Yes, rubriken ljuger ej. Jag går tekniskt design gymnasium och har fått i uppgift att göra en brödrost utifrån ett föremål man skulle välja från ett museum som vi besökte. Fanns tyvärr inga gitarrer så fick ta något som stod relativt nära, en Braun LP spelare från 1962-64. Har gjort en 3D modell av idéer jag har. 1. Gallret på sidan kommer direkt från spelaren, det gråaktiga vid "brödöppningen" kommer från delen på spelaren som skivan ligger på. Vredet till hastigheten använde jag för effektvred, alltså hur rostad man vill ha mackan, och tillslut använde jag switchen som man sänker ner skivan med för att trycka ner brödet.
Men nu har jag slut på idéer. Därför undrar jag om det är någon annan som har något som jag kan tillägga, två hjärnor funkar ju oftast bättre än en
_________________ "I like to blow up lizards." "Eh heh heh, yeah. And I like to burn things."
-Beavis & Butthead
28 Sep 2013, 14:56
catineboy
Re: 60-tals LP-spelare till brödrost?
Kul projekt! Jag skulle även använt ändstyckena på brödrosten av ändstyckena i trä ifrån spelaren. Jag skulle också använda akrylen som underlägg så man lätt kan avsätta smulorna ifrån en eventuell renslucka undertill.
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum