Rör Loop problem, PCL Vintage Amp VA;1956
Hej alla på Bojen!
måste säga att det är ett kärt återseende att vara här igen!
va säkert 5år sedan jag var här inne och hängde.
Nu till mitt problem.. jag har en PCL Vintage amp VA 1956 som jag byggt om.. kör KT66:or i slutsteget.
Den låter exakt som jag vill en stärkare ska låta..
köpte nyligen ett nytt delay och ville självklart använda det i loopen eftersom jag har en parallell loop och en ''wet out'' på min seymour duncan vapor trail pedal.
ska tillägga att det är en rör loop..
när jag har på clean kanalen så får jag en riktigt stark signal tillbaka till slutsteget, där låter den riktigt bra! men när jag kör på distkanalen så blir signalen från loopen riktigt dålig.. jag hör repeatsen på delayet men inte mycket alls.. jag har provat med korta kablar så det verkar inte vara problemet.. om det ska bli någorlunda bra så får jag sätta en boostpedal efter delayet.. finns det något enkelt jag kan göra som gör att signal nivån är samma som på clean kanalen? är inte superduktig på att läsa schema.. men löda, mäta och pyssla är inga problem.
Först funderade jag på att sätta in en Wet/dry pot till loopen, men tror inte det är den rätta vägen att gå då den funkar riktigt bra på clean kanalen..
Kan ni kika på schemat och kolla vad som kan göras? eller varför min fx loop just på distkanalen går ner i volym? hur skulle ni fixa det?
En annan fråga.. är det farligt att avbryta loopen helt med en volympedal eller liknande i en parallell loop? just för att kontrollera volymen på delayet i loopen?
antar att det inte är någon som helst fara, men ändå
Här kommer schemat:
Mvh