Ohm-mod av Hotrod Deville
Jag tänkte dra om utgångarna på min Hotrod Deville något, för att ha lite större möjligheter med att prova andra högtalare i den. det får ju trots allt vara vanligare med externa lådor på 8 ohm än på 4, vilket är enda möjligheten just nu. Jag är ju verkligen ingen stärkartekniker, men ingreppet verkar vara av rätt enkel karaktär, så jag tror att jag borde klara det själv. Jag vill dock ändå dubbelkolla med expertisen här på rör-forumet att jag förstått allting rätt.
Här är schemat till den:
http://support.fender.com/schematics/gu ... ematic.pdfSåhär ser det ut i verkligheten:

Om jag fattat korrekt så är allt jag behöver göra att löda fast den gröna kabeln som pekas på i nedre bilden på det ställe där den vita kabeln sitter nu, och isolera den vita kabeln med krympslang. Kopplar jag sedan in mig i det högra jacket kommer stärkaren att jobba på 8 ohm, och kopplar jag in mig i det vänstra kommer den gå på 4 ohm som vanligt.
Har jag förstått det hela rätt? Kommer det funka, eller tänker jag helt tokigt? Något mer jag behöver tänka på innan jag ger mig på detta?