View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 07:13

Reply to topic  [ 14 posts ] 
Konsumenthaverist 
Author Message

Förstår inte den nya trenden att om man som kund fått något fellevererat eller är oense med ett företag om småsaker/summor ska
vika ut sig i Aftonbladet, speciellt inte om man gått med på och fått kompensation?

Händer varje dag, tex detta

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18060594.ab

Dom har plockat en order fel , herregud..... (observera att han CHOCKADES!) behövde han läkarvård?

Igår var det en kille som köpt en begagnad bil som gått 1200 mil, kört den över 3000 mil till med fel hjulinställning och krävde nya däck av tillverkaren

Han fick bara kostnaden 'delvis täckt' och tyckte att det var för jävligt, han fick nya däck istället för de som normalt ändå var slut för reducerat pris
men väljer hellre att 'Go public' och försöka 'kräva' sin rätt (till något han inte har rätt till)

Häromdagen var det någon dagisplats som var försenad en månad osv ...

Igår var det dessutom folkstorm mot COOP när de som trodde att deras köp senaste veckorna blivit gratis då de inte dragits på kontot , i efterhand drogs.
'vem betalar nu julmaten och barnens julklappar?'

Vad får dessa personer ut av detta?

* större ekonomisk kompensation? 200 istället för 100 kr?

* uppmärksamhet

* Straffa företaget som 'blåst' dom?

* pröjs av AB ?

Undrar om dom förstår att det säger lite grann om deras eget sätt att agera?

Eller har jag helt fel igen.........

20 Dec 2013, 21:58
Profile ICQ WWW

Post Re: Konsumenthaverist
Har bara läst om han med bilen, en Ford som tydligen är behäftad med ett konstruktionsfel som gör att man inom kalibreringsområdet för framhjulsinställningen bl.a får onormalt snabbt och snett slitna framdäck.
Är väl helt OK att man blir kompenserad för ett fel orsakat av felkonstruktion, så ja, i det fallet har du väl fel i mina ögon :wink:

20 Dec 2013, 23:37
Profile

Bygger inte AB sin verksamhet på att folk 'viker' ut sig. Såg precis i Expressen att en anställd hos McDolnad's hade fått sparken eftersom han var för benig, plus att killens självkänsla nu är körd i botten. Vad kan man inte kräva där i skadestånd....minst en mille?

/Ulf

20 Dec 2013, 23:56
Profile

Uppmärksamhet.
Det är inne att vara kränkt.

21 Dec 2013, 01:36
Profile

Vem läser Aftonbladet och varför?

21 Dec 2013, 02:33
Profile ICQ WWW

Här kan man frossa i dylika artiklar, alla är märkta som "Godkänt I-lansproblem"! :-)

Typ
- Elin fick falskt mil från Tele2
- Var för unga, stoppades från KISS-kosert

http://www.lokaltidningsbesvikelse.com/?offset=5

Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46

bilton[snabela]telia.com

21 Dec 2013, 09:40
Profile

Läs inte Aftonbladet.

21 Dec 2013, 10:38
Profile

Håller med farbror Leaf. Om folk inte har mer problem än sådär måste de ha det ganska bra ändå. Jag har också fått fel dvd från cdon en gång. vem fan bryr sig? Var ju bara att skicka tillbaka den så fick jag rätt dvd efter någon dag. Och att det är hårdporr finner jag helt irrelevant när det skett av misstag. Spelar väl ingen som helst roll om det är bulgarisk bögporr, Mein Kampf eller Kristina Lugns Favoriter?

21 Dec 2013, 11:28
Profile

Det komiska i det hela är att personen i artikeln så ofta känner sig PERSONLIGT kränkt och oförrättad, någon på CDON var verkligen ute efter att jävlas med han/hon/hen, när de i själva verket enbart är ett ordernummer i mängden för plocket på CDONs lager.
Utan att veta så gissar jag att CDON och liknande e-handlare/postorderfirmor har ett orderplock med träffsäkerhet på en bra bit över 99,9%.

21 Dec 2013, 11:53
Profile

Jag tror det har med det moderna samhället och den ständiga jakten på bekräftelse att göra. Redan från dagis etc så får vi lära oss att den som gråter/skriker/slåss får mest uppmärksamhet. Det plus att alla ska ha sina 15 sekunder i rampljuset (tidigare 15 minuter enligt Andy Warhol, men i dagens internet värld så är det mer 15 sekunder). Att sedan vissa tidningar har det där systemet att man kan sända in sina egna nyheter och få betalt.

Visst det är mycket som händer där ute som är fel, både stort och smått. Men det är ingen anledning att gråta i tidningarna om småsaker som att räkorna är slut eller att brevbäraren lägger posten fel.

Så nu står folk i tidningarna och är chockade över att barnens jul är förstörd över att vi får en felleverans på DVD skivor.
Vad säger ni gott folk? Ska vi göra ett massupprop när Ljudbojens server går ner sig nästa gång. "masschock" "jag vart kränkt och kände mig utlämnad" "det var obehagligt" "jag vågade inte gå ut på en vecka, vad vet vad som skulle hända".

Kan helt sannings enligt säga att jag slutade läsa dagstidningar för över 7 år sedan, sedan 5 år tillbaka så tittar jag inte heller på nyheterna på TV. Saknar inget, det är så mycket sociala medier runt omkring att jag får veta det jag behöver veta ändå. Men likväl klickar jag på länkar där folk gråter ut över att de blivit "kränkta". Men det är bara för att ständigt få bekräftelse över att det blir mer och mer som i Amerika, vi har ju redan gängkrig. Snart kan vi börja anmäla varandra och få skadestånd för fellevererade DVD skivor.

21 Dec 2013, 12:38
Profile WWW

Dagens välfärdssamhälle har skapat monster.
En till klassiker som man alltid hör av allsköns folk "vi har inte fått nån information".
All information kan inte samhället ge dig utan man måste ta reda på en hel del själv faktiskt. Men det verkar inte alla fatta.

23 Dec 2013, 14:00
Profile ICQ WWW

Här kommer en till

'Pussskandalen' i Göteborg

http://www.expressen.se/gt/efter-puss-s ... s-forsvar/

3 lesbiska tjejer blev tillsagda att ta det lugnt med hånglandet , de blev ej avvisade men gick då frivilligt.

Kommentar från den kränkta 21-åriga tjejen " Man ska ju få få hångla var man vill"

:roll:

24 Dec 2013, 12:11
Profile ICQ WWW

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18077073.ab

Och här har vi 'kravallutrustad' polis som försöker fånga in en fågel på 20m cm 200 gram....
Första sides stoff för AB

:?:

24 Dec 2013, 20:10
Profile ICQ WWW

Från dagens Expressen....Blandgodiset tog slut, 195 spänn för 100Kg :(

Image

/Ulf

25 Dec 2013, 20:41
Profile
Reply to topic   [ 14 posts ]