View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2026, 22:53

Reply to topic  [ 9 posts ] 
Los Angeles 
Author Message

Post Los Angeles
Jag funderar på en liten till Los Angeles med omnejd. Vad har ni för erfarenheter och tips att dela med er av kring den stan? Dels musikrelaterat (klubbar, konserter, butiker?) men även allmänt - vad se och vad missa?

04 Oct 2014, 09:28
Profile

Post Re: Los Angeles
Bjoel -kul att se dig på dig på bojen igen.

LA? Är stoooort -långa avstånd - kräver definitivt bil. (som Skåne till ytan ungefär??)
Hur länge stannar du? 1 vecka eller 6 månader? :)
Det bästa är nog att utgå från sina egna intressen -för allt finns där.
Det finns en uppsjö med siter där du kan söka info ex. http://www.immovingtola.com

Personligen skulle jag börja på "the view" Griffith Observatory och sen är det bara att plocka efter intresse......

04 Oct 2014, 11:32
Profile WWW

Tack - skoj att vara ihågkommen.

Kommer vara där 11 dar, så det är inte jättelänge. Kommer ha bil delar av tiden i alla fall, men tittar också på var och hur jag kan ta mig kollektivt (så man kan ta en pilsner till maten).

Tack för länken. :)

Hur mycket har du själv varit där?

04 Oct 2014, 13:46
Profile

Det räcker att du rör dig runt i Westwood på Melrose/Sunset och kringliggande gator för att få (för) mycket klubbliv och rock'n'roll. Om du vill ha äventyr så finns det ju precis hur mycket som helst att göts och hyra bil är att föredra än att yra runt i greyhoundbussar eller taxi. Eller var det musikbutker/pawnshops du syftade på?

04 Oct 2014, 20:10
Profile ICQ WWW

Jag är för gammal för att supa varje kväll, så jag kommer se mig omkring för lite av varje. Är tacksam för alla tips.

Kommer självklart ha bil stora delar av tiden, men kollar också vad som går att göra utan. Är av övertygelsen att inte köra hem efter en pilsner nämligen. ;)

04 Oct 2014, 20:28
Profile

Då hade jag skippat pilsnern eller tagit den på gångavstånd hem.
För att komma någonstans behöver man bil i LA PUNKT!

Var ska du bo? Själv bodde jag i Santa Monica vilket kändes både tryggt och var rent o snyggt.
Finns en del ställen som är mer rock'n'roll men också andra som är helvetet på jorden. Dit ska du INTE köra :roll:

Vet inte din musiksmak men kolla runt på stora o små ställen efter konserter. Det är bra resminnen tycker jag.

Så här kan det gå - Vi ramlade förbi en välgörenhetskonsert med Jackson Browne utan biljetter. Skulle gå därifrån när alla var inne, då kom det två dyra LA ladies som hade två biljetter över. Vi fick biljetterna! Väl inne visade det sig att Bonnie Raitt, Ry Cooder, Jaon Baez o Ben Harper också skulle spela. Vilken kväll!
Tjejerna gick efter två låtar för de ville ha party...

Ångrar att jag inte gick på Baked Potato. De brukar ha kuliga konserter om man gillar den typen av musik. http://www.thebakedpotato.com/home.html
Annars finns ett par av de klassiska klubbarna på Sunset kvar.

06 Oct 2014, 08:33
Profile

bjoel wrote:
Tack - skoj att vara ihågkommen.

Kommer vara där 11 dar, så det är inte jättelänge. Kommer ha bil delar av tiden i alla fall, men tittar också på var och hur jag kan ta mig kollektivt (så man kan ta en pilsner till maten).

Tack för länken. :)

Hur mycket har du själv varit där?

Första gången 1980 (long stay) dollarn låg på 4,24 har jag för mig...
1985 (fick med mig en fin strata/pedaler/pups hem)
1991 (sol o bad // vacation)
2012 (semester/ jobb-mässa)

Höll mig mest i Santa Monica // Venice -skulle nog bo där nu om jag återvände igen..
Håller med Johan -ta bärsen nära boendet och håll dig till bilen alternativt Taxi...

Som sagt det är intresset och vad man vill ha ut av LA som styr (finns det mesta där)

Ha en trevlig tripp och stay over there :9

06 Oct 2014, 09:34
Profile WWW

I LA har jag bara varit en gång för rätt länge sedan, 1977. Det som slog mej då var hur svårt det var att göra nåt utan bil, men visst vi promenerade i timtals och åkte faktiskt buss en gång + lite taxi
Vet inte om det ändrat sej nåt, förmodligen inte... :o
Kul får du säkert!

06 Oct 2014, 11:52
Profile ICQ WWW

tligen wrote:
I LA har jag bara varit en gång för rätt länge sedan, 1977. Det som slog mej då var hur svårt det var att göra nåt utan bil, men visst vi promenerade i timtals och åkte faktiskt buss en gång + lite taxi
Vet inte om det ändrat sej nåt, förmodligen inte... :o
Kul får du säkert!

De har faktiskt byggt ett hyggligt tunnelbane- och spårvagnsnät nu. Inte i klass med New York, men tydligen användbart.

http://media.metro.net/riding_metro/map ... il_map.pdf

06 Oct 2014, 14:15
Profile
Reply to topic   [ 9 posts ]