|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
pudas
|
 Egnater TOL 50
En kollega till mig har en Egnater TOL 50 som jag tagit på mig att fixa fotomkopplaren (troligen för kanalbyte) på. Bortsätt att lödningarna i stereo-tele kontakterna släppt, så visade det sig att det är avbrott i själva kabeln också. Min fråga är då, varför är det en skärmad kabel till pedalen? Jag vill ju att det ska bli så hållbart som möjligt och skulle vilja ha en kraftigare kabel, typ strömkabel, eller liknande så att den tål att trampas på under många år!
_________________ pudas
|
| 10 Feb 2015, 15:04 |
|
 |
|
Tubis
|
 Re: Egnater TOL 50
Kan tänka mig att de bara använt någon massproducerad kabel med teleplugg på och den råkade vara i skärmat utförande. Eventuella störningar som skulle kunna plockas upp bör släckas ganska omgående av kondingar i stärkaren om den inte är "helt" pajasbyggd.
_________________ Johan Hansson
|
| 10 Feb 2015, 20:28 |
|
 |
|
pudas
|
Nej något verk av en pajas är det nog inte! Om jag inte minns fel så var väl dom tidigare Egnater förstärkarna lite av lyx förstärkare, där allt är lite bättre än allt annat! Och det är nog som "Tubis" skriver, att dom "använt någon massproducerad kabel med teleplugg på och den råkade vara i skärmat utförande". Men vid närmare eftertanke så är det ju bara att testa, inget kan ju knappast gå sönder, som jag ser det!
_________________ pudas
|
| 10 Feb 2015, 22:20 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
Varit nere med skallen i de där TOL ett antal ggr och det är mkt riktigt hyggligt designad skit.
Det som varit svagt i den hundrawattare jag servat har varit primärt säkringshållarna till glöden. Tydligen ligger "klammorna" på den lösa sidan av det grepp de skall ha på säkringen,med påföljd att skiten smälter av ren värme till slut.
Hur det är ställt i 50 wattarna vet jag inte.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 11 Feb 2015, 00:17 |
|
 |
|
Magic
Joined: 22 Sep 2004, 23:43 Posts: 1528 Location: Söder om landsvägen
|
Hade huvudet i en 100-Wattare (4-kanalare) som hade eldat upp kopparbanorna till kanalswitchnings"reläerna". Fick ingen riktig ordning på det minns jag...!
_________________http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreatersI´ve paid my dues I've got the right to play the blues.
|
| 11 Feb 2015, 11:50 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|