|
 |
 |
Rörprojekt 2013, Fender DeLuxe 6G3 Custom
| Author |
Message |
|
Amp Healer
|
 Re: Rörprojekt 2013, Fender DeLuxe 6G3 Custom
Jätte kul att du delar med dig Lasse, det uppskattas !! Fast det där med over spec på 6V6 stammer inte,speciellt inte med EH. Sen får du hemläxa på kabeldragning o layout 
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 01 Nov 2013, 19:34 |
|
 |
|
bb5000
|
Amp Healer wrote: Jätte kul att du delar med dig Lasse, det uppskattas !! Fast det där med over spec på 6V6 stammer inte,speciellt inte med EH. Sen får du hemläxa på kabeldragning o layout  ? Specarna jag refererade till är originalspänningarna i Fenders 6G3-schema.. eller missförstår jag nåt
_________________/Lasse LF Audioservice
|
| 01 Nov 2013, 19:53 |
|
 |
|
Amp Healer
|
bb5000 wrote: Amp Healer wrote: Jätte kul att du delar med dig Lasse, det uppskattas !! Fast det där med over spec på 6V6 stammer inte,speciellt inte med EH. Sen får du hemläxa på kabeldragning o layout  ? Specarna jag refererade till är originalspänningarna i Fenders 6G3-schema.. eller missförstår jag nåt Nä det missade jag, typ var det så du menade 
|
| 01 Nov 2013, 20:12 |
|
 |
|
bb5000
|
Amp Healer wrote: Nä det missade jag, typ var det så du menade  Ang layout o kabeldragning så antar jag att man kan ha gjort annorlunda, det blev ganska trångt inne i chassit..man kunde lagt filterkondingarna på "utsidan" men jag ville ha åtkomst till allt...iom att jag flyttade huvudsäkringen till nedre långsidan så försköts likriktarrör o slutrör mot mitten något. Jordningen är i princip stjärnjord (jord till resp filterkondings jord och sen vidare till gemensam jordpunkt, den är brumfri och utan oscillationer så det är ju alltid något. Men är det något specifikt som du åsyftar eller är det "allmänt rörigt "
|
| 01 Nov 2013, 20:32 |
|
 |
|
Amp Healer
|
bb5000 wrote: Amp Healer wrote: Nä det missade jag, typ var det så du menade  Ang layout o kabeldragning så antar jag att man kan ha gjort annorlunda, det blev ganska trångt inne i chassit..man kunde lagt filterkondingarna på "utsidan" men jag ville ha åtkomst till allt...iom att jag flyttade huvudsäkringen till nedre långsidan så försköts likriktarrör o slutrör mot mitten något. Jordningen är i princip stjärnjord (jord till resp filterkondings jord och sen vidare till gemensam jordpunkt, den är brumfri och utan oscillationer så det är ju alltid något. Men är det något specifikt som du åsyftar eller är det "allmänt rörigt " Ja! Du har bästa möjligheterna då vad jag förstod du hade ett eget chassi gjort för dig?
|
| 01 Nov 2013, 20:53 |
|
 |
|
peterh
|
Jag är grymt imponerad. Zinkad trälåda, snygga skarvar och inredningen sedan ( att göra en placering innan man börjar löda !!)
Det hade varit en ära att få bidra med någon komponent, bara för det snygga jobbet !!
_________________Välljud med garanti www.tubular-well.se
|
| 01 Nov 2013, 21:22 |
|
 |
|
bb5000
|
Amp Healer wrote: bb5000 wrote: Ang layout o kabeldragning så antar jag att man kan ha gjort annorlunda, det blev ganska trångt inne i chassit..man kunde lagt filterkondingarna på "utsidan" men jag ville ha åtkomst till allt...iom att jag flyttade huvudsäkringen till nedre långsidan så försköts likriktarrör o slutrör mot mitten något. Jordningen är i princip stjärnjord (jord till resp filterkondings jord och sen vidare till gemensam jordpunkt, den är brumfri och utan oscillationer så det är ju alltid något.
Men är det något specifikt som du åsyftar eller är det "allmänt rörigt "
Ja! Du har bästa möjligheterna då vad jag förstod du hade ett eget chassi gjort för dig? Tja, höjden och djupet på chassit var ändå måttbegränsat till Tweed-lådan och på bredden skulle 6 potar in istället för 3..... och jag brukar inte bunta ihop kablarna vid testkörning, det underlättar "chopsticking"..tajta till kablaget och korta en del kablar brukar inträffa längre fram när jag har tråkigt och har testkört ordentligt.
|
| 02 Nov 2013, 15:44 |
|
|