| Author |
Message |
|
disktant
|
 Re: Tubis blir : JH Music Electronics
Tubis wrote: disktant wrote: se nu till att skaffa dig en .se adress innan någon annan snor den kostar inte många kronor Vad vinner man egentligen på att ha en specifik .XX adress? typ .se eller .com i stället för bahnhofs .st ? Känns lite mer seriöst med en SE domän samt att om någon snor "din" SE-domän så kan man ju tro att det är det riktiga företaget och att du är scam ST-domänen är väll nått domännamn som borde tillhöra en söderhavsö eller nått Bahnhof knyckte den väll tidigare och försökte lansera som en Stockholmsdomän har jag för mig
| 26 Feb 2014, 23:54 |
|
 |
|
Tubis
|
disktant wrote: Känns lite mer seriöst med en SE domän samt att om någon snor "din" SE-domän så kan man ju tro att det är det riktiga företaget och att du är scam
Suck krångel med allt, behöver ju ett webbhotell med så får väl ordna med nått.
_________________ Johan Hansson
|
| 27 Feb 2014, 00:02 |
|
 |
|
peterh
|
Tubis wrote: disktant wrote: se nu till att skaffa dig en .se adress innan någon annan snor den kostar inte många kronor Vad vinner man egentligen på att ha en specifik .XX adress? typ .se eller .com i stället för bahnhofs .st ? Ingenting (*). Såvida du inte vill skydda dig mot att din granne reggar "jhmusicelectronics.se" och förvirrar alla. Och att regga/skydda din .se adress innebär inte att du behöver mer maskiner; du bara pekar ut samma resurser ( webserver) som du har nu så att den är åtkomlig från bägge namnen. (*) Det minskar förvirringen, sannolikheten att någon avslutar ditt domännamn med .se är vida större än att han har lagt märke tll att det står .st ( eller .nu .com eller något annat ). Detta för en svensk publik alltså, något som jag gissar att du kommer att ha. Det riktigt otäcka alternativet är att din illvillige granne reggar .se och får en del mail som du hade önskat få.
_________________Välljud med garanti www.tubular-well.se
Last edited by peterh on 27 Feb 2014, 00:10, edited 1 time in total.
|
| 27 Feb 2014, 00:07 |
|
 |
|
disktant
|
Tubis wrote: disktant wrote: Känns lite mer seriöst med en SE domän samt att om någon snor "din" SE-domän så kan man ju tro att det är det riktiga företaget och att du är scam
Suck krångel med allt, behöver ju ett webbhotell med så får väl ordna med nått. Börja med att regga .se adressen, kostar en hundring per år göra detta hos binero så styr dom trafiken gratis till ditt webhotell hos Bahnhof om du skapar ett gratis domänkonto och så ser dom nog till att dölja din adress http://privat.bahnhof.se/wb402304 också den ger inget seriöst intryck tyvärr
| 27 Feb 2014, 00:09 |
|
 |
|
Tubis
|
disktant wrote: Börja med att regga .se adressen, kostar en hundring per år göra detta hos binero så styr dom trafiken gratis till ditt webhotell hos Bahnhof om du skapar ett gratis domänkonto och så ser dom nog till att dölja din adress http://privat.bahnhof.se/wb402304 också den ger inget seriöst intryck tyvärr Kan inte mycket om sånt här men jag kan ställa in så det står JHmusic..... i adressfältet. Men då fungerar det som något som kallas för frame och då fungerar inte hemsidan på ett bra sätt. Därav gjorde jag som det är nu. Allt enligt bahnhofs möjligheter till inställningar.
|
| 27 Feb 2014, 00:22 |
|
 |
|
bb5000
|
Vi använder one.com för bandet, startavgiften var 369 första året för flytt av domännamn o registrering, sen kostar det 269 /år för domännamn + hemsida med enkla verktyg för att bygga , webmail för mailadresser som hör till domänen m.m. Wordpress funkar där också så att man enkelt kan uppdatera sidan.
_________________/Lasse LF Audioservice
|
| 27 Feb 2014, 11:45 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
Stort lycka till Johan!
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 27 Feb 2014, 14:11 |
|
 |
|
Martin Kuhn
|
Tubis wrote: disktant wrote: se nu till att skaffa dig en .se adress innan någon annan snor den kostar inte många kronor Vad vinner man egentligen på att ha en specifik .XX adress? typ .se eller .com i stället för bahnhofs .st ? T.ex att man hamnar på din sida när man söker på jh music, istället för här: http://www.jhmusic.se/index_ramdef.htmPlus att det verkar liiite mer seriöst med en specifik webbadress; privat bahnhof, vad f-n är det? Nån tysk tågspanarförening? Och vad gör du när Bahnhof lägger ner, eller ändrar namn?
_________________"The Tone is in your pants" http://kuhnamps.com
|
| 28 Feb 2014, 10:07 |
|
 |
|
Tubis
|
Martin Kuhn wrote: T.ex att man hamnar på din sida när man söker på jh music, istället för här: http://www.jhmusic.se/index_ramdef.htmPlus att det verkar liiite mer seriöst med en specifik webbadress; privat bahnhof, vad f-n är det? Nån tysk tågspanarförening? Och vad gör du när Bahnhof lägger ner, eller ändrar namn? Jo jag inser det och ska skaffa annan domän. Banhof är min hemuppkoppling och de utlovade egen domän när man teckade. En domän som gör att sidan inte fungerar korrekt när jag väljer att lägga domännamnet i adressfältet. Jag har nu lagt domännamnet i adressfältet vilket du ser om du går in på sidan igen. Men går du in på en av undersidorna och sen uppdaterar den så flyger du tillbaks till indexsidan. Det är problemet med banhofdomänen. Plus den där .st adressen som jag inte hade en aning om att de skulle tillskriva mig. Det där med sökning förstår jag inte rikigt vad du menar JH music electronics är namnet inte JH music. JH music electronics ligger nr 7 på googlesökning. Kände inte till detta JH music bolag. Blev lite snarlikt mitt namn dock så nu vet jag inte om jag måste byta namn på firman eller hur jag ska göra för att undvika förväxling.
|
| 28 Feb 2014, 10:28 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
Regga domänen tubis.se - gör det snabbt för tubis.com tubis.eu tubis.org tubis.info är redan tagna Hur många vet vem JH är och hur många känner igen namnet "Tubis"? Det spelar ingen roll vad firman som står bakom domänen heter.
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 28 Feb 2014, 13:30 |
|
 |
|
Tubis
|
VacuumVoodoo wrote: Regga domänen tubis.se - gör det snabbt för tubis.com tubis.eu tubis.org tubis.info är redan tagna Hur många vet vem JH är och hur många känner igen namnet "Tubis"? Det spelar ingen roll vad firman som står bakom domänen heter. Det är väl bara ni på bojen som vet vem tubis är? Jag känner nästan inte en enda musiker i min omgivning som är inne på några musikforum och än mindre på någon rörmekavdelning. Sen ska jag tillverka och sälja pedaler fråm hemsidan och vet inte riktigt om jag vill att den ska heta tubis då.
|
| 28 Feb 2014, 13:43 |
|
 |
|
DNS
|
Tubis wrote: Freppezon wrote: Bara du inte har rör i pedalerna och larvar dig och tror att det ska låta bättre! Nej det blir inga rörpedaler. För då måste jag ha högspänning om jag inte ska larva mig starved plate rör och det blir det inget med. Och högspänning går under andra lagar dvs det krävs CE godkännande, därav. Mojo säljer! Lägg manken till.-> Attachment:
Näe inge 9v..jpg [ 53.55 KiB | Viewed 4195 times ]
|
| 28 Feb 2014, 17:38 |
|
 |
|
Tubis
|
DNS wrote: Mojo säljer! Lägg manken till.->
Det spelar ingen roll om det är du eller Ringhals som producerat högspänningen det är fortfarande en jobbig och väldigt kostsam CE märkning. Så att göra en DC/DC omvandlare löser inte det problemet. Saker som sen även lätt går att konvertera till en TASER kanske är extra jobbiga att få igenom 
|
| 28 Feb 2014, 18:51 |
|
 |
|
DNS
|
Ja, det verkar ju rimligt förstås. Jag tänkte på att grejor med nätagget utanför slipper lindrigare undan. Men det är förstås under förutsättning att apparaten inte gör ny hägspänning inomhus då. Asch.  Ändra: Fast 230v är inte högspänning. Det börjar väl vid 1000 V. Men du menar nog starkström som verkar börja på (?***) 10mA vid 230 V. Räcker väl va? Jaja, skit i att bygga med rör folk gjorde det ju med FETar så det dög för 30 år sedan. Men det är kul att gräva.  Ändra II: ***Glöm det. På väg till puben, läser wikipedia illa.. Det måste ju finnas nån effektgräns annars skulle ju inte myggracketarna finnas i handeln?? Men som sagt. Ic är bra. Diskret trissa är mojo nog.
|
| 28 Feb 2014, 19:44 |
|
 |
|
Tubis
|
Felaktiga termer av mig...allt över klenspänning ska vara aja baja. Kan ha ett sving på 50V ut från mina clean bostrar i alla fall....bör ju överstyra ingångssteget på rörisen en aning 
|
| 28 Feb 2014, 21:13 |
|
 |
|
Tubis
|
DNS wrote: Det måste ju finnas nån effektgräns annars skulle ju inte myggracketarna finnas i handeln??
Den kanske är godkänd? Finns väl inge gräns på hur hög spänning saker får ha bara de är godkända. Micron har flera kilovolt från sin nätrafo om du vill ha dig en redig rackare.......
|
| 28 Feb 2014, 21:18 |
|
 |
|
Tubis
|
Bantar ner hemsidan på sparlåga ett tag. Måste fixa i ordning lokalen innan jag kan börja meka med apparater och det kanske är lite förhastat att utannonsera att jag utför massa tjänster i dagsläget. F-skatten är godkänd nu i alla fall och registrering för moms.
|
| 28 Feb 2014, 22:07 |
|
 |
|
disktant
|
Men knip domänen nu då, annars kanske jag tar den 
| 28 Feb 2014, 22:28 |
|
 |
|
Tubis
|
disktant wrote: Men knip domänen nu då, annars kanske jag tar den  Skulle vilja se om bolagsverket går med på att regga namnet först innan jag teckar abonnemang på domän under det namnet. Kanske vart dumt att outa skiten på bojen först. Här verkar ju finnas domäntjuvar 
|
| 28 Feb 2014, 22:36 |
|
 |
|
disktant
|
Tubis wrote: disktant wrote: Men knip domänen nu då, annars kanske jag tar den  Skulle vilja se om bolagsverket går med på att regga namnet först innan jag teckar abonnemang på domän under det namnet. Kanske vart dumt att outa skiten på bojen först. Här verkar ju finnas domäntjuvar  Ja det finns faktiskt domäntjuvar därför tjatar jag om att du skall knipa domänen, det rör sig om 99kr så snål får man inte vara, ingen annan än du själv skall äga .se domänen av ditt företagsnamn
| 28 Feb 2014, 23:37 |
|
 |
|
Tubis
|
disktant wrote: Ja det finns faktiskt domäntjuvar därför tjatar jag om att du skall knipa domänen, det rör sig om 99kr så snål får man inte vara, ingen annan än du själv skall äga .se domänen av ditt företagsnamn
Vet inte om det är mitt företagsnamn än till 100% annars hade jag fixat domän i går. Men tack för uppmaningen, har fått mig att tänka till.
|
| 28 Feb 2014, 23:54 |
|
 |
|
DNS
|
Det finns ingen gillaknapp här va? Ofta funkar det bättre än ett tjorvigt svar. Man har läst och förstått. Inte så dumt. Jag gillar svaret en bit upp iallafall.
|
| 01 Mar 2014, 01:22 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
fan va kul Grattis 
_________________ -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com
|
| 01 Mar 2014, 10:07 |
|
 |
|
disktant
|
Tubis wrote: disktant wrote: Ja det finns faktiskt domäntjuvar därför tjatar jag om att du skall knipa domänen, det rör sig om 99kr så snål får man inte vara, ingen annan än du själv skall äga .se domänen av ditt företagsnamn
Vet inte om det är mitt företagsnamn än till 100% annars hade jag fixat domän i går. Men tack för uppmaningen, har fått mig att tänka till. Binero har rea, 12kr för en domän nu får du fan ta och skynda dig 
| 04 Mar 2014, 00:22 |
|
 |
|
Tubis
|
disktant wrote: Binero har rea, 12kr för en domän nu får du fan ta och skynda dig  Reggade "disktant, förstärkarvättare" i stället. 
|
| 04 Mar 2014, 01:12 |
|
 |
|
disktant
|
Tubis wrote: disktant wrote: Binero har rea, 12kr för en domän nu får du fan ta och skynda dig  Reggade "disktant, förstärkarvättare" i stället.  Haha jaja vill du inte ha jhmusicelectronics.se så tar jag den någon trafik lär den dra i alla fall när folk googlar ditt eventuella firmanamn 
| 04 Mar 2014, 21:07 |
|
 |
|
ralvejd
|
Kul Johan, lycka till 
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 26 Mar 2014, 20:41 |
|
 |
|
pafal
|
Websidan är bara en indexlistning nu?
|
| 26 Mar 2014, 20:44 |
|
 |
|
Freppezon
|
Ja så går det när man ska bygga rörpedaler! -Big no no!... 
|
| 26 Mar 2014, 20:58 |
|
 |
|
Freppezon
|
Inte ens Folkesson vågar ju bygga rör-pedaler! Det säger något om den enormt komplexa kaskad-formningen på distens vågform och ursprung. 
|
| 26 Mar 2014, 23:03 |
|
|