View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 18:38

Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Brukar ni resa ensamma, för skojs skull? Vart ska jag åka? 
Author Message

Post Re: Brukar ni resa ensamma, för skojs skull? Vart ska jag åk
Köpte just en kvarting Metaxa med tre stjärnor. Jag sitter på en bänk vid stranden strax öster om stadskärnan, och middagen består hittills av två Mythos och en Fix plus en påse oreganochips. (why are we not funding these?!) Öppnade Metaxan för en provsmakning, och det är ju ärligt talat en ganska otäck sprit. :-)

Det är lite besvärligt att lägga upp bilder på forumet via mobilen, men den som vill får gärna lägga till mig på Facebook, där kommer det bilduppdatering löpande. Fredrik Groth heter jag.

21 Sep 2013, 19:07
Profile

För övrigt går det att bli jävligt full på ouzo, det provade jag igår. Idag ska jag vara försiktigare.

21 Sep 2013, 19:14
Profile

Groth wrote:

Det är lite besvärligt att lägga upp bilder på forumet via mobilen, men den som vill får gärna lägga till mig på Facebook, där kommer det bilduppdatering löpande. Fredrik Groth heter jag.

Done!

21 Sep 2013, 23:35
Profile

Citat: "Och planerna för veckan? Inga alls. Jag tror jag mestadels kommer att drälla omkring här i närheten."

Du har förstått vad det hela går ut på helt klart! :D

Jag brukar hänga där någon vecka då och då.. Men har hittills aldrig riktigt vågat åka själv, rädd för att få lappsjuka efter några dagar.. Nu i våras var vi två sönderstressade kompisar som åkte ner, "åt" Ouzufrukost och stirrade tomt framför oss med ett leende på läpparna i en vecka.. Snacka om att ladda batterierna.. Vore kul att veta hur du ser på saken efter en hel vecka, gick det bra att vara själv eller börjar man klättra på väggarna?

22 Sep 2013, 11:15
Profile

Än så länge är det inga som helst problem. Det här är nåt jag kommer att göra fler gånger, den saken är klar.

I morse vaknade jag och fick för mig att jag skulle bada, så jag knallade iväg österut tills jag hittade en strand som såg trevlig ut. Vågorna var manshöga så man fick passa sig så inte shortsen försvann när man blev omkullslagen. Det var hur kul som helst, jag skrattade högt för mig själv!

Nu ska jag ut och käka. Vad eller var vet jag inte riktigt, men jag är lite sugen på souvlaki.

22 Sep 2013, 11:34
Profile

Svullo wrote:
Citat: "Och planerna för veckan? Inga alls. Jag tror jag mestadels kommer att drälla omkring här i närheten."

Du har förstått vad det hela går ut på helt klart! :D

Jag brukar hänga där någon vecka då och då.. Men har hittills aldrig riktigt vågat åka själv, rädd för att få lappsjuka efter några dagar.. Nu i våras var vi två sönderstressade kompisar som åkte ner, "åt" Ouzufrukost och stirrade tomt framför oss med ett leende på läpparna i en vecka.. Snacka om att ladda batterierna.. Vore kul att veta hur du ser på saken efter en hel vecka, gick det bra att vara själv eller börjar man klättra på väggarna?

för 10talet år sedan när jobbet snurrade som mest brukade jag ta en ensamvecka varje år då jag åkte nånstans för att läsa böcker och slappa utan mobiltelefon och dator. Färden gick oftast till Grekland och gärna ngt ställe med inte så många turister.

På Kreta var jag i detta ärende två gånger, den ena gången i Kissamos i nordväst och den andra i Paleochora på sydvästra delen. Två ställen med lagom lite turister. Skönt att sitta ensam under ett parasoll och kolla ut över Medelhavet eller bara sitta på ett cafe med en god bok.

Lappsjuka behöver man inte få bland greker, bara att söka upp närmsta ouzeria eller cafe och spela lite bräde med gubbarna :)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

22 Sep 2013, 12:00
Profile WWW

Jag tågluffade på egen hand i ungdomen. Satan så mycket jag upplevde på de veckorna. Jag kunde ju välja helt efter eget kynne. Samtidigt var jag aldrig ensam om jag inte själv ville det.

22 Sep 2013, 17:21
Profile
Reply to topic   [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3