View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 08:27

Reply to topic  [ 11 posts ] 
webhotell? 
Author Message

Post webhotell?
reggade en domän på Binero.se i somras. Katastrofalt dåligt, troligen beroende på att jag startade där precis i samma veva som de hade stora tekniska problem. Försökte få support men den var lika usel den, troligen beroende på att jag startade där precis i samma veva som de hade stora tekniska problem.. Nåväl, allt strul gjorde att jag utnyttjade min ångervecka och backade ur projektet

Nu har jag funderat på ett nytt försök, denna gång via One.com. Ngn som har erfarenhet av detta företag? Funktion, suppport etc?

Tacksam för tips

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

23 Sep 2013, 20:42
Profile WWW

Post Re: webhotell?
Nu är jag inget pro på webbhotell men använder mig av City Network som jag är nöjd med, tycker också att supporten är godkänd.

/Ulf

23 Sep 2013, 21:00
Profile
One.com i 2 år!

Fungerar klockrent använder budget-versionen dvs ingen "boost"-funktion inte...;) (än så länge)..dvs kryddad DNS och annat lull-lull.

Rekommenderas!

Billigt är inte alltid bättre men ...jag tror att One.com är mera "hemma-fix" och Binero är företag.

har haft båda nämligen...=) och det finns inget som borgar för den större summan som Binero kostar...=)

23 Sep 2013, 21:37

Joshunznera wrote:
reggade en domän på Binero.se i somras. Katastrofalt dåligt, troligen beroende på att jag startade där precis i samma veva som de hade stora tekniska problem. Försökte få support men den var lika usel den, troligen beroende på att jag startade där precis i samma veva som de hade stora tekniska problem.. Nåväl, allt strul gjorde att jag utnyttjade min ångervecka och backade ur projektet

Nu har jag funderat på ett nytt försök, denna gång via One.com. Ngn som har erfarenhet av detta företag? Funktion, suppport etc?

Tacksam för tips

För drygt ett år sedan registrerade jag en domän på one.com. Något jag inte minns gjorde att jag mailade supporten och fick nästan genast svar.

Använder endast domänen för egna emailadresser och viss backup på deras moln. Det funkar som det ska. Så bra att jag registrerat fler domäner där. :)

/R

23 Sep 2013, 22:09
Profile

Abe Normal wrote:
Nu är jag inget pro på webbhotell men använder mig av City Network som jag är nöjd med, tycker också att supporten är godkänd.

/Ulf

+1 på City Network.

Binero var bra innan deras lagringssystem gick åt helvete, men jag blev tvungen att byta.

23 Sep 2013, 22:10
Profile WWW

Har ett par domäner på One. sedan närmare tio år tillbaka.
Har aldrig behövt deras support vilket kanske är en indikation på hur jag tycker det har funkat..... :wink:

/Tomas

23 Sep 2013, 23:16
Profile

tack för all feedback. Känns ju som att jag är på rätt väg nu då med One.com

Hustrun och jag har en handfull domäner för såväl privat- som företagsändamål de senaste åren och då administrerat domäner och webhotell hos GoDaddy. Tycker dock att denna leverantör känns lite avlägsen och stor de få gånger man har några frågor eller behöver hjälp

Så nu blir det One.com!

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

24 Sep 2013, 06:44
Profile WWW

Kan också lämna ett gott ord om One.com. Har haft domäner där i över 5 år(närmar mig nog 10 snart).
Har praktiskt aldrig haft några problem med dem, det var en gång som de hade nån servercrash eller liknande och mina hemsidor låg nere i ca 24 timmar, men de informerade bra så man hade full koll på läget. Var i det fallet i kontakt med supporten också och fick bra och snabba svar.

24 Sep 2013, 14:05
Profile

Jag instämmer i kören, mina sidor hos one.com har fungerat klanderfritt de tre/fyra år jag haft dem.

//BoB

24 Sep 2013, 15:02
Profile

Glesys.se har jag bara hört gott om ( och använt å yrkets vägnar )

24 Sep 2013, 16:05
Profile WWW

Använder också one.com. Funkar bra, snabb support när man väl behöver den. Jag har dock inte pressat kapaciteten till sitt yttersta. :wink:

24 Sep 2013, 19:57
Profile
Reply to topic   [ 11 posts ]