|
Gibson-det här gör mig rent ut förbannad
| Author |
Message |
|
AxxChild
|
 Re: Gibson-det här gör mig rent ut förbannad
holmis63 wrote: ganska tramsig tråd överhuvudtaget om man läser igenom den  Ändå är folk blodigt seriösa.
|
| 14 Aug 2013, 08:59 |
|
 |
|
holmis63
|
AxxChild wrote: holmis63 wrote: ganska tramsig tråd överhuvudtaget om man läser igenom den  Ändå är folk blodigt seriösa. Japp, Gibson älskarna blir förnärmade och kavlitetsivrarna (som jag) tycker att det är för dåligt. Tramsigt eller ej, det är väl härligt att det finns engangemang 
|
| 14 Aug 2013, 09:30 |
|
 |
|
Walain
|
Fast man kan ju undra hur man blir "Gibsonälskare" bara för att man inte bryr sig om frässkägg inuti guran.. Det är ju helt klart snarare "Gibsonhatare" det är tal om, som tycker att det är så oerhört viktigt Och så fortsätter vi några sidor till.. Kavitetsivrare, ha ha, ja det är fan precis vad ni är.
|
| 14 Aug 2013, 11:28 |
|
 |
|
rifle
|
Walain wrote: Fast man kan ju undra hur man blir "Gibsonälskare" bara för att man inte bryr sig om frässkägg inuti guran.. Det är ju helt klart snarare "Gibsonhatare" det är tal om, som tycker att det är så oerhört viktigt Och så fortsätter vi några sidor till.. Kavitetsivrare, ha ha, ja det är fan precis vad ni är. Två nya benämningar som kommer vara viktiga i framtiden på bojen är frässkägg och kavitetsivrare 
|
| 14 Aug 2013, 11:40 |
|
 |
|
holmis63
|
Nä då, jag äger själv 2 stycken Gibson, tycker det är kanongitarrer så jag hatar inte Gibson! Men både frässkägget och sprickan som tråden handlar om är för dåligt på en ny Gitarr tycker jag, vill varken ha frässkägg eller sprickor i mina guror.
Jag skrev faktiskt kavlitet inte kavitet men vi kanske ska börja märka ord också, är det nåt som inte går att förstå med felstavningen kavlitet insatt i sitt sammanhang?
|
| 14 Aug 2013, 11:44 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Hur mycket av instrumentets sammantagna 'kvalitet' devalveras av en dåligt putsad kant inne i gitarren som varken syns eller hörs? Är den helt förstörd eller bara delvis? 1% ? 10% 100% ? Vore kul att höra av 'kvalitesivrare' om den saken. Det är det jag,som tydligen är en 'lallande idiot som bara bryr sig om de sex bokstäverna på skallen' , har svårt att förstå, hur det kan göra hela gitarren till ett 'undermåligt' instrument Visst Gibson är rena skräpet , om man 'undantar spelbarhet och ljud', som någon skrev , vet inte om det var i denna tråd Hur kan man bedöma ett instrument men inte ta med 'spelbarhet och ljud' Börjar tycka hela tråden är RENT TRAMS 
| 14 Aug 2013, 11:45 |
|
 |
|
holmis63
|
Mike Leaf wrote: Hur mycket av instrumentets sammantagna 'kvalitet' devalveras av en dåligt putsad kant inne i gitarren som varken syns eller hörs? Är den helt förstörd eller bara delvis? 1% ? 10% 100% ? Vore kul att höra av 'kvalitesivrare' om den saken. Det är det jag,som tydligen är en 'lallande idiot som bara bryr sig om de sex bokstäverna på skallen' , har svårt att förstå, hur det kan göra hela gitarren till ett 'undermåligt' instrument Visst Gibson är rena skräpet , om man 'undantar spelbarhet och ljud', som någon skrev , vet inte om det var i denna tråd Hur kan man bedöma ett instrument men inte ta med 'spelbarhet och ljud' Börjar tycka hela tråden är RENT TRAMS  Kan inte utrycka det i % men en gitarr med inre spricka och frässkägg går bort för mig i alla fall, och det gör det säkert för många andra också, skulle det vara så farligt att kommunisera det på ett gitarrforum menar du? Visst har tråden blivit tramsig, men det verkar inte hindra någon från att fortsätta av någon anledning 
|
| 14 Aug 2013, 11:51 |
|
 |
|
Walain
|
holmis63 wrote: Nä då, jag äger själv 2 stycken Gibson, tycker det är kanongitarrer så jag hatar inte Gibson! Men både frässkägget och sprickan som tråden handlar om är för dåligt på en ny Gitarr tycker jag, vill varken ha frässkägg eller sprickor i mina guror.
Jag skrev faktiskt kavlitet inte kavitet men vi kanske ska börja märka ord också, är det nåt som inte går att förstå med felstavningen kavlitet insatt i sitt sammanhang? Somliga märker skägg, andra märker ord.. 
|
| 14 Aug 2013, 11:51 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Mike Leaf wrote: Hur mycket av instrumentets sammantagna 'kvalitet' devalveras av en dåligt putsad kant inne i gitarren som varken syns eller hörs? Är den helt förstörd eller bara delvis? 1% ? 10% 100% ? Vore kul att höra av 'kvalitesivrare' om den saken. Det är det jag,som tydligen är en 'lallande idiot som bara bryr sig om de sex bokstäverna på skallen' , har svårt att förstå, hur det kan göra hela gitarren till ett 'undermåligt' instrument Visst Gibson är rena skräpet , om man 'undantar spelbarhet och ljud', som någon skrev , vet inte om det var i denna tråd Hur kan man bedöma ett instrument men inte ta med 'spelbarhet och ljud' Börjar tycka hela tråden är RENT TRAMS  Du har rätt. Det är där problemet sitter. En Les Paul är ospelbar ovanför 12:e bandet för alla som inte har frökenfingrar och låter för jävligt, grumligt och grötigt. 
|
| 14 Aug 2013, 11:52 |
|
 |
|
Walain
|
Mike Leaf wrote: Hur mycket av instrumentets sammantagna 'kvalitet' devalveras av en dåligt putsad kant inne i gitarren som varken syns eller hörs? Är den helt förstörd eller bara delvis? 1% ? 10% 100% ? Vore kul att höra av 'kvalitesivrare' om den saken. Det är det jag,som tydligen är en 'lallande idiot som bara bryr sig om de sex bokstäverna på skallen' , har svårt att förstå, hur det kan göra hela gitarren till ett 'undermåligt' instrument Visst Gibson är rena skräpet , om man 'undantar spelbarhet och ljud', som någon skrev , vet inte om det var i denna tråd Hur kan man bedöma ett instrument men inte ta med 'spelbarhet och ljud' Börjar tycka hela tråden är RENT TRAMS  Självklart är tråden trams, det har väl alla fattat vid det här laget? Det är dom goa trollgöbbarna från götelaborg som sitter och sommarpratar lite på forumet då räkfisket tydligen var dåligt i år..
|
| 14 Aug 2013, 11:53 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Antar att ni alla fick senaste Thomann-utskicket i brevlådan igår? Där kan man beställa en Gibson Les Paul för 5805kr. Undrar vilken kavitet den har... Nån skrev ju längre bak i tråden att 20.000 inte alls är dyrt för ett sådant enastående instrument, som ju bevisligen de snålat in på så att vi får frässkägg och veka halsar. En gitarr för strax under 6K..... om de behöver snåla in på ett instrument för det, vad blir det, 5-dubbla, vilket hafsverk måste då inte guran från Thoman vara. Undrar jag. En strata i samma utskick kan man få för 4266kr vilket känns mer rimligt eftersom det är en enklare instrument att tillverka.
|
| 14 Aug 2013, 11:58 |
|
 |
|
holmis63
|
Räkfisket har gått kanon i år, är görbilligt med både räkor och kräftor just nu! Har ätit räkor så det hänger skal i hela skägget 
|
| 14 Aug 2013, 11:58 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Walain wrote: Mike Leaf wrote: Hur mycket av instrumentets sammantagna 'kvalitet' devalveras av en dåligt putsad kant inne i gitarren som varken syns eller hörs? Är den helt förstörd eller bara delvis? 1% ? 10% 100% ? Vore kul att höra av 'kvalitesivrare' om den saken. Det är det jag,som tydligen är en 'lallande idiot som bara bryr sig om de sex bokstäverna på skallen' , har svårt att förstå, hur det kan göra hela gitarren till ett 'undermåligt' instrument Visst Gibson är rena skräpet , om man 'undantar spelbarhet och ljud', som någon skrev , vet inte om det var i denna tråd Hur kan man bedöma ett instrument men inte ta med 'spelbarhet och ljud' Börjar tycka hela tråden är RENT TRAMS  Självklart är tråden trams, det har väl alla fattat vid det här laget? Det är dom goa trollgöbbarna från götelaborg som sitter och sommarpratar lite på forumet då räkfisket tydligen var dåligt i år.. http://www.youtube.com/watch?v=NfWNNUe8mA4
|
| 14 Aug 2013, 12:00 |
|
 |
|
Walain
|
Vinyljunkie wrote: Antar att ni alla fick senaste Thomann-utskicket i brevlådan igår? Där kan man beställa en Gibson Les Paul för 5805kr. Undrar vilken kavitet den har... Nån skrev ju längre bak i tråden att 20.000 inte alls är dyrt för ett sådant enastående instrument, som ju bevisligen de snålat in på så att vi får frässkägg och veka halsar. En gitarr för strax under 6K..... om de behöver snåla in på ett instrument för det, vad blir det, 5-dubbla, vilket hafsverk måste då inte guran från Thoman vara. Undrar jag. En strata i samma utskick kan man få för 4266kr vilket känns mer rimligt eftersom det är en enklare instrument att tillverka. Just ja, det var din anonyme expertpolare som menade att Gibson byggde sina halsar mot fibrernas riktning Är det Troll-hättan ni är ifrån?
|
| 14 Aug 2013, 12:01 |
|
 |
|
holmis63
|
Vinyljunkie wrote: Antar att ni alla fick senaste Thomann-utskicket i brevlådan igår? Där kan man beställa en Gibson Les Paul för 5805kr. Undrar vilken kavitet den har... Nån skrev ju längre bak i tråden att 20.000 inte alls är dyrt för ett sådant enastående instrument, som ju bevisligen de snålat in på så att vi får frässkägg och veka halsar. En gitarr för strax under 6K..... om de behöver snåla in på ett instrument för det, vad blir det, 5-dubbla, vilket hafsverk måste då inte guran från Thoman vara. Undrar jag. En strata i samma utskick kan man få för 4266kr vilket känns mer rimligt eftersom det är en enklare instrument att tillverka. Ja, jag blev förvånad över de låga priserna på både Gibson och Fender, Fendern är kanske mer lättförståeligt då det var en MIM, men det är en djävla konkurens som driver ned priserna nuförtiden!
|
| 14 Aug 2013, 12:02 |
|
 |
|
Walain
|
Igår på Ikea så provsatt jag i en fåtölj som hade denimliknande tyg. Då kom det förbi en göteborgare och sa att det vore föjävvla fräckt om de hade sytt på massa bakfickor och dragkedjor på tyget, så det såg ut som gamla byxor..
Nu kan vi stänga tråden va?
|
| 14 Aug 2013, 12:04 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Walain wrote: Vinyljunkie wrote: Antar att ni alla fick senaste Thomann-utskicket i brevlådan igår? Där kan man beställa en Gibson Les Paul för 5805kr. Undrar vilken kavitet den har... Nån skrev ju längre bak i tråden att 20.000 inte alls är dyrt för ett sådant enastående instrument, som ju bevisligen de snålat in på så att vi får frässkägg och veka halsar. En gitarr för strax under 6K..... om de behöver snåla in på ett instrument för det, vad blir det, 5-dubbla, vilket hafsverk måste då inte guran från Thoman vara. Undrar jag. En strata i samma utskick kan man få för 4266kr vilket känns mer rimligt eftersom det är en enklare instrument att tillverka. Just ja, det var din anonyme expertpolare som menade att Gibson byggde sina halsar mot fibrernas riktning Är det Troll-hättan ni är ifrån? Ta du och fråga valfri gitarrmekare vilket märke som är vanligast att komma in med halsen sprucken eller av. Eller fortsätt med skygglapparna.
|
| 14 Aug 2013, 12:06 |
|
 |
|
Walain
|
Plastpundaren:
Och det beror ju då på att halsen är byggd mot fibrernas riktning.. Skönt att ni är bekanta med orsak och verkan där nere.
|
| 14 Aug 2013, 12:11 |
|
 |
|
Walain
|
holmis63 wrote: Räkfisket har gått kanon i år, är görbilligt med både räkor och kräftor just nu! Har ätit räkor så det hänger skal i hela skägget  Räkskägg? Men hur är priserna på aluminiumfolie ? http://sv.wikipedia.org/wiki/Foliehatt
|
| 14 Aug 2013, 12:16 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Vinyljunkie wrote: Ta du och fråga valfri gitarrmekare vilket märke som är vanligast att komma in med halsen sprucken eller av. Eller fortsätt med skygglapparna. Måste vara Greco.
| 14 Aug 2013, 12:19 |
|
 |
|
holmis63
|
Walain wrote: holmis63 wrote: Räkfisket har gått kanon i år, är görbilligt med både räkor och kräftor just nu! Har ätit räkor så det hänger skal i hela skägget  Räkskägg? Men hur är priserna på aluminiumfolie ? http://sv.wikipedia.org/wiki/FoliehattMåste väl du veta, du måste väl ha köpt folien till hatten du har på huvet?
|
| 14 Aug 2013, 12:35 |
|
 |
|
Walain
|
Ve och fasa! Även min ES-135 har detta djävulens skägg!! *Knatar ner till återvinningscentralen och gör mig av med detta elände omedelbums* 
|
| 14 Aug 2013, 12:51 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
holmis63 wrote: Kan inte utrycka det i % men en gitarr med inre spricka och frässkägg går bort för mig i alla fall, och det gör det säkert för många andra också, skulle det vara så farligt att kommunisera det på ett gitarrforum menar du? Visst har tråden blivit tramsig, men det verkar inte hindra någon från att fortsätta av någon anledning  jag vill fortfarande göra den där jämförelsen med bilen. TS vill inte svara på den men du som kvalitetsivrare (eller var det kavitetsivrare?) kan väl svara hur du tycker? Frågan var alltså vad ni tycker om att underredsskiktet som sprutats på bildörrens insida har en ful rinning. Syns inte förrän man tar bort dörrsidan/klädseln) Är det ok och i så fall på vilken typ av bil? Inte på en Merca förstås eller BMW men var går gränsen, vid Fårrd typ? Ingen smiley eftersom detta är en seriös fråga som jag tycker är relevant i skäggdebatten. Hoppas att du eller/och andra svarar på detta
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 14 Aug 2013, 12:54 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
Gränsen e satt för länge sen. Dock inte av en massa inflyttade hysteriska måsar utan av bilfolk som sedan länge konstaterat vad felet var. Man finner sanningen i dekalform.
-"Made in Detroit,by idiots."-
Hepp! Så kan det gå!
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 14 Aug 2013, 13:01 |
|
 |
|
Racing
|
Joshunznera wrote: holmis63 wrote: Kan inte utrycka det i % men en gitarr med inre spricka och frässkägg går bort för mig i alla fall, och det gör det säkert för många andra också, skulle det vara så farligt att kommunisera det på ett gitarrforum menar du? Visst har tråden blivit tramsig, men det verkar inte hindra någon från att fortsätta av någon anledning  jag vill fortfarande göra den där jämförelsen med bilen. TS vill inte svara på den men du som kvalitetsivrare (eller var det kavitetsivrare?) kan väl svara hur du tycker? Frågan var alltså vad ni tycker om att underredsskiktet som sprutats på bildörrens insida har en ful rinning. Syns inte förrän man tar bort dörrsidan/klädseln) Är det ok och i så fall på vilken typ av bil? Inte på en Merca förstås eller BMW men var går gränsen, vid Fårrd typ? Ingen smiley eftersom detta är en seriös fråga som jag tycker är relevant i skäggdebatten. Hoppas att du eller/och andra svarar på detta Visst har jag svarat Josh,jag undrar varför du inte vill acceptera det svar du fått.? Det står ju svart på vitt. Var blir invändiga sprickor och urslagna flis i råmaterialet att jämföra med rinningar av rostskydd i en tröskel? Hur får du ihop den? Isf skulle det väl vara för att tröskeln ifråga e full av sprickor,eller hål för den delen,och nej...det skulle jag absolut inte acceptera.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 14 Aug 2013, 13:03 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Racing wrote: Visst har jag svarat Josh,jag undrar varför du inte vill acceptera det svar du fått.? Det står ju svart på vitt. Var blir invändiga sprickor och urslagna flis i råmaterialet att jämföra med rinningar av rostskydd i en tröskel? Hur får du ihop den? Isf skulle det väl vara för att tröskeln ifråga e full av sprickor,eller hål för den delen,och nej...det skulle jag absolut inte acceptera. du svarar fortfarande inte (om än svart på vitt), du ställer motfrågor. Jag förtydligar: skulle du acceptera rinningar på en i övrigt fullt fungerande dörr?
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 14 Aug 2013, 13:11 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Joshunznera wrote: Racing wrote: Visst har jag svarat Josh,jag undrar varför du inte vill acceptera det svar du fått.? Det står ju svart på vitt. Var blir invändiga sprickor och urslagna flis i råmaterialet att jämföra med rinningar av rostskydd i en tröskel? Hur får du ihop den? Isf skulle det väl vara för att tröskeln ifråga e full av sprickor,eller hål för den delen,och nej...det skulle jag absolut inte acceptera. du svarar fortfarande inte (om än svart på vitt), du ställer motfrågor. Jag förtydligar: skulle du acceptera rinningar på en i övrigt fullt fungerande dörr? Helt meningslös frågeställning med tanke på hur kort tid det tar att fila bort frässkägg. Och det är också just det som gör att man skakar på huvudet, åt Gibsons dumsnåla förehavande.
|
| 14 Aug 2013, 13:15 |
|
 |
|
holmis63
|
Joshunznera wrote: holmis63 wrote: Kan inte utrycka det i % men en gitarr med inre spricka och frässkägg går bort för mig i alla fall, och det gör det säkert för många andra också, skulle det vara så farligt att kommunisera det på ett gitarrforum menar du? Visst har tråden blivit tramsig, men det verkar inte hindra någon från att fortsätta av någon anledning  jag vill fortfarande göra den där jämförelsen med bilen. TS vill inte svara på den men du som kvalitetsivrare (eller var det kavitetsivrare?) kan väl svara hur du tycker? Frågan var alltså vad ni tycker om att underredsskiktet som sprutats på bildörrens insida har en ful rinning. Syns inte förrän man tar bort dörrsidan/klädseln) Är det ok och i så fall på vilken typ av bil? Inte på en Merca förstås eller BMW men var går gränsen, vid Fårrd typ? Ingen smiley eftersom detta är en seriös fråga som jag tycker är relevant i skäggdebatten. Hoppas att du eller/och andra svarar på detta Mitt svar är att jag skulle acceptera en liten lackrinning på en annars felfri gitarr, men inte sprickor eller icke färdigbearbetade (frässkägg) ytor på en gitarr. Har faktiskt en sådan (lackrinning) på en av mina Ibanezer som jag fick avdrag på priset för när jag köpte den ny! Bilfrågan låter jag bli att svara på, tycker det räcker med att göra gitarr jämförelser.
|
| 14 Aug 2013, 13:22 |
|
 |
|
Racing
|
Joshunznera wrote: Racing wrote: Visst har jag svarat Josh,jag undrar varför du inte vill acceptera det svar du fått.? Det står ju svart på vitt. Var blir invändiga sprickor och urslagna flis i råmaterialet att jämföra med rinningar av rostskydd i en tröskel? Hur får du ihop den? Isf skulle det väl vara för att tröskeln ifråga e full av sprickor,eller hål för den delen,och nej...det skulle jag absolut inte acceptera. du svarar fortfarande inte (om än svart på vitt), du ställer motfrågor. Jag förtydligar: skulle du acceptera rinningar på en i övrigt fullt fungerande dörr? Visst gör jag det. Då tar vi det igen eftersom jag uppenbarligen är oklar. Jag anser att din frågeställning haltar såpass att det inte finns ngn direkt jämförelse till det tråden avser. Invändiga sprickor samt material som rent av saknas är som jag ser det inte detsamma som en rinning av underredsmassa i en bildörr. Inte ens i närheten. Ungefär lika osammanhängande för sammanhanget som att jag vänder på steken å säger "hade du accepterat sprickor i motorblocket/chassie på din nya BMW även om motorn/bilen fn fungerar och går". E jag klar nog då vad avser min ståndpunkt? Mao anser jag att ditt sätt att presentera det hela inte är det minsta på spåret då det i min mening silas mygg å sväljs elefanter. Av ngn anledning har posten förringats till fräs skägg. Det står naturligtvis var och en fritt att tolka,men det stoppar liksom inte där på långa vägar när i den aktuella gitarren. Givetvis står jag bakom det jag gett uttryck för initialt. Hantverket e under all kritik på en gitarr för 20 000 spänn. I min värld e det inget att snacka om en gång. "Fräs skägget" som det nu tituleras av div Bojs e väl det minsta problemet rent fysiskt. Som sagt,ngr drag med ett sandpapper e det väck. Det i sig anser jag fortfarande vara bortom vad som e ok för 20 000 spänn för en ihoplimmad hög med brädor. Däremot e det fullkomligt oacceptabelt vad mig beträffar med invändiga sprickor i stock,material som de facto rivits ur osv. Ngt som tyvärr verkar ha gått flertalet förbi i denna tråden (vad det förefaller även dig Josh?).
|
| 14 Aug 2013, 13:53 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Racing wrote: Visst gör jag det. Då tar vi det igen eftersom jag uppenbarligen är oklar. Jag anser att din frågeställning haltar såpass att det inte finns ngn direkt jämförelse till det tråden avser. Invändiga sprickor samt material som rent av saknas är som jag ser det inte detsamma som en rinning av underredsmassa i en bildörr. Inte ens i närheten. Ungefär lika osammanhängande för sammanhanget som att jag vänder på steken å säger "hade du accepterat sprickor i motorblocket/chassie på din nya BMW även om motorn/bilen fn fungerar och går". E jag klar nog då vad avser min ståndpunkt? Mao anser jag att ditt sätt att presentera det hela inte är det minsta på spåret då det i min mening silas mygg å sväljs elefanter.
Av ngn anledning har posten förringats till fräs skägg. Det står naturligtvis var och en fritt att tolka,men det stoppar liksom inte där på långa vägar när i den aktuella gitarren.
Givetvis står jag bakom det jag gett uttryck för initialt. Hantverket e under all kritik på en gitarr för 20 000 spänn. I min värld e det inget att snacka om en gång. "Fräs skägget" som det nu tituleras av div Bojs e väl det minsta problemet rent fysiskt. Som sagt,ngr drag med ett sandpapper e det väck. Det i sig anser jag fortfarande vara bortom vad som e ok för 20 000 spänn för en ihoplimmad hög med brädor. Däremot e det fullkomligt oacceptabelt vad mig beträffar med invändiga sprickor i stock,material som de facto rivits ur osv. Ngt som tyvärr verkar ha gått flertalet förbi i denna tråden (vad det förefaller även dig Josh?). Nej ngn spricka i motorblock skulle jag inte acceptera på en ny bil. Nu svarade jag på en betydligt mer haltande jämförelse, när du fortfarande inte svarar på min fråga  För övrigt tror jag inte att det är mittstocken som är slottad, kolla nedan foto så ser du vad jag menar. Detta foto har jag tagit i Memphisfabriken och visar en 335a i vardande. Jag tog fotot för att jag tyckte att det såg osnyggt ut med en kvist i mittstocken. Frågan är om det är ngt man kan höra när man spelar på gitarren. Kan man inte det, så har jag inga problem med det. Däremot kan man ju undra om Yamaha, Ibanez och andra kinatillverkare gör såna här flagranta kvalitetsmissar. Sannolikt gör dom det, men det har ju inte hänt förrän det har bevisats här på BOJen. Blir lite sugen på att skruva lite i mina Asienguror för att se vilka fina foton jag kan åstadkomma  Vill inte gräla, vi vet vad du tycker och du vet förhoppningsvis vad jag tycker; att frässkägget inte spelar ngn roll så länge det inte påverkar ljud, spelbarhet och utseende peace 
|
| 14 Aug 2013, 14:09 |
|
|