70% av allt som fans i huset.

Nä Jesper, min gissning är att leta bland dom som besökt dig, inte bland bojare.

03 Jun 2015, 20:55
Profile

Nah.
Behöver nog inte vara Bojare. E ju aktiv på många forum,å e som sagt helt övertygad om att den som ligger i botten har levererat bilder på vad som skall tas.
Mitt eget fel?
Nä. Jag anser verkligen inte det. Helt självklart...musiker blåser fan inte musiker. Än mindre stjäl vi från varandra.

Insåg så sent som idag att de djävla asen stulit min Suprem Club Deluxe med..det har ingen ände. Fan,tom mina vadderade axelband e stulna. Det lilla jag äger i pedaler...borta.. De har stulit tom TELEKABLAR!

03 Jun 2015, 22:09
Profile

Har själv haft inbrott två gånger, så jag vet vad du pratar om....
Första gången snodde dom allt från smycken till större prylar.
Förutom att det kändes väldigt olustigt skapade det massor av jobb.... :(

Senaste gången var för nån månad sen, men då hade jag sjuk tur.
Blev av med en del bra verktyg, dock missade tjuvjävlarna min första Gibson inköp 1978 på Förstärkardoktorn.

Nåväl, hoppas du har flyt med snutar, bojare o allmänhet och att åtminstone en del grejorna hittar hem igen.

04 Jun 2015, 22:23
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 44 posts ]  Go to page 1, 2  Next