| Author |
Message |
|
Spider-Man
|
 Re: TV-spelstråden
IL-2 sturmovik körde jag också när det begav sig.. Nördade aldrig ner mig i flygsimulatorer dock... Ett spel jag saknar från samma "era" är Grim Fandango.. Varför gör man inte en portning till iOS?
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
Last edited by Spider-Man on 02 Sep 2013, 06:06, edited 2 times in total.
|
| 30 Jun 2013, 12:58 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Väcker tråden till liv lite.. Har inte hittat något riktigt kul att spela sedan jag lirat klart "the last of us".. Däremot så väntar jag nu in min, sedan ett halvår förbokade, ps4:a.. Tror att den skall dyka upp i november..
För er som följt debatten Xbox one kontra ps4 kanske har hört alla marknadsstrategiska blunders som Xbox gjort denna gång.. Jag tror dessvärre att de får svårt att hämta hela dessa blunders när det kommer till ren försäljning.. Känner mig mer och mer nöjd med valet av ps4..
Ngn annan som är lite sugen på den nära annalkande nya generationen tv-spel?
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 31 Aug 2013, 09:44 |
|
 |
|
Jean
|
Spider-Man wrote: Väcker tråden till liv lite.. Har inte hittat något riktigt kul att spela sedan jag lirat klart "the last of us".. Däremot så väntar jag nu in min, sedan ett halvår förbokade, ps4:a.. Tror att den skall dyka upp i november..
För er som följt debatten Xbox one kontra ps4 kanske har hört alla marknadsstrategiska blunders som Xbox gjort denna gång.. Jag tror dessvärre att de får svårt att hämta hela dessa blunders när det kommer till ren försäljning.. Känner mig mer och mer nöjd med valet av ps4..
Ngn annan som är lite sugen på den nära annalkande nya generationen tv-spel? ja en ps4a verkar ju vara det sjävklara valet efter alla tabbar microsoft gjort tills dess ska jag nog spela gta 5 som kommer nu i september the last of us har jag oxå kvar att spela är just nu inne på metal gear solid 4 def top 3 bästa spelet ever
|
| 31 Aug 2013, 19:13 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Du kommer troligtvis att falla pladask för last of us.. jag är inte lika euforisk som alla speltidningar och deras recensioner, men jag tycker att det lätt är det bästa jag spelat på länge..
|
| 31 Aug 2013, 19:20 |
|
 |
|
texas
|
Min favvotråd  MGS 4 är så bra,bossfighterna är de bästa som gjorts:) Hela MGS serien är grym,väntar på MGS 5 och BF 4. Blir nog PS 4 för mig,när priserna gått ner något. Men Xbox 1 blir det nog också,till pojken. Last of us var riktigt bra,gillar dock inte när man spelar med släng,dvs man har någon andra person klistrad vid sin sida typ RE 5,6 mfl...värdelöst. Uncharted 3 var helt ok. Tycker oftast att spelen blir för långa,tröttnar då,säkert åldersrelaterat:)
|
| 01 Sep 2013, 08:33 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Apropå RE-serien, så läste jag bara för någon vecka sedan att de äntligen insett sitt misstag och kommer inför nästa inkarnation av spelet gå tillbaka mer till survival horror och mindre bombastiska inslag.. @texas: har du fått stärkaren av bror din än? 
|
| 01 Sep 2013, 08:53 |
|
 |
|
texas
|
Har inte fått stärkaren ännu  Ska ner till Norrköping v 38 ,kanske fiskar upp den då. Men den som väntar något gott Kolla in trailern till MGS 5 ,kommer att bli överbra,om man gillar den spelserien alltså.
|
| 01 Sep 2013, 09:13 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Är än så länge mest förtjust i MGS på ps1.. Vilket kanonlir! Köpte du ngn ps vita eller Nintendo 3ds?
|
| 01 Sep 2013, 09:29 |
|
 |
|
texas
|
Har inte blitt vare sig vita eller 3ds ,sparar nog mig till ett ps4 tror jag. Mgs1 till ps 1 var löjligt bra,det roliga med MGS4 var att man går igenom en hel del av banorna från MGS1,bland annat där man blir jagad av vargar och i källaren där man slogs mot en med ninjasvärd och i hangaren där man slogs mot den stora T-rex grejen,skrotet efter den ligger kvar. Larvigt bra.
|
| 01 Sep 2013, 22:20 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Låter kanon!
|
| 02 Sep 2013, 06:05 |
|
 |
|
Jean
|
texas wrote: Har inte blitt vare sig vita eller 3ds ,sparar nog mig till ett ps4 tror jag. Mgs1 till ps 1 var löjligt bra,det roliga med MGS4 var att man går igenom en hel del av banorna från MGS1,bland annat där man blir jagad av vargar och i källaren där man slogs mot en med ninjasvärd och i hangaren där man slogs mot den stora T-rex grejen,skrotet efter den ligger kvar. Larvigt bra. åh ja, det är såå mycket nostalgi när man återvänder till shadow moses och låten " the best is yet to come " jag la nog ifrån mig kontrollen ett tag och kollade tårögd på :')
|
| 02 Sep 2013, 10:00 |
|
 |
|
Groth
|
Jag sprang faktiskt och impulsköpte en PS3 för några dagar ses, bara för att jag var så jävla sugen på The Last of Us. Jag har inte så mycket spelerfarenhet bakom mig och tycker ofta att det blir för svårt och går för fort, för många knappar att hålla reda på, men The Last of Us på lättaste svårighetsgraden går faktiskt bra. Är 42% igenom nu om man kan lita på statistiken, befinner mig iallafall i Pittsburgh och tar itu med hunters. Just nu är jag i hotellet. En lustig bieffekt av att nörda ner sig i ett sånt här spel och sitta några timmar åt gången är att när man sedan går ut så sneglar man på folk på avstånd för att försöka avgöra om det är en clicker, runner, stalker eller vanlig människa. 
|
| 06 Sep 2013, 12:05 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Groth wrote: En lustig bieffekt av att nörda ner sig i ett sånt här spel och sitta några timmar åt gången är att när man sedan går ut så sneglar man på folk på avstånd för att försöka avgöra om det är en clicker, runner, stalker eller vanlig människa.  Ha ha.. Underbart! Du har dessutom en massa skoj kvar att uppleva i spelet.. Hör av dig om du vill ha speltips sedan när du är klar med The Last of Us
|
| 06 Sep 2013, 18:04 |
|
 |
|
bluescaptain
|
Laddade hem ett spel att ha som tidsfördriv till min ps3, men blev totalt fast. Genialiskt i all sin enkelhet. Spelet heter Terraria och går ut på mycket husbyggande, grottforskande och tillverkning av diverse redskap.. Och piskande av monster så klart. Sjukt beroendeframkallande. Sen att det är 2D med pixlig gammelgrafik gör ju inte saken sämre, det känns tryggt! 
|
| 09 Sep 2013, 09:54 |
|
 |
|
Groth
|
Spider-Man wrote: Groth wrote: En lustig bieffekt av att nörda ner sig i ett sånt här spel och sitta några timmar åt gången är att när man sedan går ut så sneglar man på folk på avstånd för att försöka avgöra om det är en clicker, runner, stalker eller vanlig människa.  Ha ha.. Underbart! Du har dessutom en massa skoj kvar att uppleva i spelet.. Hör av dig om du vill ha speltips sedan när du är klar med The Last of Us I går kväll satt jag och lirade mig igenom "financial district" och sedan genom hela avloppsdelen av "suburbs". Tiden bara FLÖG iväg, jag hade ingen klocka inom synhåll men från att vara halv tolv så blev den plötsligt ett. Jag tyckte det hade gått en kvart, typ. Nå, jag stoppade precis när de kommer ut i solen i "suburbs". SATAN vilket bra spel det här är. Senast jag fastnade för något så här mycket var det nog Half-Life 2. Och egentligen är spelen rätt så lika varandra, eller hur?
|
| 09 Sep 2013, 13:03 |
|
 |
|
Spider-Man
|
På sätt och viss liknar de ju varandra.. Den dystopiska bilden av staden eller något liknande.. Postapokalyptiskt kanske passar bättre som uttryck..
|
| 09 Sep 2013, 14:01 |
|
 |
|
Groth
|
Nu blev det ett par timmar till. Har spelat igenom resten av Suburbs där man får gå ensam runt husen och skjuta hunters för att sedan gå upp i huset och ta kål på snipern, och sen använda hans gevär för att skjuta ytterligare ett gäng hunters medan Ellie, Sam och Henry springer mot den relativa säkerheten i huset. Dramatiken och tragiken som följer direkt efter det (no spoilers) gör att jag återigen tänker "fan, det här är verkligen världens bästa spel".
|
| 09 Sep 2013, 15:16 |
|
 |
|
Spider-Man
|
*trycker på gilla-knappen*
|
| 09 Sep 2013, 15:48 |
|
 |
|
Groth
|
Ursäkta att jag tjatar, men... nu är jag klar med TLOU! Jag har många favoritmoment, men i senare delen av spelet måste jag nog säga att det var när Ellie hittade girafferna - iallafall när det gäller ytliga feelgood-prylar. Man fick sig några tankeställare, särskilt mot slutet. Vem är egentligen good guy och vem är bad guy? Vems syften är ädla nog att rättfärdiga blodet på de egna händerna? 
|
| 11 Sep 2013, 02:44 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Ja och jag tycker verkligen att slutet är både ett antiklimax och hela perfekt och passande.. 
|
| 11 Sep 2013, 08:51 |
|
 |
|
Groth
|
OK, nu några veckor senare så tänkte jag ta mig an GTA V, började med det igår. Men jag är inte alls säker på att jag gillar det. Vice City på PS2 tyckte jag var fantastiskt bra, San Andreas gillade jag inte alls. Och man kan nog rätt enkelt konstatera att GTA V är betydligt mer som San Andreas än som Vice City. Dvs fler svarta killar med rak skärm på kepsen och YOLO, dawg, bitch, yo. Inte min grej - alls!
Men grafiken är rätt ok och det är kul att åka runt i den stora öppna världen och äventyra. Dock tror jag inte jag kommer att göra så mycket mer än det. Jag är rätt besviken faktiskt, hade rätt höga förväntningar. Dessutom tycker jag det är för många knappar och funktioner att hålla reda på, det funkar dåligt för mig när det ska gå fort. Eftertanke, smyg och planering är nog mer min grej än röj-action.
Jag tror jag ska satsa mer på zombielir och postapokalyptisk survival horror i framtiden.
|
| 30 Sep 2013, 16:56 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Har inte hunnit lira GTA faktiskt.. Väntar mest på ps4:an nu.. 
|
| 30 Sep 2013, 17:11 |
|
 |
|
texas
|
Gillar inte heller GTA,trist koncept tycker jag. Spelar Farcry 3 nu,helt ok,men stort som fan och ganska svårt. Tycker nog att Uncharted 3 är värt att spela om man gillade Last of us. Om ni inte skaffat Playstation+ ,gör det genast,rena fyndet man får massor av spel gratis(nästan). Senaste släppen på ps+ var just Farcry 3.
|
| 30 Sep 2013, 19:42 |
|
 |
|
Jean
|
Jag gillade inte gta IV men 5an har ett par riktigt sköna actionfyllda uppdrag
|
| 30 Sep 2013, 19:48 |
|
 |
|
Groth
|
Ålrajt, nu har jag trots mitt initiala ogillande kört en hel del GTA V, och börjar faktiskt tycka att det är ett riktigt schysst lir. Miljö, karaktärer och story är inte riktigt lika bra som i Vice City, men den nya karaktären Trevor väger upp en hel del. Han är så underbart psykotisk! I morgon ska jag börja spela om The Last Of Us tillsammans med en polare; han är arbetslös och jag har semester så det KAN bli så att vi sitter tills vi är färdiga. 
|
| 06 Oct 2013, 22:42 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Om du gillar lite sandbox-spel, så skall du ju satsa på Watch dogs på ps4:an.. Verkar både rätt ballt och fritt..
|
| 07 Oct 2013, 08:17 |
|
 |
|
no16
|
Om nån har GTA V att sälja/byta (ps3) hör av er! Jag har t ex last of us som jag inte spelar + en del gammalt
|
| 13 Oct 2013, 13:00 |
|
|