View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 07:18

Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Adobe Lightroom? 
Author Message

Post Re: Adobe Lightroom?
Blues66 wrote:
Jomen kolla, det kunde man ju visst, men inte från adobe, vad konstigt.

Jag trodde heller inte den fanns i butik förrän en jobbarkompis hade vart ute o köpt den på en lunchrast. Själv har jag köpt på näter. Btw, vet du om det är många förbättringar i 5an så det är värt att uppgradera? Har 4an nu.

25 Aug 2013, 22:38
Profile

Lemmy wrote:
Blues66 wrote:
Jomen kolla, det kunde man ju visst, men inte från adobe, vad konstigt.

Jag trodde heller inte den fanns i butik förrän en jobbarkompis hade vart ute o köpt den på en lunchrast. Själv har jag köpt på näter. Btw, vet du om det är många förbättringar i 5an så det är värt att uppgradera? Har 4an nu.

Vet inte faktiskt, använder också v4. Har 5an men har inte startat den ännu, satte igång programmet för nån månad sedan och det ville uppdatera min katalog till att bara kunna användas med v5 så jag fegade ur :mrgreen:

Gör ett nytt fösök när jag har det lite lugnare på jobbet, behöver ingen risktagning just nu...

Magnus

25 Aug 2013, 22:55
Profile

Lemmy wrote:

Stort tack! Som jag letat. Beställer i kväll.

26 Aug 2013, 10:59
Profile WWW

Kör en uppdatering på Lightroom 5, nu har jag också kunnat använda programmet under en tid och jag måste säga att det är ett absolut superprogram, det enskilt bästa fotoprogram jag har testat och som sätter grejerna i rullning.. :wink:

Image

Så jag har en följdfråga (eller så startar jag en ny tråd) och det handlar om uppgradering, funderar på antingen fullformat som blir dyrt eller fortsätta med APS-C där jag redan har hygglig optik. Ser att jag i oktober kan köpa Canon 7D nytt för ca 7500 spänn, bilderna kommer sannolikt aldrig att bli större än 1800px snarare runt 980px och användas för webbsidor. Vill också åt möjligheten att kunna använda högre ISO-tal.

Så frågan blir räcker APS-C för ändamålet eller lurar man sig själv och snart uppgraderar ändå? Har också märkt att olika sensorer ger olika retsultat, skulle vilja ha lite mer 'krispiga' bilder men är annars nöjd.

/Ulf

24 Sep 2013, 20:23
Profile
Reply to topic   [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2