View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 08:26

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Väldigt sen lördagsskål! 
Author Message

Post Väldigt sen lördagsskål!
Skål i en Oppigårds Indian Tribute! Kom hem för 45 minuter sedan efter att ha hjälpt gamla kompisen Ubbe och hans gäng på en spelning på Skövde Arena. De är en gitarrist kort eftersom Ubbe nu fått gå över till trummor sedan deras trummis lagt av. Gick bra trots få repningar och stordelen låtar jag inte kört förut. Men jäklar vad adrenalinet var på topp! Gjorde nåt solo som jag senare fick höra de tyckte var skitbra, och jag tyckte jag mest balanserade på en knivsegg och kommer inte ihåg nåt alls :lol: Enåenhalvtimme resa hem och nu taggar jag ner. Ska nog kolla på Rory Gallagher live at Rockpalazt 1977, på YT (http://youtu.be/nKsf_4vqp0k) eller DVD.

/Mats

29 Sep 2013, 02:05
Profile

Post Re: Väldigt sen lördagsskål!
Skål tillbaks! har nyligen kommit hem från ett gig på den lokala puben och det var en ökenspelning med de närmast sörjande typ. :roll:
Kul iallafall att det dök upp några grabbar från Pepita Slappers (ett lokalt rockabillyband) och lånade våra prylar för att köra några låtar, de är jävligt duktiga. Min älskade hustru närvarade också på dansgolvet men någon tyckte att hon hade alldeles för trevliga bröst och kunde inte hålla fingrarna i styr vilket resulterade i en rejäl fetsmäll. :mrgreen:

29 Sep 2013, 02:45
Profile

P90 wrote:
Skål tillbaks! har nyligen kommit hem från ett gig på den lokala puben och det var en ökenspelning med de närmast sörjande typ. :roll:
Kul iallafall att det dök upp några grabbar från Pepita Slappers (ett lokalt rockabillyband) och lånade våra prylar för att köra några låtar, de är jävligt duktiga. Min älskade hustru närvarade också på dansgolvet men någon tyckte att hon hade alldeles för trevliga bröst och kunde inte hålla fingrarna i styr vilket resulterade i en rejäl fetsmäll. :mrgreen:

Ja, bröst kan vara trevliga! :wink: Ser du är Ume:an, jag har en systerson som heter Rönnlund i efternamn och som lirar trummor i ett coverband däruppe. Hans yngre bror är välrenommerad ljudtekniker (och mycket bra musiker), han själv jobbar på SVT, eller gjorde åtminstone. Kanske du känner till nån av dom?

/Mats

29 Sep 2013, 02:53
Profile

Axewall wrote:
jag har en systerson som heter Rönnlund i efternamn och som lirar trummor i ett coverband däruppe. Hans yngre bror är välrenommerad ljudtekniker (och mycket bra musiker), han själv jobbar på SVT, eller gjorde åtminstone. Kanske du känner till nån av dom?

/Mats

Jag är väldigt dålig på att komma ihåg namn på folk, men det kan mycket väl vara någon som är bekant till utseendet, vad heter coverbandet?

30 Sep 2013, 21:39
Profile

P90 wrote:
Jag är väldigt dålig på att komma ihåg namn på folk, men det kan mycket väl vara någon som är bekant till utseendet, vad heter coverbandet?

ChickenRun heter dom.

/Mats

05 Oct 2013, 15:45
Profile

jahaja, här skålas det som vanligt:)

Har kommit hem i afton efter en dryg vecka på Kreta. Vädret var hyfsat till lysande, vattnet var varmt och maten vidunderligt god. Vinet däremot var so so.. Igår var vi på musikhak och tog in ett rödvin som fanimig luktade koskit! Jag smakade inte utan skickade ut vinet. Kyparen berättade att det var minsann flera gäster i rest. som druckit från samma laddning ( en baginbox på runt 15 liter), ett faktum som inte imponerade så värst :) Såg sedan samme kypare ringa ett samtal, ngn halvtimme senare anlände den lokale vinleverantören från bergen med ny BIB och tog med sig den gamla :) Nåväl, undertecknad hade då redan gått över till Retsina. Gott i Grekland men odrickbart utanför Grekland..

Har haft en underbar vecka med många fina stunder, vi var 22 pers därnere och firade en gammal kompis som fyllde jämnt. Lyckades till och med f¨å till ett par halvhyfsade vågssurfningar igår när vågorna var som högst.

Nu hemma igen blir det en av mina gamla Brolios, måste kompensera mig för allt "House red wine" vi har drabbats av under veckan. De flesta helt OK, men knappast ens i närheten av i stort sett valfritt vin från Systembolaget

I afton spelas det gitarr framför TVn, har lite abstinens efter en vecka utan annat än Garagebands gitarr :) På TVn var det "Alla tiders Hits", trevligt program med bra band! Min favorit blev Andreas tätt följd av af Ugglas och Electric Boys.

Äh, svammel.. nu får jag väl skåla tebax då; SKÅL BOjs!

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

05 Oct 2013, 22:05
Profile WWW

Skål på dig Josh, och väl bekomme tillbaks! Vin det letar sig sällan över läpparna här, ska vara nå'n Marsala eller eventuellt Port nå'n gång. Men rekommendera gärna nå't för en som kanske vill lära sig gilla rött :) Här har jag smakat det utmärkta Barney Flats Oatmeal Stout från Anderson Valley norr om Californien, samt nu en härlig Jaipur. Blir nog en film snart när frun kommer hem från jobbet. Imorron rep på em.

/Mats

05 Oct 2013, 22:32
Profile

Skål på dig Josh :)

05 Oct 2013, 22:40
Profile

Snalbars feber som gått till anfall, halsen börjar ömma :evil:
Får botas med Caol ila, skål på er i denna återvinnigslördagsskål.

05 Oct 2013, 22:56
Profile

Ännu senare skål, har just avverkat en rejäl höstmiddag med båda sönerna hitlockade. Nu har dom nyss lämnat hemmet efter långa och mysiga diskussioner. Kul med vuxna barn! Lite Medoc blev det till rödvinsgrytan. Skål i en sen kopp te!

06 Oct 2013, 01:56
Profile WWW
Reply to topic   [ 10 posts ]