|
|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Spider-Man
|
 mobil
Brukar vara rätt även på det här med sådana däringa yuppienallar.. Tänkte dock slänga ur frågan ändock.. Min mobil (en HTC titan med Windows 7.5) är jag jäkligt nöjd med.. Har verkligen diggat Windows som operativsystem.. Telefonen har dock fysiskt sett börjat knaka och ha sig (en lite småpuckad hårdvarudesign vad gäller den långsiktiga hållbarheten dessvärre) och mjukvarumässigt har den börjat strula.. Har haft en androidlur förut ( och jobbtelefonen är en androidtelefon) och har iOS på ipaden, så operativsystem spelar ingen roll.. Vill nu när jag köper en ny lur ha en hållbar dito, mindre än den jag har nu (4,7" skärm för närvarande) och så vill jag att den har ett SAR-värde under 0,7 mot huvudet (vet att det långt ifrån säger allt.. Kalla det tvångstankar/OCD  ) Pris är ingen jättestor faktor (till en viss gräns, då jag inte vill ha en för lyxig lur) Använder telefon, sms, MMS, kalender, kamera och surf.. Typ Förslag?
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 06 Sep 2013, 18:57 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
 Re: mobil
Samsung s4 mini...... SAR= 0,33
|
| 06 Sep 2013, 21:54 |
|
 |
|
Spider-Man
|
zven wrote: Samsung s4 mini...... SAR= 0,33 Är den bra då? Jag vill förresten inte ha en LTE (4g) telefon..
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 06 Sep 2013, 21:58 |
|
 |
|
texas
|
Inget mobiltips men jag tycker det är läskigt att prata med luren direkt mot örat,blir helt het och konstig på någotvis i örområdet om jag pratar i luren,använder därför alltid headset,om det är bättre vet jag inte,men det känns bättre i huvve.
|
| 06 Sep 2013, 22:18 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
Spider-Man wrote: zven wrote: Samsung s4 mini...... SAR= 0,33 Är den bra då? Jag vill förresten inte ha en LTE (4g) telefon.. jopp den finns i 3g o lte utförande men köp en LTE o välj köra utan LTE då LTE versionerna har vassare cipset o större minne... Samsung gör enligt mig världens bästa lurar... har haft galaxy s1 (den används fortfarande fast av en släkting 3,4 års drift ..) o kör nu S3 LTE inte ett jädra strul på 10 månader.. S4 är ett strå vassare o lite stabilare som LUR i Helhet (Chassiet) (S3 är lite känsligare då skärmens kant glaset är lite utsatt) Skall du ha en stabil lur som funkar i alla lägen o som är logiskt o lättanvänd.. o som inte sviker dig... ja då skulle jag gå på en Samsung Galaxy S4 LTE (mini) om du vill ha smidig lur.. annars den vanliga S4:an
|
| 06 Sep 2013, 23:28 |
|
 |
|
Spider-Man
|
zven wrote: jopp den finns i 3g o lte utförande men köp en LTE o välj köra utan LTE då LTE versionerna har vassare cipset o större minne...
Samsung gör enligt mig världens bästa lurar... har haft galaxy s1 (den används fortfarande fast av en släkting 3,4 års drift ..) o kör nu S3 LTE inte ett jädra strul på 10 månader..
S4 är ett strå vassare o lite stabilare som LUR i Helhet (Chassiet) (S3 är lite känsligare då skärmens kant glaset är lite utsatt)
Skall du ha en stabil lur som funkar i alla lägen o som är logiskt o lättanvänd.. o som inte sviker dig... ja då skulle jag gå på en Samsung Galaxy S4 LTE (mini) om du vill ha smidig lur.. annars den vanliga S4:an
Har haft en s3 LTE och jag hade det lite struligt med den faktiskt... I 4g-läget såg sög den batteri som jag vet inte vad.. och ville jag stänga av 4g så kunde jag bara välja 3g ELLER 2g och när jag valde 3g så kopplade den ner samtalet om den tappade det nätet.. Det är därför jag låter skeptisk mot en LTE-lur..
|
| 07 Sep 2013, 07:32 |
|
 |
|
Spider-Man
|
texas wrote: Inget mobiltips men jag tycker det är läskigt att prata med luren direkt mot örat,blir helt het och konstig på någotvis i örområdet om jag pratar i luren,använder därför alltid headset,om det är bättre vet jag inte,men det känns bättre i huvve. Förstår.. Har själv svårt att ta med ett headset på jobbet.. Pratar dock inte så mycket, utan skickar mest sms och mail.. 
|
| 07 Sep 2013, 07:40 |
|
 |
|
Burner
|
Jag har nog inget att tillföra Anders mer än personlig känsla. Telefoner & pads är snart lika stora, en del samsung ser ju ut som man går och pratar i en iPad  I familjen finns det flera sånna Samsungs från den senaste till ett par generationer tillbaka. Det knorras en del ang alla, fast på olika vis. Förutom fubktionen att just ringa, för det klarar alla mobiler än så länge så finns en del grejer i tex Samsung som är kul om man har andra Samsung grunkor typ SmartTV. Jag kör iPhone, den funkar... Stabilare i användandet men visst lite tråkig kanske iom allt är låst vad gäller gränsnittsändringar.
|
| 07 Sep 2013, 09:47 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Burner wrote: Jag har nog inget att tillföra Anders mer än personlig känsla. Telefoner & pads är snart lika stora, en del samsung ser ju ut som man går och pratar i en iPad  I familjen finns det flera sånna Samsungs från den senaste till ett par generationer tillbaka. Det knorras en del ang alla, fast på olika vis. Förutom fubktionen att just ringa, för det klarar alla mobiler än så länge så finns en del grejer i tex Samsung som är kul om man har andra Samsung grunkor typ SmartTV. Jag kör iPhone, den funkar... Stabilare i användandet men visst lite tråkig kanske iom allt är låst vad gäller gränsnittsändringar. Gillar ju i och för sig iOS också..
|
| 07 Sep 2013, 10:24 |
|
 |
|
Metamatic
|
Burner wrote: Jag har nog inget att tillföra Anders mer än personlig känsla. Telefoner & pads är snart lika stora, en del samsung ser ju ut som man går och pratar i en iPad  I familjen finns det flera sånna Samsungs från den senaste till ett par generationer tillbaka. Det knorras en del ang alla, fast på olika vis. Förutom fubktionen att just ringa, för det klarar alla mobiler än så länge så finns en del grejer i tex Samsung som är kul om man har andra Samsung grunkor typ SmartTV. Jag kör iPhone, den funkar... Stabilare i användandet men visst lite tråkig kanske iom allt är låst vad gäller gränsnittsändringar. Det är väl bara att jailbreaka den? Finns en uppsjö av bra utilities till iPhone som jag inte förstår varför Apple inte lägger till i iOS.
_________________ Why is there never enough time to do it right, but always enough time to do it over?
|
| 07 Sep 2013, 22:38 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|