Jag är legitimerad seriefantast. Jag har läst allting Alan Moore har skrivit och jag gillar TLOEG bäst, tätt följd av "From hell" som ju skulle vara riktigt bra även som roman. Watchmen ger jag inte mycket för, trista karaktärer, korkad handling, ännu dummare twist och hysteriskt fult tecknad och färglagd. Jag kan inte riktigt förstå varför den är så förbannat hypad, det är ju det första folk brukar nämna när man pratar seriösa serier.
Men Marvel växer man aldrig ifrån, även om det är riktigt jobbigt att läsa med alla jävla crossovers och specialtidningar. Jag har varit fast i x-men ända sen jag hittade "mutant massacre" på nån fritidsgård på 80talet. Men som sagt är det en pina att läsa, det finns 8-9 olika X-men tidningar som utges parallelt med handling som går kors och tvärs. Försöker man hålla sig till en tidning så är det oftast så att man plötsligt möts av "det här är del 4 av 7" så har man ingen aning om vad som hänt, för det skedde i tre andra tidningar
Så jag läser mest grejjer från Vertigo, senast "Unwritten" som är väldigt bra fast tung och med handling så komplex att man behöver anteckningsblock ibland.