| Author |
Message |
|
iStofil
|
 Posten skojar till det
Har under veckan försökt komma åt ett paket som jag fått avi att hämta ut, men med ganska begränsad framgång. Paketet har hamnat i någon sorts alternativ verklighet som man måste röka dödsknark för att förstå. Varje gång paketet anländer till mitt utlämningsställe skickar de prompt tillbaka det till sorteringen innan jag hinner komma dit och hämta det. Den bifogade bilden visar bara på de senaste dagarnas händelser, men paketet har befunnit sig på väg mellan Karlstad och Örebro sedan en dryg vecka. Jag har varit i kontakt med Posten vid flera tillfällen och försökt få dem att hålla det på en plats, åtminstone så länge att jag har en rimlig chans att få komma åt det, utan att lyckas. Vad tror ni om utsikterna att jag ska få fingrarna på paketet? Snart lägger jag mig i försåt längs E18 och inväntar postbilen.
Attachments:
Posten.jpg [ 175.3 KiB | Viewed 3799 times ]
|
| 04 Oct 2013, 23:21 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
 Re: Posten skojar till det
Köpt en studsboll? 
_________________ Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 04 Oct 2013, 23:58 |
|
 |
|
helmik
|
Jösses...
|
| 05 Oct 2013, 10:24 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
haha ojdå! fan vad jobbigt 
_________________ -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com
|
| 05 Oct 2013, 10:35 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
Är paketet använt förut, eller är det nytt? Frågar därför att orsaken kan vara att sorteringsmaskinen läser av en gammal kod. Sen kommer den till utlämningsställe, och där ser man manuellt att det är felsorterat. Sen kan det vara inne i en karusell av felsorteringar.
|
| 05 Oct 2013, 13:36 |
|
 |
|
Axewall
|
Det där är vad man i elektronikvärlden brukar kalla PLL, "Phase Locked Loop", men här snarare "Posten Locked Loop" Superlåg klockfrekvens i den i alla fall, ha-ha! Kafkaesque. /Mats
_________________ "Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
|
| 05 Oct 2013, 14:52 |
|
 |
|
iStofil
|
Robert Blues Harp wrote: Är paketet använt förut, eller är det nytt? Frågar därför att orsaken kan vara att sorteringsmaskinen läser av en gammal kod. Sen kommer den till utlämningsställe, och där ser man manuellt att det är felsorterat. Sen kan det vara inne i en karusell av felsorteringar. Det är från Amazon, så jag utgår ifrån att det är nytt emballage. Däremot borde det väl sitta en hel del nya etiketter på det vid det här laget.
|
| 05 Oct 2013, 15:27 |
|
 |
|
iStofil
|
Det blir bara konstigare. Posten.se anger att paketet tagit en ny sväng till Örebro, men när jag ringer Posten logistik hävdar de att paketet är uthämtat! Nog för att jag är lite förvirrad, men jag är hyfsat säker på att jag inte hämtat ut paketet - däremot skulle jag förstås gärna vilja göra det. Kanske ska jag bara ge upp? Ibland möter man motståndare som är en övermäktiga.
|
| 05 Oct 2013, 15:32 |
|
 |
|
iStofil
|
Lemmy wrote: Köpt en studsboll?  
|
| 05 Oct 2013, 15:33 |
|
 |
|
ralvejd
|
Har haft ett par avvikande händelser nyligen, men inte på långa vägar så förvirrande som detta, trumpetverket i ett nötskal 
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 05 Oct 2013, 23:19 |
|
 |
|
Spider-Man
|
iStofil wrote: Det blir bara konstigare. Posten.se anger att paketet tagit en ny sväng till Örebro, men när jag ringer Posten logistik hävdar de att paketet är uthämtat! Nog för att jag är lite förvirrad, men jag är hyfsat säker på att jag inte hämtat ut paketet - däremot skulle jag förstås gärna vilja göra det. Kanske ska jag bara ge upp? Ibland möter man motståndare som är en övermäktiga. Ge upp tycker jag inte att du skall göra.. Står du, med din adress, som mottagare så borde det ju inte vara några som helst problem för posten att byta tjänst och köra ut det direkt till dig istället på en gemensamt överenskommen tid.. Det känns som det minsta de kan göra för att återfå lite goodwill.. Ring och föreslå det vettja?
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 06 Oct 2013, 06:09 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Naturligtvis ska du inte ge upp. Men lägga en spårning via Posten - då kommer efter ett par dagar nån handläggare att faktiskt hjälpa till att "leta" - kan vara bra. Att du hämtat ut det själv kan de inte hävda, numera krävs ju leg för minsta lilla försändelse, så det ska ju inte gå.
Hade en vända med Posten häromveckan för en gitarr, och det var många exempel på bisarrt dålig kundvård där...
|
| 06 Oct 2013, 09:55 |
|
 |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
Detta är säkert yllerligare ett led i posten försök att ta död på sig själv. Säkert har som nån gammal stofil till chaufför som dom inte blir av med så då får han ha som sysselsättning att köra ditt paket fram och tillbaka  Stå på dig trumpetverket verkar ha totalt spårat ur nu förtiden, undviker dom om det bara går.
|
| 09 Oct 2013, 08:39 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
jag har en försändelse som varit på väg från UK sedan den 9e september. Skickat som vanligt brev (vadderat kuvert) och jag är helt säker på att det är svenska Posten som har slarvat bort den. Varför? Jo att Royal Mail slarvar bort brev är ovanligt och jag vet ingen i mitt kvarter som fått sin brevlåda länsad. Säljaren (ett företag) har chansat på att Posten är lika duktiga som Royal Mail så han skickade som brev (icke spårbart) vilket strax kommer att kosta honom 89 pund..
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 09 Oct 2013, 13:19 |
|
 |
|
iStofil
|
Jag fick efter ytterligare förvirring tag i mitt paket till sist. Först hävdade posten på telefon att mitt paket redan var uthämtat. Det skulle kunna varit så eftersom paketet var adresserat till min arbetsplats och skulle kommit till mig via vår interna pakethantering men hamnade istället fel (och det var här soppan började) och blev skickat till ett uthämtningsställe (inte mitt vanliga dock). I teorin skulle det kunnat ha varit någon från min arbetsplats som hämtat paketet - oklart hur denne isåfall skulle fått meddelande om att det var där dock. Men ett par timmar efter att paketet skulle hämtats ut kunde jag se att det blivit registrerat i Örebro, igen. När jag sedan såg att det återigen registrerats hos uthämtningsstället ringde jag dit och fick dem att lova att inte skicka det till Örebro igen, vilket de efter lite övertalning kunde gå med på - men det var inte rätt. Antar att även de insåg att det fanns en viss logik i att jag som adressat skulle ha paketet. Så jag fick tag i det till sist efter sex (!) vändor tur och retur mellan Karlstad och Örebro. Undrar hur länge det hade fortgått om jag inte lagt mig i?
|
| 09 Oct 2013, 17:05 |
|
|